Vela Skrevet 29. juni 2006 #1 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Danskene er noen rare dyr. Hva er det rareste danske ordet eller uttrykket du har hørt?? Mine favoritter er: Marsipangris: Mandelmassenasse You've gotta be shittin' me: Du må lave fis med mig Endret 29. juni 2006 av Vela Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 29. juni 2006 #2 Del Skrevet 29. juni 2006 At dyrke sex = å ha sex. Rart, sex er ikke no plante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 29. juni 2006 #3 Del Skrevet 29. juni 2006 Brusebad hihihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 29. juni 2006 #4 Del Skrevet 29. juni 2006 Låge=dør f.eks. skapdør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 29. juni 2006 #5 Del Skrevet 29. juni 2006 Bolle... Har hatt det morsomt med en venninne som skal reise til danmark for å stille ut en ilder som heter bolle... Spesielt med tanke på hva det betyr i danmark... Hun sier hun håper han ikke vinner førstepremien, for det blir kanskje litt flaut når de roper opp "vinner av danske ilder'n er bolle, eieren er frøya" knis knis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 29. juni 2006 #6 Del Skrevet 29. juni 2006 Træls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 29. juni 2006 #7 Del Skrevet 29. juni 2006 Vad laver du? Det sier de alltid i reklame for danske serier på tv! Betyr sånn ca "hva skjer?". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 30. juni 2006 #8 Del Skrevet 30. juni 2006 Hold = lag. Høres merkelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vela Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 30. juni 2006 Også disse tallene deres da, fjers og sånt.. har aldri helt skjønt hvordan det funker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 30. juni 2006 #10 Del Skrevet 30. juni 2006 Kursus Hvem pokker sier de skal på kursus (kurs)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 30. juni 2006 #11 Del Skrevet 30. juni 2006 brusebad! (som betyr dusj..) Det høres bare rart ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 30. juni 2006 #12 Del Skrevet 30. juni 2006 Morgenmat = frokost Frokost = lunch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottentotten Skrevet 30. juni 2006 #13 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Jeg syns det beste er Snabela = alfakrøll @! (kanskje det skrives i to ord - hørtes litt rart ut når jeg leste det.. Snabel a) Hi hi, syns ellers det danske språket er både morsomt og spennende! Endret 30. juni 2006 av Hottentotten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 30. juni 2006 #14 Del Skrevet 30. juni 2006 Også disse tallene deres da, fjers og sånt.. har aldri helt skjønt hvordan det funker.. ← enig, og jeg nekter å lære det-retten og sletten! grine/græte= le (skrev det nok litt feil) I mine "unge dager" bodde jeg i et kollektivkompleks der det var 36 dansker og 3 nordmenn inkl.meg selv - de sier mye merkelig disse danskene, men for noen flotte mennesker de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #15 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg husker en liten sang fra Postkassetten for hundre år siden; "Vi sejler nedover åen og postbudet satt og drakk, skåål gamle Mons!" Blir i festehumør! God fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 30. juni 2006 #16 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg husker en liten sang fra Postkassetten for hundre år siden; "Vi sejler nedover åen og postbudet satt og drakk, skåål gamle Mons!" Blir i festehumør! God fredag! ← Den husker jeg også gjest! Mener å huske at det var Harald Heide Steen jr. som sa det! Han hadde faktisk mange artige fraser på "dansk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #17 Del Skrevet 30. juni 2006 Miloine: Ja, det var Harald Heide Steen, utrolig morsom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemmera Skrevet 30. juni 2006 #18 Del Skrevet 30. juni 2006 Også har de guff på isen ... høres litt ekkelt ut da... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 30. juni 2006 #19 Del Skrevet 30. juni 2006 Miloine: Ja, det var Harald Heide Steen, utrolig morsom! ← ja, *mimrer* ingen sommer uten postkasetten (den gangen) Også har de guff på isen ... høres litt ekkelt ut da... hehe ← Hi, hi, men det er ganske godt da - bare ikke det er i store mengder, ganske kvalmende faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2006 #20 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) En norsk ung mann i kongens klær nede i Kosovo skulle invitere en søt, dansk soldatjente på en kopp kaffe og sa på bredt trøndersk: "Vill du værra med ein tur bort i knæpptelte vårres?" Ingen hylende sukse, siden "kneppe" på dansk betyr knulle........ Han endte opp med en durabelig blåveis,den unge damen var i tillegg til å være søt også meget hissig. Etter noe om og men fikk de oppklart misforståelsen, og er i dag gift og har to barn, hvorav den ene snakker plett dansk og den andre er brei-trønder til gangs. Hun ringte forøvrig til meg en dag og lurte på hvordan hun skulle tilberede "lammekølle". Det tok litt tid før jeg skjønte at hun mente "lammelår". Min yngste datter foresket seg i en barnebok de hadde, men jeg hadde store problemer med å holde meg alvorlig når jeg skulle lese for henne. For gjøken ( boken handlet om en foreldreløs gjøkunge.....) sprang rundt og sa "kuk-kuk" tre ganger på annenhver side hele boken gjennom. Endret 1. juli 2006 av lenej Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå