Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Jeg har drukket tyrker (hjembrent og tyrkisk pepper) og karsk så lenge jeg kan huske. Skal på fest i helga og vil drikke 96% sprit, men aner ikke hva jeg skal blande med! Forslag?
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Bland med hva du vil. Vær bare sikker på at spriten er trygg!
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Jeg har drukket tyrker (hjembrent og tyrkisk pepper) og karsk så lenge jeg kan huske. kaffe. Karsk = kaffe og sprit...
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Leste nettopp et annet sted på nettet: "Kaffe som brukes til Karsk er oftere svakere enn vanlig kaffe, og på bygdefester i Trøndelag har det vært vanlig å servere halve kopper med «tynnkaffe»." Skulle kjøpe kaffe til meg og noen kompiser på fest i Trøndelag en gang. Trodde vi måtte tømme ut endel, men de bak disken fylte ikke i mer kaffe enn at det ble en perfekt karsk av det... Hvorfor ikke drikker mer karsk? Det er jo godt, en gang i blandt i allefall! Ellers er vel battery-drammer en schlager! Hva med en te-knert? Te istedet for kaffe...
punktom Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 (endret) Karsk = kaffe og sprit... ← Leste bare forslag og 96%. Nytt forslag: Kaffe. Hvis du på død og liv skal være kontroversiell kan du lage en strawberry daiquiri. Endret 30. juni 2006 av punktom
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 strawberry daiquiri. Hva er det? Skal teen være kald eller varm når man drikker teknert?
Maileen Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 (endret) Te-knert høres godt ut. Kan tenke meg at teen er best kald, men jeg er ikke sikkert. Prøv deg frem! Endret 30. juni 2006 av Maileen
Gjest Raufa Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Skulle`n vara kald kunne man ha brukt iste. Je tipper den ska vara varm!
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 Noen tror varm te, andre tror kald te. Er det ingen trøndere eller finnmarkinger her da? De har vel peiling på sånt! Vil forresten anbeafle saft med champagnesmak til 96% hvis den fremdeles eksitserer.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #12 Skrevet 30. juni 2006 Fordi at leppene mine sprekker fort hvis jeg drikker rent brennvin
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #14 Skrevet 30. juni 2006 Tror du ikke jeg har prøvd det? Lypsyl hjelper ikke! Seriøse forslag, anyone?
miesol Skrevet 9. august 2006 #16 Skrevet 9. august 2006 Gammel tråd, men siden det var etterlyst hjelp fra en trønder så må jeg bare svare Teen i teknert skal selvfølgelig være varm! Men er teknert trøndersk da? Greit at karsken er nasjonaldrikk i trønderland, men hjemme hos oss var det min østlandske mor som drakk teknert (av typen te med whiskey må vite )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå