-Tone- Skrevet 29. juni 2006 #21 Skrevet 29. juni 2006 Vi skal gifte oss kl 13.45. Og vi skal til fotograf først. At han ser kjolen gjør ingenting, dessuten har han allerede sett den. Hadde nok ikke ventet til etter vielsen med fotograf om jeg skulle giftet meg så sent som kl. 15.00 nei Alt blir veeeldig sent da, for det går mer tid enn man tror...
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 30. juni 2006 #22 Skrevet 30. juni 2006 Vi gifter oss kl 16, vi. Men vi skal ikke til fotograf, da. Synes det er greiest for gjestene å slippe dødtid imellom, så etter vielsen drar vi rett til lokalet festen skal være i! Middagen begynner vel halv seks/seks. Blir tid til litt mingling og velkomstdrink og bilder først.
Rioja Skrevet 30. juni 2006 #23 Skrevet 30. juni 2006 Vi giftet oss klokka 15:30 vi. Dro rett til fotografering, og til lokalet etterpå. Middagen ble servert 18:00... Festen varte til 06:30 men jeg tror ikke det hadde noe med sen vielse og gjøre Jeg syntes det var kjempegodt å ha god tid før vielsen. Sov lenge, sto opp og laget i stand litt spekemat, da jeg hadde invitert mamma, forlover, svigermor og tante (som er frisør) på frokost. Satt og koset oss og skravlet, drakk litt champagne mens vi ordnet hår, sminke og kjole. Ikke noe stress i det hele tatt! Bare fryktelig koselig! Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #24 Skrevet 30. juni 2006 11 er definitivt alt for tidlig!! Selv giftet jeg meg kl 15 men kunne godt ønske at det var en time tidligere. Det positive med å gifte seg kl 15 var at alle mine tilreisende gjester fikk ganske god tid til å kjøre hjemmefra og installere seg på hotellet og ordne seg før vielsen. De slapp med kun en overnatting, istede for to, om vielsen hadde vært mye tidligere f.eks. kl 13. Om du kan ha fotografering før vielsen så er det jo helt ypperlig. Da syns jeg ikke det er for sent. Vi fotgraferte etterpå og var vel på plass på selskapslokalet vårt litt før kl 17. Tok ca 1 time til fotografering, så det var jo ikke så veldig lenge, men kunne godt tenkt meg å begynt på middagen og festen litt før enn det vi gjorde. Den ble nok nærmere kl 18 før vi sat til bords.
Lassie Skrevet 30. juni 2006 #25 Skrevet 30. juni 2006 Vi skal gifte oss kl. 15.00 nå om tre uker. Vi har flere langveisfarende og skal kun ha middag og ikke fest, så for deres skyld valgte vi å ta fotograferingen før vielsen. Vi skal gå sammen inn i kirka, så brudgommen ville sett meg før uansett. Vi skal fotograferes kl. 13.15. Dette passer oss veldig fint, tror det blir bra. Så jeg vil nok si det ikke er noe problem å få tatt bilde før vielsen.
Netten Skrevet 1. juli 2006 #26 Skrevet 1. juli 2006 (endret) Om 15.00 er sent eller ikke avhenger om dere har kaffegjester. Hvis alle skal komme til middagen ville jeg tatt fotografering etter vielsen! Det er noe spesielt med øyeblikket etter at man er gift, og det er iallefall spesielt å skride opp midtgangen å se din kjære stå der oppe og se hverandre i finstasen for første gang Men akkurat det med fotograf før eller etter vielsen er det jo delte meninger om - jeg kom bare med min Både kjolen og sminken min var forøvrig helt perfekt etter vielsen... Endret 1. juli 2006 av Netten
Piglet Skrevet 2. juli 2006 #27 Skrevet 2. juli 2006 Jeg synes kl. 15 må være et ideelt tidspunkt - så slipper man laaang ventetid etter vielsen eller unaturlig (for meg) tidlig middag. Untaket er hvis det er kaffegjester, da kan det kanskje være litt sent. Piglet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå