Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har du et behov for å få bekreftelse om at hun/han tenker på deg hver dag? Dvs. noen koselige mld, en tlf, eller rett og slett direkte ord til deg. Med bekreftelse er alt fra komplimenter, elsker deg, glad i deg osv.

Eller blir dette slitsomt hver eneste dag?? Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chantal
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt behov for det.

Forstår meg egentlig ikke på de som må høre sånt hver dag jeg. Er man da egentlig trygg på forholdet?

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke absolutt hver eneste dag, men flere ganger i uken, ja.

Skrevet

Jeg trenger det ikke, men setter pris på det likevel. Og det er helt naturlig for oss å gi komplimenter og si at vi er glad i hverandre/elsker hverandre hver dag, uten at det betyr at vi er usikre på forholdet eller har et konstant behov for bekreftelse. Det er rett og slett naturlig å uttrykke de følelsene vi har for hverandre.

Skrevet

Jeg har ikke noe direkte behov for det, men etter mitt syn er ett av kjennetegnene på et godt forhold at man viser gjennom ord og handlig at man setter pris på hverandre. Jeg snakker ikke om de lidenskapelige kjærlighetserklæringene, men å få servert en kaffekopp, smurt en matpakke, handlet yndlingspålegget etc.

En hyggelig SMS eller et "glad i deg" på slutten av en telefonsamtale er jo også koselig, men hver dag og flere ganger om dagen kan vel bli litt mye når man er ferdige med den mest "eksplosive" startfasen...

Skrevet

I perioder har jeg behov for bekreftelse daglig, spesielt i de periodene jeg er usikker på forholdet vårt. For meg er det uansett naturlig å avslutte de fleste telefonsamtaler eller si hadet med et "jeg er glad i deg" på slutten.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg har stort behov for det i disse dagene iallefall.

Skrevet
Jeg trenger det ikke, men setter pris på det likevel. Og det er helt naturlig for oss å gi komplimenter og si at vi er glad i hverandre/elsker hverandre hver dag, uten at det betyr at vi er usikre på forholdet eller har et konstant behov for bekreftelse. Det er rett og slett naturlig å uttrykke de følelsene vi har for hverandre.

Signerer!

Vi er flinke også å gi komplimenter til barna og fortelle dem hvor glade/elsker dem hver dag også!

Alt i alt er vi veldig kosemose familie! :)

Skrevet

Det er ikke slik at jeg har behov for bekreftelse hver dag, men snarere at vi har behov for å si at vi er glade i hverandre, og da får jeg jo forsåvidt en bekreftelse likevel :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har stort behov for det i disse dagene iallefall.

hvorfor i disse dager? Skjer det noe spesielt?

Gjest Tanita
Skrevet
hvorfor i disse dager? Skjer det noe spesielt?

Ting har ikke vært så bra de siste dagene. Men vi hadde en lang prat i natt, og jeg har gitt han en sjanse til. Jeg får bekreftelese fra han ved at han sier han elsker meg og nå er ydmyk og vil gjøre "alt" for å gjøre godt igjen. Trenger mye av "glad-i-deg" og sånt nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, trenger ikke det. At han har holdt ut med meg i over ti år, og jobber seg gjennom slitsomme dager med småbarnsmas og stress/null fritid tar jeg som et tegn på at han bryr seg om meg fortsatt. Dessuten er jeg sikker på meg selv, og tror jeg ville taklet et eventuelt brudd også, selv om jeg helt klart ikke ønsker det. Er jo glad i han, veldig også :)

Mamman min, derimot, har i alle år slitt med at hun trenger hyppig bekreftelse for å ha det godt. Ingen god kombinasjon når man lever sammen med pappan min, som er snill som bare det, men dessverre ikke særlig meddelsom hva følelser angår

Skrevet

Jeg trenger det ikke, da jeg vet hva han føler for meg. Men det er jo koselig da :)

Skrevet

Nei, det trenger jeg ikke. Jeg regner med at når de orker å være sammen med meg, så er det en grunn til det.

Jeg har ikke vokst opp i noen "kosemose" familie, og de eneste gangene vi sa slikt til hverandre var gjerne på julaften eller ved andre spesielle anledninger. Men til hverdags skjedde det nesten aldri.

Gjest Hermine, 35
Skrevet

Jeg har ikke - på ingen måte- oppvokst i en kosemose-familie!

Som voksen vil jeg si at jeg har stort behov for oppmerksomhet og bekreftelse fra menn - vel, spesielt min mann :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja - og nei.

Jeg trenger ikke å høre ordene "jeg elsker deg", å få meldinger, kyss etc hver dag. Men jeg trenger å føle en viss kontakt, ikke fysisk, men mentalt. Dvs. jeg går ikke i spinn og tror verden faller sammen om det går en dag eller to uten at jeg føler denne kontakten, men jeg sier fra når jeg merker vi ikke er helt på nett.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg trenger ikke bekreftelser hver dag. Men man trenger det en gang i bland. Hadde man aldri fått noe slags form for bekreftelse så ville det vært rart....

Men hadde det vært gla i deg og kosemld osv hver dag ville det blitt litt overfladisk synes jeg og som en ren rutine. Bedre at ordene eller smsene eller hva det måtte være kommer når man bare virkelig føler for å si det.

Når et forhold har vart en stund er det så mange andre "bekreftelser" som kommer gjennom en dag.

Men alle trenger da oppmerksomhet, en klem og høre at man er elsket.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke behov for å høre. Jeg vet at mannen min elsker meg og vi ringer hverandre flere ganger hver dag når vi er på jobb ... Vi trenger ikke fortelle hverandre at vi elsker den andre på telefonen ... For meg er det kjærlighetserklæring nok at han ringer meg og sender melding til meg så ofte ... Det samme gjelder for ham også, tenker jeg - selvom han sier at det er så befriende deilig og rolig når jeg er opptatt i møter og ikke har tid til å ringe ham ;)

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet
Jeg hadde ikke hatt behov for det.

Forstår meg egentlig ikke på de som må høre sånt hver dag jeg. Er man da egentlig trygg på forholdet?

enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...