Gå til innhold

Kjæresten skal på middag med venninne

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå ja
Skrevet

Trodde ikke jeg hadde det i meg,men nå har jeg ikke fått sove i hele natt pga at kjæresten min skal på middag og ut på byen med en gammel venninne :grine:

Dette er en gammel venninne som nettopp har gått ut av et forhold (etter råd fra han),og som alltid har vært interessert i kjæresten min.I mitt hode ser jeg for meg "trøste-sex" og gud vet hva,-prøver å ikke tenke sånn,men opplever det extremt vanskelig.Og det blir ikke akkurat bedre av at jeg bor på en annen kant av landet enn han heller!

Han vet ikke hvordan jeg føler det,-til han har jeg bare sagt at det høres jo kjempekoselig ut osv :sjenert: absolutt ikke sant,men herregud-vil jo ikke være en kjiping heller!!!!

Men så tenker jeg at iogmed at han er åpen om det,så er det ingenting å bekymre seg for,men så tenker jeg på alle plikter han har forskøvet for å gå ut med henne.For når jeg er hos han,så jobber han til sent på kveld og forskyver ikke en dritt :sur:

Vel,ble litt rotete dette,men hadde dere reagert på dette?Eller er jeg bare overfølsom og usikker??? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg. Hadde ikke syntes noe særlig om det selv, dersom jeg hadde vært i din situasjon. Jeg syns du skal fortelle ham hvordan du føler det. Ikke gi ham inntrykk av at du prøver å få ham fra å spise middag med henne, men rett og slett si at du føler sjalusi i forbindelse med dette. At han tar seg tid til å stille opp for en gammel venninne etter et samlivsbrudd syns jeg egentlig vitner om at han er en fin person. Slikt skjer jo ikke så ofte og man kan vel egentlig ikke forvente at man skal skyve på ting til stadighet for å få det faste forholdet til å fungere. Han har sikkert flyttet på avtaler for din skyld også, men det er ikke sikkert du vet det.

Snakk med ham og si at du ikke er så begeistret for det. Jeg vil tro at han setter pris på at du er ærlig med ham.

Og lykke til.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for godt svar,men føler ikke at jeg kan si det til han.Fordi at for noen uker siden hadde vi en heftig "diskusjon" der han sa at vi hadde et "åpent forhold" der vi blant annet bør kunne ligge med den vi vil.I samme åndedrag sa han at han har ingen planer eller ønske om det,men om han gjør det,så skal han ikke si det til meg,fordi det er meg han vil ha.Logisk??? :grine: Og en slik tankegang er ikke i min gate,for å si det sånn...Men i ettertid har jeg forstått det sånn at han mente at et forhold skal være fritt i den betydning at man skal kunne finne på ting hver for seg og sånn,-og dette er jeg jo helt enig i!!!Men nå går han rundt og tror at jeg er en som vil ha han i armkroken hele tiden,og ikke vil la han gjøre noe på egenhånd.Så derfor vil jeg ikke si noe på denne middagen ++ :sur: Begynner nesten å tro han tester meg eller noe,eller så begynner jeg bare å bli bittelitt paranoid :ler: .Kan jo nevne at han ringer meg stort sett hver morgen,ettermiddag og kveld,så det betyr vel også noe? :)

Gjest Godjenta79
Skrevet
Fordi at for noen uker siden hadde vi en heftig "diskusjon" der han sa at vi hadde et "åpent forhold" der vi blant annet bør kunne ligge med den vi vil.I samme åndedrag sa han at han har ingen planer eller ønske om det,men om han gjør det,så skal han ikke si det til meg,fordi det er meg han vil ha.

:overrasket: Kan skjønne du reagerer når noen sier sånn, da hadde nok sjalusimonsteret kommet krypende til meg også ja!

Skrevet
:klem: uff hørtes leit ut. Håper det ordner seg, og at du ikke har noe å bekymre deg for!
Skrevet
Fordi at for noen uker siden hadde vi en heftig "diskusjon" der han sa at vi hadde et "åpent forhold" der vi blant annet bør kunne ligge med den vi vil.I samme åndedrag sa han at han har ingen planer eller ønske om det,men om han gjør det,så skal han ikke si det til meg,fordi det er meg han vil ha.

La bare litt merke til denne - regner med at du sa deg uenig i at dere kunne ligge med andre hvis du ikke faktisk mener at dere kan det ????? Hvis ikke du motsa han på det så tror jo han selvfølgelig at du synes at det er greit.

Så over til middagen med venninnen. Vil han være utro så har han muligheter til det hele tiden. Nå forteller han åpent at han skal på middag med en venninne som akkurat har brutt ut av et forhold for å støtte henne. Det synes jeg du skal sette pris på at han gjør - stiller opp for venner som trenger det.

Nå er det vel normalt og bra at man føler litt sjalusi - men du bør ikke la det få gnage mer på deg. Stol på kjæresten din !

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Klart jeg ga beskjed om hva jeg mente!!!!Var jo derfor det ble en heftig diskusjon :sur: Han sa også at hvis jeg traff en kjekk mann på jobb og ville ligge med han,så kunne jeg gjøre dette,-men da ville ikke han vite om det,og vice verca ifølge han.Men siden jeg ikke føler for et sånt forhold,så ga jeg selvfølgelig beskjed.

Ellers så setter jeg stor pris på at han tar vare på vennene sine,men akkurat denne settingen etter nevnte diskusjon,syns jeg er litt vanskelig å svelge.Men begynner å tro det er jeg som overreagerer,-eller nei,-jeg syns faktisk dette er kjempekjipt!!! :grine:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har forsåvidt opplevd noe av det samme. Samboeren min pleier å treffe en gammel venninne ca en gang i året. Hun var (er?) veldig forelska i ham, og han var småinteressert i henne en gang i tiden. Jeg syns det var litt rart først, men hun var en del av hans liv før jeg kom inn i bildet, så føler ikke jeg kan si noe på det.

Det som gjør det greit for min del, er at jeg er rimelig sikker på at hun ikke er hans type i det hele tatt lenger. Nå har hun i tillegg nettopp fått seg kjæreste også.

Ikke det at jeg frykter noe der, men blir jo litt småsjalu også. Har sagt det til samboeren, og vi driver og tuller litt med det.

Tror det lure er å få en åpen dialog. Det at du sier at du er sjalu, betyr ikke at du vil prøve å få ham fra å treffe henne. Men det er greit å lufte følelsene sine likevel.

Gjest Gjest
Skrevet
Klart jeg ga beskjed om hva jeg mente!!!!Var jo derfor det ble en heftig diskusjon :sur: Han sa også at hvis jeg traff en kjekk mann på jobb og ville ligge med han,så kunne jeg gjøre dette,-men da ville ikke han vite om det,og vice verca ifølge han.Men siden jeg ikke føler for et sånt forhold,så ga jeg selvfølgelig beskjed.

Ellers så setter jeg stor pris på at han tar vare på vennene sine,men akkurat denne settingen etter nevnte diskusjon,syns jeg er litt vanskelig å svelge.Men begynner å tro det er jeg som overreagerer,-eller nei,-jeg syns faktisk dette er kjempekjipt!!! :grine:

Au da, dette høres ikke greit ut. :klem: Selv har jeg valgt å være veldig åpen overfor typen og jeg sier det jeg føler til han selv om jeg noen ganger føler meg ganske dum og liten. Synes det fungerer veldig greit og det gir meg veldig mye trygghet at vi kan si akkurat det vi tenker og føler til hverandre. Synes du skal prøve å gjøre det sammen selv om det fører til en heftig diskusjon. Det kan jo føre til at du finner ut at dere ikke passer sammen, men det er isåfall bedre at du finner det ut nå enn senere.

Gjest d'Arc
Skrevet (endret)

Hva sa han da du sa du ikke ville ha et åpent forhold? Er dere enige om at dere ikke skal ligge med andre? Ellers er jeg veldig redd for hva han kommer til å gjøre.

Jeg synes du skal be om å få bli med. Han vet jo at hun andre er interessert i han(?), så jeg skjønner ikke hvorfor han skal ut på middag og store greier med henne.

Jeg ville nok vært veldig skeptisk til denne mannen, og JEG ville nok gjort det slutt.

Og en ting til: Har han bestemt alene at dere har et åpent forhold? Det går jo ikke an :overrasket:

Endret av d'Arc
Gjest Piper
Skrevet

Hvordan kan du egentlig stole på han i det hele tatt, når han har sagt det han har sagt? Du vil jo ikke få vite om han har gjort noe eller ikke, for det har han jo sagt til deg at han ikke vil fortelle deg.

Så kanskje du bør tenke over, om dette virkelig er en person du ønsker å satse på. For det virker jo som dere har litt forskjellige tanker om hvordan et forhold skal være, og det er ikke lett å få et slikt forhold til å vare i lengden.

En annen ting er det å ikek ville si til partneren sin når man ikke liker noe, er heller ikke med på å bygge opp et solid forhold. Forhold bør være gjensidig tillit, og den delen mangler dere i forholdet deres. For hvordan kan du egentlig stole på han.

Jeg hadde ikke akseptert at min mann gikk på middag med en venninne, og det vet han at jeg ikke hadde akseptert. Fordi vi har snakket om hvordan vi ønsker det i vårt forhold, og blitt enige om spillereglene sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor kan ikke du bli med? Dersom det å ha venner av det andre kjønnet innebærer at partneren blir satt utenfor (slik man gjorde i barnehagen) Med unnskyldninger om at "vi har kjent hverandre lenge" eller andre ting, så er det ikke snakk om vennskap. Men spenning, utprøving, egging. "Hvis...." og så videre. Sånne opplegg gidder ikke jeg så jeg hadde nok ganske enkelt tuppa ham i ræva og ønsket lykke til med livet.

Utroskap handler ikke nødvendigvis om sex. Noen ganger er det ren utroskap å slenge sånt piss i trynet på parteren som "jeg skal ut med en venninne... og DU får ikke være med..."

Skrevet (endret)

Mitt syn på saken:

1) Min kjæreste forteller meg at hun skal spise middag med en kompis (som jeg vet har vært interessert i henne) - helt uproblematisk.

2) Min kjæreste forteller meg at vi har et åpent forhold og kan ligge med andre - ikke greit i det hele tatt. Grunn til å avslutte forholdet dersom hun faktisk mener dette.

Utroskap handler ikke nødvendigvis om sex. Noen ganger er det ren utroskap å slenge sånt piss i trynet på parteren som "jeg skal ut med en venninne... og DU får ikke være med..."

Sorry, men dette er pisspreik. Det er ikke utroskap, men en invitasjon/ønske om en krangel.

Endret av Bloody Archibald
Gjest gjest1
Skrevet

Han forslår ett åpent forhold hvor man kan ha sex med andre men det er ikke OK å fortelle parneren sin om det???

Da er det jo ikke noe åpent forhold - da er det bare utroskap i mine øyne!!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er ikke en type du kan stole på. Det sier seg sjøl.

Hvis han har bestemt dere for å ha et åpent forhold der dere kan ligge med andre uten å si det til partneren, så er nok dette noe han praktiserer.

Å denne veninnen har han rådet til å bryte ut av forholdet for at han lettere kan slippe til. Du er jo ikke no problem for du bor så langt unna.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde gjort det slutt etter alt han har sagt til deg. Det har ikke noe med venninnen hans å gjøre, men det virker som han vil ha i pose og sekk og har fortalt deg det. Han har kanskje fortalt dette til deg for å lette sin egen samvittighet, eller så liker han å gi deg små stikk og plage deg.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

:overrasket:

Dette kan du jo ikke finne deg i! Han har jo allerede sagt (bare med litt penere ord, kanskje): "Jeg kommer til å være utro, og jeg kommer ikke til å fortelle deg om det!" Hadde følt den krangelen deres som en "advarsel" på at han kom til å ligge med denne nysingle venninnen hans jeg, og at han sa dette med at dere skulle ha et åpent forhold til deg fordi da skulle han slippe å ha dårlig samvittighet for det etterpå.. Litt av en fyr!

Gjest gjest1
Skrevet

Synes du også kunne være med å spise middag. Det må han da medgi at bare er hyggelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Han hadde jeg gjort det slutt med. hadde ikke klart eller orka og hatt det sånn.

Den tankegangen hans er helt feil.

Gjest Gjest
Skrevet
Mitt syn på saken:

1) Min kjæreste forteller meg at hun skal spise middag med en kompis (som jeg vet har vært interessert i henne) - helt uproblematisk.

2) Min kjæreste forteller meg at vi har et åpent forhold og kan ligge med andre  - ikke greit i det hele tatt. Grunn til å avslutte forholdet dersom hun faktisk mener dette.

Sorry, men dette er pisspreik. Det er ikke utroskap, men en invitasjon/ønske om en krangel.

Da er du for kort til å skjønne hva respekt, lojalitet og omtanke er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...