Gå til innhold

Deling?

Gjest Gjest_pija_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_pija_*
Skrevet

Hei!

Samboeren min vil at vi skal ha trekant med en annen jente.. at han også skal få ha sex med henne,med kondom vell og merke.. Men jeg syns det går over mine grenser.. Er det normalt og dele? Han mener at det kan hjelpe på sjalusi problemene våre,med det at vi ser da hvor bra den andre er... Og at man da kan sitte igjen med følelsen at den andre ikke har behov for andre... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å være helt ærlig.. Han sier å det at hvis jeg blir med på det er han omså villig til å gifte seg i morgen,for da har en sikkerhet sier han, og at fortiden våres er helt normalt (da han sliter mye med min fortid) Står ved et utlimatum.. Trenger noen meninger her..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At en gutt har lyst på trekant er vel ikke noe nytt, men jeg synes det virker snodig at han vil gifte seg med deg dersom du godtar dette. Skjønner ikke helt logikken i dette, og innbiller meg at han bruker dette som et pressmiddel! :forvirret:

Gjest Gjest_pija_*
Skrevet

ja,sa det til han,men han mente det at da er jeg den rette for han som blir med på dette, og at ting blir lette for våres del med tanke på sjalusien... Kunne jo godt tenkt meg trekant med en annen jente,men ikke at han skal ha sex med henne... er dette normalt i dagens samfunn?

Gjest Gjest
Skrevet

Ærlig talt så tror jeg det er bedre å begynne i en annen ende om man skal løse problemer med sjalusi. Om begge har lyst til å ha trekant på gitte premisser så greit for meg, men å "lokke" med at dere (eller en av dere??) vil slutte å plages av sjalusi blir for dumt. Tenk gjennom årsakene til sjalusi - det er gjerne usikkerhet/dårlig selvtillit og/eller kontrollbehov utover det normale, om man da ikke har reelle grunner til å være sjalu. Ser ikke helt hvor trekant kommer inn i bildet her, selv om jeg for all del tror de som har utbytte av sex med flere, er de som er lite plaget av problemene nevnt her FØR de har gruppesex e.l.

Skrevet

Nei her er det noe som skurrer for min del, tror nok ikke at du skal flytte dine egne tabuer for at dere skal bli mer frigitt for sjalusiens grep. Ikke klarer jeg å forstå at dette skal gjøre han mer sikker på om du er den rette (giftemål), er det da fordi han klarer å undertrykke deg med dette en gang og vet at han burde kunne forvente å klare det i fremtiden fordi du er villig til å gjøre det meste for å glede han.

Dere har funnet hverandre og er blitt glade i herandre som dere er ikke sant, hva har deres fortid med fremtiden deres og gitemål å gjøre? Når det gjelder fortid, eller i situasjoner hvor en har en ganske mer komplisert eller utsvevende fortid enn den andre, så hjelper det normalt sett å prate om dette. Det er mye bedre å være åpen rundt deler av fortiden enn å tie den bort, den er der og man trenger ikke æ gjøre seg bedre enn man egentlig er. Jeg sier ikke at man skal snakke om hvem man har gjort ting med og hva man har gjort med gud og hverman, men noe for å vise tillitt osv.

Sambo og jeg har det helt fritt her og snakker uten problemer om dette, hun om sin og jeg om min. Jeg kunne selvfølgelig latt meg plage og irritere over dette, men synes helt klart at det er mye bedre at jeg vet enn å ikke få vite. Jeg er ikke opptatt av detaljer eller hvem, men det skaper en enorm tillitt og trygghet når man kan snakke om slike ting og den andre er like glad i deg.

Om du ikke vil ha trekant med en annen hvor han har sex med henne, ja da bør du helt klart si ifra om dette og be han om å respektere dette, og heller si at kanskje en gang i fremtiden om du blir mer klar for det. Skulle du dele han med en annen i sengen og denne personen skulle ha en kjempestund og/eller din mann stresse ekstra eller være litt annerledes med/mot henne enne deg (noe han garantert er) så vil alt utenom det normale mest sannsynlig plage deg veldig. Selv om han sier han vil bruke kondom (SKULLE NÅ BARE MANGLE), hva om du foreslår det motsatte til ham da, hvordan ville han reagert. Ville han delt deg med en annen mann hvor du selvfølgelig sier at du ville bedt han om å bruke kondom, ville han strukket seg så langt slik at dette var noe du kunne få oppfyllt. Nei er du ikke klar for slike ting så må du ikke la deg presse, slikt blir det bare trøbbel av.

Skrevet

Jeg ville aldri gått med på å ha trekant. Da hadde jeg garantert blitt sjalu og usikker på med selv etterpå. Ikke gjør noe du vil angre på, og bryr kjæresten din seg nok om deg respekterer han deg om du ikke vil! tenk deg godt om før du bestemmer deg :)

Gjest Ex-sjalu mann
Skrevet

Jeg vet at en omvendt setting, altså at hun har sex med en annen mann mens hennes mann koser med henne, kan kurere sjalusi hos mannen overfor hennes fortid. Sjalusien, og hennes fortid, blir "ufarlig". Det høres rart ut, men i mitt tilfelle så har dette funket.

Skrevet
Hei!

Samboeren min vil at vi skal ha trekant med en annen jente.. at han også skal få ha sex med henne,med kondom vell og merke.. Men jeg syns det går over mine grenser.. Er det normalt og dele? Han mener at det kan hjelpe på sjalusi problemene våre,med det at vi ser da hvor bra den andre er... Og at man da kan sitte igjen med følelsen at den andre ikke har behov for andre... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å være helt ærlig..  Han sier å det at hvis jeg blir med på det er han omså villig til å gifte seg i morgen,for da har en sikkerhet sier han, og at fortiden våres er helt normalt (da han sliter mye med min fortid) Står ved et utlimatum.. Trenger noen meninger her..:)

Du sier han sliter med din fortid, og at det at han skal "få lov til" å ha sex med en annen enn deg, vil kurere dette?

Hørtes ikke ut til å henge helt på greip dette!

Hvis du har en fortid hvor du har vært til sengs med flere enn han har, eller evt hatt trekant før, noe ikke han har, så er da ikke det din feil?

Han har da selv hatt styring på sin fortid, og kunne ha gjort hva som helst da. Hvis han ikke gjorde det, så er det absolutt noe han selv må ta ansvar for. Han kan ikke kreve en "utjevning" fordi han har opplevd mindre enn deg.

Hvordan kan det å ha trekant hjelpe på eksisterende sjalusiproblemer? Sjansen er nok heller stor for at det ikke går så bra. Er det han som plages med sjalusi pga din fortid? En trekantopplevelse kan da ikke "reparere" sjalusien hans fordi han får ligge med en annen?

Eller er det sånn at hvis du også blir sjalu, så blir alt bra? For det er vel det som kan hende her, i og med at du ikke er fortolig med tanken på dette.

Jeg tror han er irritert og sjalu på din fortid, og at han samtidig har lyst på en annen. Har han "sett seg ut" den han vil ha trekant med?

Og hvor kommer argumentet med at "en da ser hvor bra den andre er" inn?

Ikke ta ansvar for at han ikke har opplevd like mye som du har. Hvis han ikke var fornøyd med det han har opplevd seksuelt, kunne han fint ha gjort noe med det selv da han hadde muligheten.

Skrevet

Selvfølgelig fantaserer menn om 3kant!!!! Det har de alltid gjort!

Men for å kurere sjalusi? For å love giftemål?

Det hadde jeg aldri gått med på!

Hvis dere ikke kan gjøre noe med sjalusien og bli enig om giftemål på andre måter, hadde JEG latt være......

Gjest Gjest
Skrevet

Det er veldig mange, både kvinner og menn, som tenner på å se sin partner ha sex med noen annen. Hvis forholdet er trygt og godt, så kan det faktisk være en spennende berikelse for begge.

Hvis du tenner litt på sex med andre jenter, så kan jo du kose litt med henne også?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet at en omvendt setting, altså at hun har sex med en annen mann mens hennes mann koser med henne, kan kurere sjalusi hos mannen overfor hennes fortid. Sjalusien, og hennes fortid, blir "ufarlig". Det høres rart ut, men i mitt tilfelle så har dette funket.

Men hvis denne metoden for å bli kvitt din sjalusi går på bekostning av hennes ønsker blir det helt feil. Det er du selv som er ansvarlig for å bli kvitt din egen sjalusi, og hvis du dytter det ansvaret over på henne med å presse henne til å gjøre noe hun egentlig ikke ønsker, da er du ikke mye til kjæreste.

I trådstarters tilfelle; han er ikke moden for å gifte seg med noen dersom han bruker muligheten til å få seg en trekant som pressmiddel. Du fortjener bedre enn det!

Hilsen en mann som er oppgitt over hva enkelte artsfrender kan få seg til å gjøre.

Gjest Ex-sjalu mann
Skrevet
Men hvis denne metoden for å bli kvitt din sjalusi går på bekostning av hennes ønsker blir det helt feil. Det er du selv som er ansvarlig for å bli kvitt din egen sjalusi, og hvis du dytter det ansvaret over på henne med å presse henne til å gjøre noe hun egentlig ikke ønsker, da er du ikke mye til kjæreste.

Hans sjalusi er også hennes problem, og vi syntes det var en fin måte å ufarliggjøre tanken om hennes tidligere forhold.

Men jeg er enig i at trådstarters mann er litt på gyngende grunn i sine ønsker. Syns hun kunne kreve at den andre skal være en mann. Han bearbeider ikke sin sjalusi med å ha sex med andre jenter. Mener jeg.

Gjest d'Arc
Skrevet
Det er veldig mange, både kvinner og menn, som tenner på å se sin partner ha sex med noen annen. Hvis forholdet er trygt og godt, så kan det faktisk være en spennende berikelse for begge.

Hvis du tenner litt på sex med andre jenter, så kan jo du kose litt med henne også?

Men dette forholdet høres da ikke ut som trygt og godt? Han sier han skal "ta igjen" for ting hun har gjort. Han sier det kommer til å kurere sjalusien? Hvorfor skal det å ha sex med en annen jente kurere sjalusien? Det er jo helt døvt. Og han kommer til å gifte seg med deg om dere gjør det?

Det her er bare dårlige argumenter, og her prøver han å presse deg til å ha det.

Han har absolutt INGEN god grunn til å skulle ha trekant. Fortiden din er også helt uvesentlig.

Si nei!

Skrevet
Men jeg syns det går over mine grenser..

Da sier du NEI!

Skrevet

Ja, men det kan også bli mye verre.

Til TS: Synes han bruker merkelige argumenter og prøver å lokke deg med at han skal gifte seg med deg hvis du går med på det.

Ikke gjør noe du ikke vil. Det må han bare godta ellers er han ingenting å samle på.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hvis du tviler på dette, til og med bare bittelitt, så sier du nei. Jeg ville aldri blitt med på noe sånt hvis jeg ikke var helt sikker på at det var noe jeg ville.

Syns nesten det virker som om han prøver å presse deg jeg, med å love giftemål osv.. Drøyt..

Gjest Gjest_pija_*
Skrevet

For han mener at jeg kan kose meg med henne først,så hun med meg mens han ser på,og dette har vi pratet om en stund, men ikke det at han skal delta.. Har pratet litt med han om det i natt,og da sa han det at han skal kunn pule henne i noen sekunder,bare for å få meg til å føle at jeg er bedre.. den andre jenta skal vi finne i fellesskap:) sa å i fra hvordan jeg kanskje kan bli etter dette møtet, og han sier at dette er kunn for å få det sikkert i framtiden og at vi kan bygge ny historie i lag pga fortiden til begge to...

Skrevet
For han mener at jeg kan kose meg med henne først,så hun med meg mens han ser på,og dette har vi pratet om en stund, men ikke det at han skal delta.. Har pratet litt med han om det i natt,og da sa han det at han skal kunn pule henne i noen sekunder,bare for å få meg til å føle at jeg er bedre.. den andre jenta skal vi finne i fellesskap:) sa å i fra hvordan jeg kanskje kan bli etter dette møtet, og han sier at dette er kunn for å få det sikkert i framtiden og at vi kan bygge ny historie i lag pga fortiden til begge to...

Jeg syns ikke dette er gode argumenter. Slik jeg ser det, er det bare en grunn til å ha trekant, og det er hvis alle tre som er involvert tenner på det! Dersom det er et par involvert, må begge være helt OK med at den andre har sex med tredjeparten..

For meg er det IKKE en måte å "fikse" forholdet på...

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)
og da sa han det at han skal kunn pule henne i noen sekunder,bare for å få meg til å føle at jeg er bedre..

Og hvorfor skulle du føle at du var bedre?

Bare en dårlig unnskyldning for å pule på noen andre spør du meg.. :roll:

Endret av *MissA*
Gjest d'Arc
Skrevet

Han hjernevasker deg jo!

Du tror jo han har rett!

Si meg, føler du deg bedre om han puler denne jenta i noen få sekunder enn om han ikke puler henne i det hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...