Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bedratt
Skrevet

oppdaget utroskap etter 17års samliv.. han hadde truffet henne via jobben, hun er en han må han kontakt med... etter to døgn ute av huset, kom han hjem igjen.. jeg vil prøve på nytt, og vil gjerne stole på han, men han gir ikke helt klare sifgnaler på hva han vil.. jeg er grepet av fortvilelse og sjalusi. han er blitt en mobilvokter - tror kanskje de har kontakt... hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at det etter 17års samliv kan være forferdelig å skulle begynne på nytt, men en ting er i hvert fall klart, du må ikke gi ham flere sjanser enn denne ene om du forventer at han noengan skal ta deg seriøst i fremtiden. Holder han fremdeles på så har han vel ganske klart sagt ifra hvor du står på hans respekt liste, nederst!

Når man lever sammen, som dere har gjort så lenge, så får man spesielle bånd og man kjenner hverandre veldig godt. At han skal ha behov for å vokte over telefonen sin er helt sykt, dette er noe som jeg ikke kunne gjort om jeg engang ville. Krev at han skal spille med helt åpne kort ovenfor deg, og at du skal kunne lese hans meldinger som om de var dine. Dette må han regne med etter en slik tabbe som han har gjort, det er tross alt du som har vendt ham det andre skinnet og igjen kan blir såret.

Han burde danse din pipe nå som han er tatt inn i varmen igjen og ikke prøve seg på noe tull overhodet, og derfor er dette så viktig for deg spesielt om dere skal lykkes. Sett knallharde regler og kriterier for hvordan du vil at tingene skal være, gi beskjed at telefonene skal ligges i gangen eller i stuen på en fast plass, og der skal de ligge hele tiden så lenge de er inne i huset. Fortell ham også at du ikke ville reagert likt eller tatt ham tilbake igjen om han gjør noe igjen.

Enkelte menn er virkelig så utrolig dum at det ikke finnes sidestykke noen kvinner og), de driter seg skikkelig ut og får en ny sjanse, hva gjør de med den, jo hiver den rett i elven.

Nå vet ikke jeg hvordan dere bor og om dere har felles eier eller lignende, men tenk tanken på hvorfor han kom tilbake til deg også, kan han tjene noe praktisk på dette inntill han eventuelt kan flytte sammen med en annen/finner en annen.

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

SORRY....

De fortsetter nok...

Det gir et kick å holde på på en måten....

Nå kan jo ikke jeg skjønne at hun er så dum at hun sender mld eller ringer når han er hjemme...

Da vil de jo at det skal bli oppdaget...

Med andre ord....

Kast han ut......

Gjest Piper
Skrevet

Jeg ville gitt han et ultimatum, der du får tilgang til mobilen og alt annet til tilliten er opprettet igjen. Det er han som har gjort noe gale, og da blir det for dumt at det er han som skal være den som skal finne ut om han ønsker å være med deg eller ikke. Enten vil han satse på forholdet deres, eller så får han pakke og dra. Du kan ikke leve på denne måten, for da vil dere aldri klare å komme dere ut av det.

Så enten blir han som en åpen bok, eller så må han pakke tingene sine og dra. Selv hvor hardt det måtte være, er det det beste for deg i lengden. Du kan ikke leve som du gjør nå, for det blir du bare tullete av.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke tro på at han kutter henne ut. Det blir som stoff, et kick som en sa her. Nei, jeg tror du får se på det som en sjanse til å søke nye ting i livet ditt. Ønsker deg lykke til! :klem:

Skrevet

Jeg syns Buster skrev mye fornuftig her.

Du må spørre deg selv om du tror dette er et engangstilfelle. Er det det (noen angrer jo og klarer faktisk å ta seg sammen), så kan dere kanskje klare å komme gjennom dette, men er det ikke det så blir du nødt til å ta valget om du skal bli eller gå. Det er ganske sikkert tøft å forlate noen etter så mange år, men kan du leve i et slikt forhold? Jeg tror de fleste i lengden vil ha det bedre om de går, enn å leve i et forhold der partneren er utro.

Skrevet

Jeg er en sterk motstander av å ha mobilen som en dagbok..nettopp pga av slike situasjoner som dette. Og fordi det ofte skaper unødvendig bekymring.

At han vokter mobilen sin er ikke noe godt tegn, desverre. For hvorfor skjule noe..når det ikke er noe man er redd for skal komme ut? Og i allefall når han allerede har vært utro.

Jeg hadde ikke orket å leve med den usikkerheten som du nå opplever. Hadde jeg vært så "raus" at jeg ville gi forholdet en ny sjanse, hadde han måtte finne seg i mine regler for hvordan ting skulle foregå, og hvordan jeg skulle klare å stole på han igjen!!

Skal tillitten bygges opp igjen må man jo være helt åpne og ærlige..ingen hemmelighetkremmerier. Og vil han ikke godta dette, synes jeg du skal spørre deg om han virkelig er verdt det. For respekten for deg og dine følelser kan ikke være stor siden han i tillegg til å være utro, skaper desto mer usikkerhet ved å forandre adferd, og fortsetter å skjule ting!

Gjest Gjest
Skrevet

Men nå er det mange som "tar dem" tilbake, både menn og kvinner..

Spørsmålet blir jo om man kan stole på dem etterpå......

Etter å ha lese noen innlegg om utroskap her,

kan de fleste ikke leve med det.

De fleste "kaster" dem ut.....

Hva som er riktig å gjøre vet ikke jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

Poenget her KAN vere at det er kvinnen han har hatt kontakt som ikke slutter å sende meldinger???

Da er det ikke lett å la mobilen ligge....

Anbf. deg å ta en prat med dama og avvepn henne litt....

Gjest Gjest
Skrevet

Spør han om hun fortsatt sender meldinger og be om å få lese dem. Så kan du svare at hun må ligge unna, eller spørre han hvorfor han ikke skriver det til henne selv.

Jeg hadde ikke stolt på denne mannen, men ta en prat med han. Hvis han går i forsvar har han garantert noe å skjule. Jeg er enig med de som skriver at mobilene deres må bli felles framover, fordi du har problemer med å stole på han etter det han har gjort.

Gjest Piper
Skrevet
Poenget her KAN vere at det er kvinnen han har hatt kontakt som ikke slutter å sende meldinger???

Da er det ikke lett å la mobilen ligge....

Anbf. deg å ta en prat med dama og avvepn henne litt....

Men om det nå er denne damen som sender meldinger, og det uten at mannen ønsker det. Burde ikke han da vise meldingene til konen, for å vise at han selv ikke ønsker noe mer?

Og hvorfor skal hun ta en prat med damen? Det er jo mannen som bør avslutte det, og si i fra til den andre at det er over. Forstår liksom ikke at TS skal være den som skal snakke med elskerinnen. Det er jo mannen sin hun må forholde seg til, men det må jo være utrolig vanskelig så lenge han fortsatt skjuler ting for henne. En behøver ikke holde en mobil skjult, om det ikke er noe å skjule.

Skrevet

Hm... tror du at du klarer å tilgi? Klarer du tanken på at han fortsetter å jobbe med henne?

Er enig i at hun må prate med han, ikke henne.

Jeg har et forhold til en på jobben som er opptatt - mye sms frem og tilbake ja. Forundrer meg at hun ikke er mistenksom, for han vokter og sin mobil som aldri før. Velger man å ikke "se " i slike situasjoner tro?

Gjest misse
Skrevet
Hm... tror du at du klarer å tilgi? Klarer du tanken på at han fortsetter å jobbe med henne?

Er enig i at hun må prate med han, ikke henne.

Jeg har et forhold til en på jobben som er opptatt - mye sms frem og tilbake ja. Forundrer meg at hun ikke er mistenksom, for han vokter og sin mobil som aldri før. Velger man å ikke "se " i slike situasjoner tro?

Du vet ikke om hun mistenksom eller ikke, kan hende hun er veldig mistenksom men velger å stole på det mannen sier inntil det motsatte er bevist. Dere som har forhold til etablerte menn må huske på at dere kun får høre hans versjon av forholdet, dere blir ikke kjent med kona/samboeren og får høre hennes versjon. Og de fleste som er utro har behov for å rettferdiggjøre seg selv, og da er det aldri de selv som er problemet.

Gjest Gjest
Skrevet
Du vet ikke om hun mistenksom eller ikke, kan hende hun er veldig mistenksom men velger å stole på det mannen sier inntil det motsatte er bevist.

Noen drar det prinsippet litt langt da...

Kona til elskeren min (han er for øvrig en klassisk mobil-vokter) fant for et års tid siden meldinger fra meg, type "savner deg" og "det var godt i går". Husker ikke helt innholdet, men det var på det nivået. Men tror du ikke stakkars damen godtok hans forklaring om at det var en tullemelding, fordi den var fra "Nils" (jepp, han er smart nok til å registrere meg med guttenavn på mobilen...).

Det ble en liten krangel utav det, og kongeargumentet hans var "Ja, hadde det vært noe bedre om meldingen kom fra en dame, da kanskje!?!!" :ler::grine::overrasket:

Moralen er... tja si det. At menn kan være ganske utspekulerte, så mye er sikkert. Til TS, jeg ville ikke stolt på en mann som først hadde vært utro dersom han ikke la absolutt alle kort på bordet og var villig til å være 100%ærlig- og viste med hele seg at han var innstilt på å gjøre det godt igjen!

Gjest Gjest
Skrevet
Noen drar det prinsippet litt langt da...

Kona til elskeren min (han er for øvrig en klassisk mobil-vokter) fant for et års tid siden meldinger fra meg, type "savner deg" og "det var godt i går". Husker ikke helt innholdet, men det var på det nivået. Men tror du ikke stakkars damen godtok hans forklaring om at det var en tullemelding, fordi den var fra "Nils" (jepp, han er smart nok til å registrere meg med guttenavn på mobilen...).

Det ble en liten krangel utav det, og kongeargumentet hans var "Ja, hadde det vært noe bedre om meldingen kom fra en dame, da kanskje!?!!" :ler:  :grine:  :overrasket:

Moralen er... tja si det. At menn kan være ganske utspekulerte, så mye er sikkert. Til TS, jeg ville ikke stolt på en mann som først hadde vært utro dersom han ikke la absolutt alle kort på bordet og var villig til å være 100%ærlig- og viste med hele seg at han var innstilt på å gjøre det godt igjen!

:frustrert::sur: Det er sånne som deg som ødelegger livet og familien til folk.. SKAM DEG! :kvalm:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke den andre parten som ødelegger et forhold. Det er den som er utro som har ansvaret for sitt familieliv. En som er villig til å være utro, finner alltid en de kan være det sammen med. Får de ikke en fast dame de kan kn.... med, flyr de fra den ene til den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...