Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Har dere noen gode engelske lydbøker å anbefale? Ønsker anbefalinger fra de fleste kategorier. Gjerne også litt artige bøker (a la Marian Keyes, Nick Hornby o.l.).

(Kommer til å kjøpe gjennom I-Tunes)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Harry Pottter er veldig bra på lydbok.

High Society av Ben Elton, skarpt samfunnskritikk.

Never let me go av Kazuo Ishiguro. Helt fantastisk, hemlighetsfull og utrolig trist telling fra engelsk kostskolemiljø. Her tror jeg leserens stemme er med i å gi boken sinn spesielle stemning.

Alexander McCall Smith har skrevet en rekke bøker om Mma Ramotswe, Botswanas eneste privat detektiv. Disse er utrolig koselige, ikke minst lest av den strålende Hilary Neville. Jeg synes faktisk bøkene blir litt vel sakta på papir. Også samma forfattarens bøker fra UK er fine.

Fever Pitch av Nick Hornby funket veldig bra som lydbok, og jeg er ikke i hele tatt fotballinteressert.

Jeg hart lurt veldig hvordan det funker å kjøpe lydbøker fra iTunes? Hva koster det? Hvordan er utvalget? Hvordan betaler man? Jeg har ikke mp3-spiller, men kunne kjøpe en hvis jeg kunne bruke den for lydbøker.

Endret av ilona
Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Takk for gode tips! Har lest alle Harry Potter og Nick Hornby bøkene, men skal sjekke ut de øvrige tipsene.

Andre må bare fortsette å komme med flere tips! Skal være en stund ute og reise :sjenert:

Man betaler med kort når man handler hos I-Tunes. Lydbøker varierer noe i pris, men det er langt billigere enn å kjøpe lydbøker her til lands. Jeg har betalt fra 99 kroner til nesten 200,- tror jeg... Jeg elsker for øvrig I-poden min, og anbefaler alle å ha en :)

Endret av Sprilla
Gjest gjesta
Skrevet

Ingen flere som har noen forslag? Er det noen som kan foreslå noen gode ikke-norske bøker, som kan tenkes å være på lydbøker a :sjenert:

Skrevet

Er du sikker på at du ikke vil ha norske??

Bøkene om Elling er veldig fine på lydbok, og det er serien om Elsi lund også.

Skrevet

Ja, finnes det norske lydbøker på mp3?

Gjest gjesta
Skrevet

Leser svært mye bøker på norsk. Kunne derfor både tenkt meg å teste ut litt andre typer forfattere enn de jeg vanligvis befatter meg med, samtidig som jeg ønsker å friske opp engelsk kunnskapene mine. Ser for meg at lydbøker kan være flott i forhold til dette siste formålet :sjenert:

Skrevet

Jeg har "alltid" lest veldig mye på engelsk, og liker det godt. Lydbøker, uannsett språk, er en ny vennskap for meg. Jeg har lyttett hovedsaklig på engelsk, og har merket at det er veldig bra for språket. I tillegg er det helt nydeligt å lysne på pent engelsk, og innspillingene holder meget høy standar. Språkmessig er lydbøker mye lettere å forstå enn tv og lignende. Engelske lydbøker generelt anbefales veldig!

Gjest gjesta
Skrevet (endret)
Jeg har "alltid" lest veldig mye på engelsk, og liker det godt. Lydbøker, uannsett språk, er en ny vennskap for meg. Jeg har lyttett hovedsaklig på engelsk, og har merket at det er veldig bra for språket. I tillegg er det helt nydeligt å lysne på pent engelsk, og innspillingene holder meget høy standar. Språkmessig er lydbøker mye lettere å forstå enn tv og lignende. Engelske lydbøker generelt anbefales veldig!

Lydbøker er rett og slett fabelaktig! Har du noen tips i forhold til gode engelske lydbøker? (Gjerne samtidsbøker)

Endret av Sprilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...