Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Del Skrevet 29. juni 2006 Vi snakker et par kredittkort og en ca. 70 000 kr i gjeld min samboer ikke vet om. Jeg har så sinnsykt lyst å fortelle henne om alt, men er usikker på om hun takler det, hun er en veldig ordentlig og strukturert person. Hun takler liksom ikke å betale en regning en eneste dag over forfall. Hun vil få total panikk og jeg er redd hun kan komme til å forlate meg. Vi har fortsatt noe seperat økonomi, men samtidig litt felles. Noen som har vært i lignende situasjon? Begge sider, reaksjonene? Utfallet? takk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #2 Del Skrevet 29. juni 2006 Hvorfor fortelle? For å få skikk på spillinga? Prøv heller å få skikk på spillinga aleine, betal ned gjelden. Og voila, du slipper å fortelle noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Del Skrevet 29. juni 2006 Hva er dette for utspørringstråder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #4 Del Skrevet 29. juni 2006 Hva er dette for utspørringstråder? ← Atte det var? Syns du med spilleavhengighet bør søke hjelp NÅ. Prøv her: http://www.hjelpelinjen.no/eway/default.aspx?pid=217 Ring nummeret og snakk med de. Vi som er her på KG kan ikke gi det profesjonell hjelp. Personlig syns jeg kanskje du bør legge alle korta på bordet til samboer'n din, samtidig som du kontakter hjelp. Er hun ordentlig gla i deg så vil hun også støtte oppunder sånn at du kommer deg ut av dette. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2006 #5 Del Skrevet 29. juni 2006 Lykke til. Det ordner seg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg er i den situasjonen at jeg kan ordne opp, og har alltid holdt meg på "trygg grunn". Dvs at det har ikke gått utover noen og jeg har ikke tatt vann over hodet. Nå har jeg desverre gått utifra noen innkommende penger som ikke kommer før senere (jepp, skattepengene) og jeg skulle egentlig vært på trygg grunn fortsatt, men er da altså ikke det. Så for første gang er faren tilstede for å bli oppdaget. Fordelen ved å fortelle er at det vil kunne hjelpe meg til å slutte, f.eks gi henne tilgang til min nettbank der hun med gjevne mellomrom sjekker for "uregelmessigheter". Det alene ville få meg til å slutte, garantert. Grunnen til at jeg tør nå er at jeg vet jeg sannsynligvis slipper unna med det. Problemstillingen er da altså at jeg for det første er usikker på om jeg vil involvere min samboer i problemer som jeg har skapt, syns det er litt urettferdig. Nr 2 om hun takler det, Nr 3. om hun forlater meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #7 Del Skrevet 29. juni 2006 Hvis du er spilleavhengig kan du jo gi ansvaret for din økonomi til din samboer, men det er ikke riktig... Det høres enkelt ut, men du vil sannsynligvis sette henne i en vanskelig situasjon og føle at du har krav på litt kontroll over egen økonomi. Det kan gå ut over forholdet i større grad enn om du kontakter hjelpeapparatet. Jeg ville aldri tatt ansvar for en evt. samboers økonomi, for det ville sannsynligvis bare ført til at jeg fikk sure kommentarer om at jeg er for streng. Hun vil kanskje nekte å ta ansvar for ditt problem, og det er ikke hennes oppgave. Men du bør fortelle henne om dette, og også fortelle legen din om ditt problem. Det er enklere å la en nøytral person ha kontrollen over dine disponeringer økonomisk enn å belaste din samboer med dette. Du fikk en link. Ring og hør hvilke råd de har å gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #8 Del Skrevet 29. juni 2006 Kontakt proffer og fortell henne det. Den dagen du roter det til og hun ikke vet noe før da, så blir sviket så stort at hun i alle fall stikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. juni 2006 #9 Del Skrevet 29. juni 2006 Det er ingen stor hemmelighet at jeg har en samboer som tidligere har hatt en del "uregelmessigheter" i sin økonomi. Dette var imidlertid noe han fortalte meg før forholdet ble virkelig seriøst og dermed ga han meg et valg. Feil har vi alle gjort i løpet av livet og det kan jeg takle, men alvorlige hemmeligheter som oppstår i løpet av forholdet takler jeg ikke! Hadde min samboer forsøkt å skjule sitt mislighold og jeg hadde oppdaget det f.eks. i dag hadde det vært "kroken på døra"! I mine øyne er slike ting mye verre utroskap enn et tilfeldig knull i fylla! Hvis samboeren din er en jente/kvinne du kunne tenke deg å leve resten av livet sammen med synes jeg du skal fortelle henne det NÅ! Gjør du det nå mens du fremdeles har noenlunde kontroll og konsekvensene er overkommelige, vil hun sannsynligvis bli. Senere, når du har "lurt" både henne og deg selv i lang tid og helt eller delvis mistet kontrollen, går hun hvis hun er en oppegående dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rob Skrevet 16. august 2007 #10 Del Skrevet 16. august 2007 Hva er dette for utspørringstråder? Kan man ringe det nummeret om man Lider av Spillegalskap som ikke omhandler penge spill meg for eksempel data spill? Visst ikke hvor får jeg tak i hjelp ang det? takk Håper noen svarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå