Gå til innhold

Si noe i klartekst til noen man liker godt,

Anbefalte innlegg

Gjest Løse forbindelser
Skrevet

Hva sier hun? Min venninne har hatt noe på gang med en type i ganske langt tid nå. Det har vært rimelig useriøst, de treffer hverandre på fest, skriver meldinger i helger osv. Hun liker han godt, han kan virke litt mer usikker. Han kommer ofte når han har drukket og snakker om ting de skal finne på. Særlig har han nevnt at de skal dra på hytta hans. De lager en litt løs avtale om at det skal skje neste helg, når det nærmer seg neste helg, skriver hun en melding, og hører ikke noe tilbake.

Sist helg var hun overrsaket fordi han faktisk ga beskjed og sa at de skulle utsette det en uke, fordi han måtte jobbe. Dette var noe hun ble glad for, hun syntes at han kanskje begynner å oppføre seg som folk. I dag sendte hun en medling "hva skjer i helga", hun har enda ikke fått noe svar. Han svikter nok denne gangen også. Nå, etter alt for lang tid, har hun bestemt seg for at han skal få et svar som sier rett ut hva hun synes om den useriøse måten han forholder seg til avtaler på. Et poeng oppi dette er, at hun faktisk liker han og gjerne vil at svaret skal starte en eller annen prosess i han. Meningen er ikke å skrive "din dritt kom deg ut av mitt liv!". Hun vil prøve å nå han. Hva dere enn måtte mene om at hun vil det, er en annen diskusjon, men det jeg spør om her er hva er lurt å si nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har gått rundt og lurt på hvordan jeg skal få den herligste, nydeligste, deiligste, skjønneste jenta som finnes i universet, de 3 siste årene selv.. Så kommer du på noe lurt, så ikke nøl med å rope det ut. Ok? :)

Gjest Godjenta79
Skrevet

Det skader ikke for henne å være litt kostbar også, hvorfor skal hun stille opp hver gang HAn vil og ikke omvendt. Kan jo hende han ligner på de noen av oss, det som er lett tilgjengelig og som vi kan få uten å jobbe for det er ikke interessant :)

Gjest Gjest
Skrevet

Han virker litt mer usikker..? Synes det virker som at han ser på henne som noen som er grei å henge med på fest, men ikke noe mer jeg da.

Siden han ikke svarer på meldingene hun sender før helgene de har løs avtale om hyttetur, så kan det tyde på at han ikke er interessert. Kanskje han bare slenger ut av seg ting når han har drukket.

Hun bør i hvert fall slutte å sende meldinger der hun lurer på hvordan det blir i helga, når hun vet at han har latt være å svare før...

Har også laget litt løse avtaler med folk på fest. Sier guttene at de skal ringe eller sende melding så gjør de som regel det. Hvis de ikke gjør det, og jeg liker dem, så sender jeg en melding og da svarer de og vi gjør det vi har avtalt. Hvis jeg derimot egentlig ikke er interessert i dem, så tar jeg ikke kontakt.

Det er en gutt som av og til spør om jeg blir med på kino, fest eller bare komme på besøk. Både når han er edru og når han har drukket... Jeg svarer at jeg sikkert kan være med, men hvis vi ikke avtaler tidspunkt der og da så skjer det ingenting. Jeg er ikke interessert i han, men kan alltids bli med på ting, men er ikke så gira at jeg sender meldinger og spør om det blir noe av, og han tar ikke kontakt med meg.

Lurer på hvorfor han gjør sånnt. Kanskje han sender ut samme meldinger til flere, for å se om han er attraktiv..?

Ikke helt samme situasjon, men det kan jo hende at han bare vil se om hun er interessert i å finne på ting med han. Kanskje han liker de litt uoppnåelige, og tenker "Ok, hun kan jeg få anytime... Hun er grei å ha i helgene til en mer spennende og mystisk dukker opp."

Gjest LilSweetie
Skrevet

Selv om alle reagerer forskjellig og det derfor ikke finnes noe fasitsvar, tror jeg han ville blitt skremt bort av en konfrontasjon sånn som du beskriver "forholdet" deres.

Han har helt sikkert skjønt at hun er interessert når hun skriver meldinger hver uke, så å prøve hard to get-strategien hadde kanskje ikke vært så dumt nå ;)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Mitt råd til deg er å be han om å være så grei og ikke snakke om hva dere skal gjøre sammen mer. Han trenger ikke love deg noe som helst. Om dere treffes igjen, eller snakker på telefonen, så la han forstå at dette er like løst for deg som det er for han. Ellers så synes jeg ikke du skal sende melding eller ringe han en eneste gang på nytt etter du har tatt kontakt.

Jeg har ikke tro på å være så hard, eller være så taksisk heller. Klaffer det så klaffer det, noen ganger klaffer det ikke. Jeg tror ikke det er taktikk som får mennesker til å bli sammen, jeg ser på det som større enn det. Derfor må man kankje våge litt. Våge å være sårbar (til sin tid), våge å være tøff (når det trenges). Følg hjertet ditt... Lett å si, noen ganger vet man ikke hva som driver en, hjertet eller fornuften, eller sansene? Følg den minste stemmen, den som roper svakest. Jeg tror den har rett :)

Gjest Gjest
Skrevet
Om dere treffes igjen, eller snakker på telefonen, så la han forstå at dette er like løst for deg som det er for han.

Men det er jo tydlig ikke like løst for hene som for han... Hun virker mye mer intressert.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det virker helt håpløst. Jeg tror jeg hadde blitt gal i en sånn situasjon. Eneste løsningen som kan funke er å gi ham opp. Gå på jakt etter andre og ikke bruke energi på ham. Han fortjener det simpelthen ikke. Hun må sette standarden for kontakten de skal ha også. Gi klar beksjed om at hun vil ha svar når hun sender melding. Å kreve noe kan være sunt. Hvis han da ikke skjerper seg, finnes mange bra fisk i det berømte havet ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Han er nok samme type som den idioten jeg er så forelsket i. At det går ann!! Hvorfor finnes det sånne mannfolk? De er jo så trege i oppfatninga! De skjønner ikke bæret! :frustrert: Og hvis de ikke vil, hvorfor ikke bare si det rett ut med en gang da liksom??!! Hvorfor vente i evighter?? :frustrert: For noen idioti!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...