Gå til innhold

Vielse klokken 15?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ringte krika angående vielse, og den dagen jeg har mest lyst på, er det ledig klokken 15.00

Er det litt sent?

Hvordan er det med å kanskje ta fotografen før kirka? Da ser jo min tilkommende kjolen før vielsen da, han skal vel helst ikke se bruda før jeg kommer opp midtgangen....

Helga etter kan vi ha det klokke 11, men sååå tidelig opp er jo litt drøyt, jeg mener, da må jeg være hos frisøren tiiidelig da (og de fleste frisørene i området, i alle fall "min faste" i min hjemby, er på kjøpesenter og åpner klokka ti... )

Senere i juli kan vi velge firiere, men...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

15.00 er ikke så ille som du kanskje tror. Ville heller satset på det enn på klokka 11. Vennina mi regnet 1 time hos fotografen.

De hadde vielsen klokka 14:30, rett avgårde for å ta bilder. Så var det middag klokka 17, den var ferdig til 20:15. Masse tid til å nyte resten av kvelden. Både for middagsgjester og kaffegjester. Du er jo da bare en halv time seinere ute.

dere kan jo selvfølgelig ta fotograferinga før kirken. Men tenk deg litt om før du velger det. For meg er en av tingene jeg gleder meg mest til med hele dagen å se han stå der og vente på meg. Se reaksjonen hans når han ser hvor fin jeg er, og for meg å se han. (Har planer om å la venniner (samme som har vært med meg for å finne kjolen) evt forloveren hana, være med han for å finne klær, ønsker å spare den overasskelsen til meg også...)

Juli er en litt skummel måned med feriene til folk da... For min egen del tror jeg nesten jeg hadde ventet til august da...

Men vi gifter oss 16. juni neste år vi da. Var så heldig å være første som ringte og fikk klokka 14 som jeg ville.

Gjest Gjest
Skrevet

hei..

neida kl 15 er ikke tidlig.. vi hadde vielse kl 16:00 og det høres sent ut .men var for oss veldig bra.. jeg satt hos frisøren i 5 timer og fotografen tok rett under 1 time. det tok vi rett etter vielsen...

så kl 15 ville jeg gått for...... lykke til på dagen din...

nå er det 5 dager siden vi giftet oss og kunne ønske det ikke var over enda.. det var en stor opplevelse

lykke til

Skrevet

Jeg ringte og bestilte viselse klokka 15 jeg, på St.Hansaften.

Tror kanskje vi tar bildene først. Jeg er ikke 100% låst på dette enda, men ettersom jeg ikke har så mange til å hjelpe meg med å ta ut kjolen, er det mulig vi gjør det sammen. (Jeg vet, det er ikke tradisjon, men det er det i min familie, mine foreldre tok ut mammas kjole sammen. Og mamma kan ikke hjelpe meg, ettersom hun bor der vielsen skal være, som er 35 mil fra meg...)

Jeg er litt usikker på dette med fotograferinga enda, men det er greit å ta det først pga dette med sen middag, og gjester som er barn.

Vi har nemlig gjester i alle aldre. Av de vi tenker å ha tilstede er i dag den eldste i dag 85 år, den yngste er vel knapt et år. Det er noen som er 3-8 år, og for disses del bør kakene serveres før de sovner...

Vel... det der har jeg lang tid på å finne ut, nå er datoen satt!

Det blir virkelig dette her, vi gifter oss på St.Hans neste år, det er under ett år til!

Gjest Fantus
Skrevet

Vi hadde vielse klokka 15. Da ble vi forografert rett etterpå, mens gjestene dro rett til selskapslokalet og fikk litt å drikke og litt frukt. Middagen hadde vi ca kl. 17.30.

Syns det var kjempefint å vies kl. 15, fordi vi ordna alt sammen med familien vår, trengte vi de timene på formiddagen til å fikse det siste i lokalet og pynte oss.

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg syns det er litt sent jeg...........

Skrevet

Jeg synes også at det er litt sent..

Men jeg syntes 11 var altfor tidelig (dessuten hadde jeg ikke så lyst å da det på bursdagen hans) og siste halvdel av juli syntes jeg var en litt dum tid, dette med ferie.

Derfor valgte jeg å stå midtsommerbrud, klokken 15.

Jeg hadde nemlig lite lyst til å velge en annen kirke.

Og jeg hadde ikke mulighet til å booke kirken i vinter eller i fjor, for han fridde forrige uke. Og vi ønsket å gifte oss neste sommer, ikke ha en to år lang forlovelse.

Så da ble det sånn, og jeg gleder meg!

Skrevet

Angående fotograf før eller etter vielsen: Jeg har hørt at bildene blir finere hvis de blir tatt etter vielsen, for det at man faktisk er gift gjør at man ser ekstra lykkelig og glødende ut. Og det blir det finere bilder av. Alt blir så mye mer magisk.

Skrevet

Mamma, som er kontrollfrik, ringte en fotograf før vi bestemte dette, og fotografen sa at halvparten tar de før vielsen omtrent, og at det fra fotohensyn er like greit.

Da er bildene tatt før kjolen evt er knørvet i kriken, og ikke minst, før bruden har grått i kirken.

At bruden, og brudgommen, stråler like mye selv om det er før kriken, det er gryllupsdagen deres, og det er magisk uansett.

Mamma var nemlig opptatt av dette... at øynene gløder mer hos den som er gift. Og fotografen sa at det var ingen fare.

(og nei, det sa ikke fotografen bare for å sikre seg jobben, vi har IKKE bestilt fotograf, bare ringt en seriøs fotograf i byen for å spørre)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det er ikke for sent.

Fotografering før kirke er veldig praktisk. Litt avhengig av den øvrige tidsplanen, men på denne måten slipper også gjestene å ha dødtid mellom vielse og fest, mens brudeparet er hos fotografen,

Skrevet

Tror nesten det er den mest vanlige tiden jeg da....

Du kan da satse på å invitere til middag kl 18, da har du god tid hos fotografen, mange fotografer regner 2 timer.

Alle bryllupene jeg har vært i har startet kl 15. (vilesen)

Det er mye å gjøre før vielsen - om du skal ha den kl 11 - må du til frisøren i 8 tia eller noe...

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Pastor Knut
Skrevet

Vi tok bilder før vielsen. Rett fra salongen med nylagt hår og ny sminke. Ble så bra så ;)

Skrevet
Vi tok bilder før vielsen. Rett fra salongen med nylagt hår og ny sminke. Ble så bra så ;)

Det er det jeg tenker vi også gjør...

Og klokka 11 virket så lite fristende pga at jeg ått til frisøren i grisotta, og jeg vil langt heller ha en rolig morgen, jeg er nok stressa nok som det er.

Men da kan jeg dra fra frisøren til fotografen, møte min forlovede der (og la ham få denne "se, der kommer bruden i kjolen sin" opplevelsen DER dersom han ikke har sett kjolen allerede, ser ikke bort fra at han kanskje har det da...) og derfra til kirka. Derved rett fra kirka til festen (vel, vi får stoppe en plass på veien og vente noen minutter da slik at alle gjestne er kommet frem og har fått velkomstdrinken sin, og kan skåle når vi kommer. Vi må jo ankomme SIST synes jeg.... (alternativt først?)

Det er nå bestilt klokka 15, og jeg gleder meg masse :)

Skrevet

Men om han har sett kjolen før så har han ikke sett deg på bryllupsdagen deres før... Så lag noe gøy og stort utav det!

Den situasjonen hvor jeg så min tilkommende og han så meg kommer jeg aldri til å glemme...

Skrevet
Men om han har sett kjolen før så har han ikke sett deg på bryllupsdagen deres før... Så lag noe gøy og stort utav det!

Det har du rett i. (gitt at vi sover hver for oss da)

Har ikke planlagt dette enda. Han KAN sove sammen med sin familie. Det er ei ferge unna, en times avstand fra krika, men for all del, det er jo ikke han som skal tilbringe et par timer hos frisøren, han skal stå opp, dusje, kle på seg og møte der bildene skal tas han...

Eller han kan sove hos noen i min familie, men ikke der jeg sover. Eller, han kan sove hos mine foreldre og jeg kan sove et annet sted. Eller, vi kan begge sove sammen... Det er jo noe med at vi ikke skal være sammen den siste natt... men samtidig er det jo noe med at vi har bodd sammen i mang år, og kanskje kan nyte en froksot smmen før frisørtime og sånn. Jeg vet ikke enda. Dette finner vi ut av.

Nå er datoen satt. Så kjekt :) Så deilig :)

Og jeg skal nok mase MASSE her inne det kommende året.

for om under et år står jeg midtsommerbrud :)

Skrevet

Skal dere gå sammen opp eller skal du gå etter?

Skrevet

Jeg har siden barndommen sett for meg overføringsbryllup, så pappa forventer å føre meg opp.

Det er det jeg ser for meg i alle fall. Det har vi ikke egentlig snakka om, men det blir nok det. Ettersom det er det jeg ønsker, og min forlovede stort sett oppfyller mine ønsker med mindre han har en veldig annen oppfatning selv, selvsagt.

Skrevet

Da skal jo han stå å vente på deg nne i kirken. Det vi gjorde var at vi plasserte bilen jeg var i lengst unna så ingen så meg og så gikk mannen inn mens pappa og jeg ventet i bilen. Så når det nærmet seg og gjestene hadde gått inn så kjørte pappa bilen frem og jeg gikk inn i våpenrommet og ventet på pappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...