Gjest Gjest_Maya_* Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Hva er det beste du slenger på grillen, og hva slags tilbehør har du? Hvilken vin foretrekker du til Grillmaten? Jeg elsker kald makaronisalat til grillmat, og synes laksepakker med grønnsaker er supergodt å ha på grillen! Lager hjemmelaget potetsalat, har ofte gresk salat med feta til, nam,nam! Skal grille i kveld så er litt in the mood på den fronten i dag, hihi! Er glad i spanske rødviner til kjøtt og tyske hvitviner til fisk! Ellers er jordbær og champagne en vinner til dessert
Malama Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Jeg elsker det meste av kjøtt på grillen. Egentlig er nok min favoritt å lage grillspyd. Da kan jeg blande alle typer jeg har lyst på. Svin, får, storfe og kylling. Og en pølsebit eller to. Personlig bruker jeg ikke å grille grønnsaker, jeg foretrekker langt heller en kald salat, så mitt grillspyd har ingen grønnsaker på seg (men min forlovede bruker i alle fall papirka og småløk og minitomater) Jeg foretrekker en enkel salat uten masse greier, men det kommer av at jeg ikke liker f.eks mais og annanas og papirka, og derfor har en enkel salat. Ris til, eller baguetter (perfekt til grilling vedsjøen St.Hans i alle fall, der er grillspyd tradisjon for meg) Og jeg drikker ikke vin til grillmaten, men det kommer av at jeg ikke drikker vin i det hele tatt. Hadde nok ikke så mye spennende å bidra med jeg... Men grillmat er godt. Jeg gleder meg innmari til vi flytter om en drøy måned, og får endelig bo et sted der vi kan grille hjemme, det kan vi dessverre ikke her vi bor nå, og da blir det så lenge mellom hver gang...
Vela Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Jeg elsker grillspyd med kjøtt og grønnsaker. Kobra svinefilet fra sverige er også godt.. og maiskolber. kanskje vi skal grille litt idag..
Rioja Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Jeg bruker ofte kjøttdeig som sånn "pølse" (rød plast). Denne skjærer jeg i skiver, krydrer med salt og pepper, evt. grillsaus og legger på grillen. Dette er faktisk noe av det beste jeg vet... Tilbehør er kokt ris, som jeg steker med egg og mais, krydrer med salt og pepper. Også dill-poteter. Kok poteter uten skall, litt lenger enn vanlig. Ha i en klump med smør, og masse frisk dill. Rist kaserollen og du får verdens beste potetstappe... En god salat er også et must! Ellers er "vente-pølse" det beste
Arkana Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Vi griller det meste, unntatt fisk, f.eks. lammeskiver, koteletter, flintstek, indre- og ytrefilet av svin, biff, grillspyd, kyllingfilet/kyllinglår osv. Favorittilbehøret er nok min hjemmelagede potetsalat, men vi pleier også å ha grillede grønnsaker/grønnsaksspyd, evt baker grønnsaker i ovnen inne, maiskolber, bakt potet, pasta-/couscous-salat, grillede nypoteter på spyd, fløtegratinerte poteter, vanlig grønn salat, hel bakt hvitløk osv. Hjemmelaget kryddersmør er også med. Til dessert blir det ofte iskrem eller jordbær, men desserter på grillen er også godt, f.eks. bananer pakket i folie med smør, sukker og kanel, lagt på grillen og spises varme med vaniljeiskrem. Grillet ananas med sjokoladesaus er også veldig godt.
Prinsesse på erten Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Jeg er stor fan av grillet laks. Gjerne med litt hvitløksmarinade... Det perfekte tilbehør er litt tatziki og en lun potetsalat med olje/eddik dressing, timian og vårløk. Ellers lager jeg ofte potetpakker som jeg legger på grillen. Da har jeg gjerne på chevre eller fetaost, squash, vårløk og masse urter.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 (endret) Jeg liker fisk og sjømat bedre enn kjøtt. På grillen går det oftes i kjøtt, men vi griller laks, eller annen fisk ca 1 gang i uka i grillsesongen. En av mine favoritter er laksefilet marinert i honning og sennepsmarinade. Som tilbehør varierer vi veldig, er det bare hverdagsgrilling har vi ofte bare en enkel salat og ris til. Men også hjemmelagdpotetsalat i diverse varianter, grilla grønnsaker og maiskolber er et must. Pasta med litt pesto, toamtsalat, couscous- eller bulgursalat, diverse hjemmelagde salasaer, gjerne med mango eller ananas. I det hele tatt veldig mye forskjellig. Endret 30. juni 2006 av pulverheksa
afr0dite Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 Er også mest glad i fisk! Spesielt kamskjell-grillspyd!! Og seff de klassiske hjemmelagde potetsalatene og maiskolber! For ikke å snakke om gresk salat med feta!! Mmmm... og tzatziki! Og så liker jeg veldig godt å grille potet-, augbergine-, og squash-skiver som har vært dynket i gourmetsalt (sånn man knuser i hendene) og sort kvernpepper. Ikke olje, for det er godt når de er tørre på utsiden, og friske og gode på innsiden! JEG VIL OG GRILLE!!!!
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Jeg er mest glad i marinert scampi, kamskjell og hvit fisk som breiflabb eller steinbit på grillen. Tilbehør er couscous-salat og gjerne noen grillede grønnsaker som squash og aubergine (tørrgrillet, slik som Afrodite beskriver). Er også veldig glad i grillet maiskolbe. Det er min "ventepølse"
Azi Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 (endret) Kylling, vårløk, mais, løk, tomat, aspargis, dansk bøff, kreps, scampi mm. Endret 30. juni 2006 av Azi
Gjest KATTAstrofe Skrevet 30. juni 2006 #11 Skrevet 30. juni 2006 Jeg liker min egen hjemmelagede potetsalat som ganske enkelt består av kokt potet, masse purre, hvitløk, olivenolje, salt og pepper. Ellers pleier vi å legge tomatskiver, sopp, salt og pepper i folie på grillen. Ellers har vi kjøtt eller fisk til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå