lille SB Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Husker at du skrev et innlegg i mai om denne. Har ditt barn startet på sommerskolen denne uken, og er dere evt. fornøyd? Jeg bare lurer på om vi har vært ekstremt uheldige eller om det er slik på alle basene.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Jeg bare lurer på om vi har vært ekstremt uheldige eller om det er slik på alle basene. ← Huffda, hva er galt? Mine to har gått på Sommerskolen på Sagene baseskole, og er storfornøyde! Morsomme dager og proff gjennomføring på de kursene, ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Lurte jeg på også... Er det ordinær undervisning der? Matte,norsk,engelsk etc...?
lille SB Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2006 Uff så jo nå at jeg hadde klart å klippe vekk deler av innlegget mitt Godt å høre at dere andre er fornøyde forresten Og jeg vet at andre på vår base som er Skullerud også er fornøyde, så det er nok bare læreren og assistentene i sønnens klasse som ikke fungerer. For å si hva jeg (og andre foreldre i klassen jeg har snakket med) ikke er fornøyde med: - ingen informasjon når vi avleverte barna første dag - de kommer aldri tidsnok om morgenen, gjerne diltene 15 minutter over - de er aldri ferdig i tide, så vi blir stående og vente i gangen - læreren er ikke oppdatert på lærerplanen, forventet at alle 1. klassinger kunne lese og skrive små bokstaver. En del leser jo ikke i det hele tatt. - de kom tilbake fra tur 45 minutter etter planlagt en dag, og vi fikk ingen beskjeder. Ikke visste vi hvor de var heller. - innholdet i kurset har ikke samsvart med det som vi var forespeilet - og generelt rot og uorganisert fra baseleder Men sønnen min har hatt det fint, han har truffet mange nye venner og koser seg han. Bare så trist at det faglige utbyttet ikke har vært like godt. Han gleder seg til den neste uken han skal. Da skal han på et helt annet kurs, men på samme base.
Spirito Skrevet 1. juli 2006 #6 Skrevet 1. juli 2006 Oj. En lærer som forventer sånt at førsteklassinger! Har han ikke lest en eneste læreplan siden tidlig 90-tall han eller?
lille SB Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2006 TS, hvordan gikk det med nytt kurs i dag? Jenta mi er også på nytt kurs i dag, på ny base også. Veldig spent på hva hun forteller i ettermiddag! For dere som har lurt; sommerskolen er et nytt tilbud i Oslo kommune, der barn fra 1.-10.klasse kan melde seg på ukeskurs i forskjellige fag. Tilbudet er gratis, og holder til på forskjellige "baseskoler" rundt om i byen. For de eldste er det eksamensrettede kurs, det er kreativ skriving, forskerkurs i naturfag osv, og tilsvarende aldersrettede kurs for de yngste. Det er bare ett fag per uke, pluss fysisk aktivitet hver dag, og tilnærmingen skal være annerledes enn ved vanlige skoletimer. Som sagt er det et nytt tilbud, første gang i år, så det er nok mye som blir gjort annerledes til neste år. Men personlig er jeg veldig fornøyd, trist å lese om erferinger som trådstarters... Håper du tar deg tid til å fylle ut tilbakemelding, sånn at det kan forbedres! Dersom tilbudet slår an, er det mulig det innføres også i andre kommuner. ← Vært bortreist i finværet og dermed ikke svart. Min sønn skulle ikke på sommerskole denne uken, men en uke i august. Han gleder seg, så jeg håper det blir bedre da enn forrige gang. Han trivdes jo veldig med å treffe nye barn og en del andre ting. Så alt i alt hadde han hatt det bra, bare så trist at ikke alt var tipp topp. Men som du også skriver, det er første sommeren. Problemet hos min sønn var nok at lærer og assistenter ikke var voksne nok. De var for unge alle sammen. Det var ingen av dem som visste noe særlig om barns utvikling virket det som, og de gjorde en del grove feil. Har fylt ut undersøkelsen, og tok meg tid til å skrive både positive og negative erfaringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå