Frida Frosk Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Endelig begynner det å nærme seg... I august blir vi forhåpentligvis prøvere (tør ikke helt å håpe på at mannen ikke ombestemmer seg... ) Kjempespennende og veldig skummelt å gå inn i en helt ny fase i livet, men jeg gleder meg enormt. Men så lurer jeg på da, hva som er viktig å tenke på når man forsøker å bli gravid. Folat er innkjøpt og har blitt knasket mer eller mindre regelmessig de siste månedene. Vi har brukt en usikker form for prevansjon den siste tiden, så har tenkt at det var lurt å ta folat for å være på den sikre siden. Jeg har også begynt å røre litt mer på kroppen. Er vel smart å være i god form når en ev graviditet inntreffer. Alkohol drikker jeg ikke mye av. Mannen er glad i øl, og nå på sommeren blir det gjerne noen øl et par-tre ganger i uken. Jeg regner med at det påvirker kvaliteten på sædcellene, men kan det være skadelig? Eller er det bare at det kan bli litt vanskeligere å få det til å klaffe?
Holly Hobbie Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Hei Frida! Synes det virker som dere har forberedt dere godt, jeg! Saa ville egentlig bare oenske dere lykke til!
Frida Frosk Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2006 Takk Holly, har fulgt med deg litt de siste månedene og synes det er så koselig at det klaffet for dere.
Engel Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Hei! Dere virker godt forberedt, og jeg tror ikke noen få øl påvirker kvaliteten på sæden noe særlig, så lenge det ikke er flatfyll..
Holly Hobbie Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Takk Holly, har fulgt med deg litt de siste månedene og synes det er så koselig at det klaffet for dere. ← Takk skal du ha! Hei! Dere virker godt forberedt, og jeg tror ikke noen få øl påvirker kvaliteten på sæden noe særlig, så lenge det ikke er flatfyll.. ← Signerer denne. Min mann kuttet drastisk ned paa alkholkonsumet, selv om han ikke drakk saa veldig mye foer heller, men det var fordi han fikk paavist lettere nedsatt kvalitet. Men i dag var han hos en urolog, og han sa at han hadde saa bra mengde at det ikke hadde noe aa si. For din del, kan du jo gjoere enkelte ting for aa bli lettere gravid selv om det kanskje ikke er vitenskapelig bevist. F.eks. kan du drikke grapefruktjuice eller spise grapefrukt.
smile Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Høres ut som du er klar til dette! Jeg begynte også med folat nå. Sees i august!!! Lykke til!
Eeyore Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Hei og lykke til som prøver! Virker som dere er mye mere forbredt enn hva vi er. Her tar vi det som det kommer og bekymrer oss ikke for ting på forhånd... Eneste forberedelsene vi har begynt med er folat.
Senik Skrevet 1. juli 2006 #8 Skrevet 1. juli 2006 Du er godt nok forberedt vil jeg tro! Vi skal begynne prøvingen denne måneden. Jeg tar folat, og har satt kjæresten på sink-kur!
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Folat eller folsyre er et b-vitamin som anbefales til proevere og gravide inntil uke 12 av svangerskapet, for aa redusere sjansen for ryggmargsbrokk hos barnet. Sink skal hjelpe paa saedkvaliteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå