Gjest care Skrevet 20. desember 2002 #1 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei jeg skal lage verdens beste til julaften. Det jeg lurer på er om jeg kan lage bunnen noen dager i forveien (f.eks. i dag) og fryse den. For så og ta den opp på julaften og tilsette fyllet. HAr noen peiling her??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis Skrevet 20. desember 2002 #2 Del Skrevet 20. desember 2002 Er nesten helt sikker på at dette går an! Mener på tanta mi (som er kakemester på denne) avogtil gjør det. Jeg kaller den forøvrig Kvæfjordkake... PS: Hva synes dere om bildet mitt???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. desember 2002 #3 Del Skrevet 20. desember 2002 Ble litt usikker på dette med nedfrysing av bunnen, siden den er ganske sprø. Ble litt redd for at denne egenskapen blir borte. Vel, tror jeg lager den lillejulaften alikevel. Er det du som har bakt kaken på avetaren din?? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 20. desember 2002 #4 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei! Dersom det er den samme kaken som også heter Kvæfjordkake....med marengs og vannilje (evt rom)krem kan du godt lage hele kaken og sette i fryseren. :D Mamma´ n min gjør "alltid" det - baker den noen dager i forveien, fyller den og setter den i fryseren. Tiner den bare i romtemperatur når den skal brukes :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. desember 2002 #5 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei! Dersom det er den samme kaken som også heter Kvæfjordkake....med marengs og vannilje (evt rom)krem kan du godt lage hele kaken og sette i fryseren. :D Mamma´ n min gjør "alltid" det - baker den noen dager i forveien, fyller den og setter den i fryseren. Tiner den bare i romtemperatur når den skal brukes :D Hei Rufus. Ja, verdens beste er det samme som kvæfjordkaka (klare ikke å venne meg til det navnet). Så fint at det går ann da!! Da kan jeg lage den i kveld. Takk :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis Skrevet 23. desember 2002 #6 Del Skrevet 23. desember 2002 Care: Nei, det er ikke mitt kakeverk du ser. Søkte bare på melis, og dette var det jeg fant! Laget en kjempe god sjokoladekake forrige uke som jeg drysset melis på. En skikkelig mørk, god dessertsjokolade kake. Fant oppskrifta i nyeste Glad i mat. Anbefaler forresten det bladet, får det gratis på ICA og Rimi. Mye bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå