Gå til innhold

Hund til Sverige,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta med hunden min på dagstur til Sverige, uten noe ekstra om og men?

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Så lenge den har fått vaksinene den skal ha, kan du fint ta den med deg. Husk å ta med vaksinasjonskortet

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er en valp kan det være lurt å ta med papirer på at den kommer fra Norge, så de ikke tror det er import.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis det er en valp kan det være lurt å ta med papirer på at den kommer fra Norge, så de ikke tror det er import.

Kan like gjerne være en voksen import, da. ;) Mange voksne importer.

Skrevet

Ikke valp.

Skrevet
Kan jeg ta med hunden min på dagstur til Sverige, uten noe ekstra om og men?

Ja! Vi bor relativt nær grensen og min hund fraktes frem og tilbake flere ganger i måneden. Selv om vi av og til blir kontrollert er det aldri noe problem siden det ikke kreves noen form for papirer for hund ved grensepassering Norge/Sverige.

Det smugles sikkert inn mengder av hunder og andre dyr til Norge via Sverige, men det vil neppe være noe problem for deg så lenge du ikke er en gjenganger med mange forskjellige hunder.

Slik du stiller spørsmålet, regner jeg imidlertid ikke med at du er det, så da kan du ta det helt med ro! (Regner ikke med at det er aktuelt siden du ikke spør, men Finland er f.eks. langt mer problematisk).

God tur!

Skrevet

Så jeg må ikke ha med meg noe spesielt? Finner ikke vaksinasjonskortet.

Vi skal bare ha han med sånn at han slipper å være alene hjemme hele dagen.

Takk for info, Leo! :)

Skrevet
Finner ikke vaksinasjonskortet.

Jeg/vi har ikke hatt noe vaksinasjonskort de siste 7 - 8 årene, men det kreves heller ikke og har aldri vært noe tema ved et tresifret antall grensepasseringer Norge/Sverige over mange år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...