Gjest Gjest_maja_* Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Har hørt mye om denne franske filmen fra 2002. Når den ble vist på filmfestivalene besvimte visst mange folk i salen og gikk ut osv. Har hørt denne er ganske, vel bad. Den inneholder visst en voldtektscene som mange klassifiserer som den fæleste scenen i en film noensinne. Vil gjerne høre noen andres meninger! Er ganske nysgjerrig og har lyst til å se den.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Det var visst litt uti denne filmen som det kommer en lyd som gjør deg fysisk kvalm! Jeg vil se! :D
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Ja jeg har sett den. Den er ganske grov, endel tøffe scener... Vet ikke hvor mye jeg skal fortelle deg om du har tenkt å se den Om du tåler endel, så se den. Den er veldig spesiell, ganske annerledes filma, men jeg syns den er bra!
wind-up bird Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Jeg syns det er en veldig god film, en av de sterkere opplevelsene mine på kino, men den er veldig langt fra lystig! Som chic sa, så anbefaler jeg og den dersom du syns det er OK å se på filmer av denne typen. Altså, sterke scener, gjennomgående negativ(ikke noe happy ending e.l.), (noen liker sånt (eksempelvis meg..), andre syns det er bortkastet tid )
Gjest gjesta Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 (endret) Sier meg enig i forhold til det som er skrevet over. Det er en grusom, men sterk film. Synes den var veldig bra på sin måte! Men nå liker jeg gjerne ikke A4-filmer heller. Det er ingen kosefilm for å si det sånn. Endret 30. juni 2006 av Sprilla
Leifr Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Sier meg enig i forhold til det som er skrevet over. Det er en grusom, men sterk film. Synes den var veldig bra på sin måte! Men nå liker jeg gjerne ikke A4-filmer heller. Det er ingen kosefilm for å si det sånn. ← Den var litt ubehagelig, ja. Ikke bare på grunn av innholdet men også i aller høyeste grad på grunn av hvordan den var filmet og bygd opp. Historien fortelles nemlig baklengs, scene for scene; den begynner som et kaotisk helvete hvor seeren er fullstendig uten holdepunkter, og fyller gradvis ut bakgrunnen for hvem disse personene er og hvorfor ting har gått så fullstendig galt. De siste scenene, hvor alt tilsynelatende er ren idyll, er om mulig enda vondere å se på nettopp fordi man vet hvor det bærer hen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå