Gå til innhold

Any suggestions?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har drukket tyrker (hjembrent og tyrkisk pepper) og karsk så lenge jeg kan huske. Skal på fest i helga og vil drikke 96% sprit, men aner ikke hva jeg skal blande med! Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Bland med hva du vil. Vær bare sikker på at spriten er trygg!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har drukket tyrker (hjembrent og tyrkisk pepper) og karsk så lenge jeg kan huske.

kaffe.

Karsk = kaffe og sprit...

Gjest Gjest
Skrevet

Leste nettopp et annet sted på nettet: "Kaffe som brukes til Karsk er oftere svakere enn vanlig kaffe, og på bygdefester i Trøndelag har det vært vanlig å servere halve kopper med «tynnkaffe»."

Skulle kjøpe kaffe til meg og noen kompiser på fest i Trøndelag en gang. Trodde vi måtte tømme ut endel, men de bak disken fylte ikke i mer kaffe enn at det ble en perfekt karsk av det... :ler:

Hvorfor ikke drikker mer karsk? Det er jo godt, en gang i blandt i allefall! Ellers er vel battery-drammer en schlager! Hva med en te-knert? Te istedet for kaffe...

Skrevet (endret)

Karsk = kaffe og sprit...

Leste bare forslag og 96%.

Nytt forslag:

Kaffe.

Hvis du på død og liv skal være kontroversiell kan du lage en strawberry daiquiri.

Endret av punktom
Gjest Gjest
Skrevet
strawberry daiquiri.

Hva er det?

Skal teen være kald eller varm når man drikker teknert?

Skrevet (endret)

Te-knert høres godt ut.

Kan tenke meg at teen er best kald, men jeg er ikke sikkert. Prøv deg frem!

Endret av Maileen
Gjest Raufa
Skrevet

Skulle`n vara kald kunne man ha brukt iste. Je tipper den ska vara varm!

Gjest Gjest
Skrevet

Noen tror varm te, andre tror kald te. Er det ingen trøndere eller finnmarkinger her da? De har vel peiling på sånt!

Vil forresten anbeafle saft med champagnesmak til 96% hvis den fremdeles eksitserer.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi at leppene mine sprekker fort hvis jeg drikker rent brennvin

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

:)

Kjøp lypsyl og nyt spriten.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror du ikke jeg har prøvd det? Lypsyl hjelper ikke! :ler:

Seriøse forslag, anyone?

• 1 måned senere...
Skrevet

Gammel tråd, men siden det var etterlyst hjelp fra en trønder så må jeg bare svare :) Teen i teknert skal selvfølgelig være varm!

Men er teknert trøndersk da? Greit at karsken er nasjonaldrikk i trønderland, men hjemme hos oss var det min østlandske mor som drakk teknert (av typen te med whiskey må vite :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...