Gå til innhold

Hvilke produkter har endret seg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Etter at sukkeret ble den store synderen, har en del produkter endret seg:

- Idun ketchup kommer i sukkerfri variant

- Frosties kommer med 1/3 mindre sukker

Men hvilke andre produkter har endret seg? Noen som kan komme på eksempler på slike varer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tine Yoghurt kommer jo nå med 10% mindre sukker. Litago har også mindre sukker enn før.

Gjest Gjest
Skrevet

Har de ikke også Nugatti med mindre sukker? :klø:

Gjest LilSweetie
Skrevet

Tror mye syltetøy også har det?

Skrevet

Hm.. Noen ulike safttyper tror jeg.

Skrevet

Brus og saft har jo fortsatt å komme i lett-varianter. ICA-kjeden merker alle varer med mindre sukker.

Til og med sukker kommer jo med mindre "sukker". :ler: Misforstå meg rett, jeg tenker på fruktosen til Lindberg og det der... ;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Helt ærlig, synes jeg mye er lureri! Feks å kalle den nye Idun Ketchup for sukkerfri, når den innholder kunstig søtning....

Dette gjelder flere andre produkter, og hva gjør disse kunstige søtstoffene med kroppen vår på sikt?

Nei, jeg er ikke imponert!

Vi forbrukere må jo studere varedeklarasjonene for å vite hva vi får i oss.

Gjest Gjesta
Skrevet
Helt ærlig, synes jeg mye er lureri! Feks å kalle den nye Idun Ketchup for sukkerfri, når den innholder kunstig søtning....

Den er jo sukkerfri selv om den inneholder kunstig søtningstoffer? Sukker og kunstige søtningstoffer har ulike effekter på kroppen, så det er ikke ett fett å kalle det for det samme.

Skrevet

Det jeg synes er forkastelig er at alt med mindre sukker skal være så mye dyrere! Tredve kr for en boks nugatti! Sukker er jo da selvsagt billigere enn det de putter inn istedenfor, men jeg er ikke overbevist om at det er så mye bedre for kroppen. Og om det er mindre sukker, er vel fettprosenten fortsatt den samme..

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Foretrekker faktisk sukker framfor søtningsstoffer jeg ikke vet hva er.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Som diabetiker er jeg glad for alt som inneholder lite eller ingenting sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...