Gå til innhold

Øyenskygge som striper seg..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Hvordan unngår jeg det?

Jeg bruker gode produkter (Bobbi Brown, Lancome og Chanel), og legger enten pudder eller foundation på øyelokket før påføring.

Likevel striper det seg!

Hva gjør jeg galt?

For mye skygge? For lite?

(Bruker vanligvis bare en lys beige skygge over hele lokket, duser litt oppover mot brynet).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sånn er det med meg også. Jeg har prøvd flere primere som skal få øyenskyggen til å sitte lenger, men det striper seg etter noen timer allikevel. Synes det sitter best hvis jeg først tar primer, deretter KREMøyenskygge, så PUDDERøyenskygge. Da sitter øyenskyggen mye bedre på enn hvis jeg bare har primer+øyenskygge.

Gjest gjesta
Skrevet

Har du prøvd å bruke en god øyeskyggebase? Art Deco har en som er både billig og populær.

Ellers kan det jo hende at du har litt fete øyelokk, eller at du kanskje har litt trange/klamme hudfolder over øynene dine, og da kan det jo dessverre være litt vanskelig å få skyggene til å holde seg på plass. Jeg ville forresten prøvd å droppe både pudder og foundation under øyeskyggen om jeg var deg, og se om resultatet holder seg bedre da.

For øvrig har jeg alltid vært plaget av stripete øyelokk selv, men en Color Intensity Duo Eyeshadow fra Esteé Lauder som jeg kjøpte for en tid tilbake holder seg mirakuløst på plass, uten noen forbehandling. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bruker billigsminke fra H&M og den striper seg jo ikke! :tommelsmil:

Skrevet

Du tar på for mye der lokket krøller seg bakover når du har øyet åpent.

Påfør heller nærmere øyevippekandten, og mindre litt høyere opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...