Gjest Fruktfat Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 uff, vi har fått sopp i plenen hvordan skal vi få bort den? foreløpig har jeg bare sett tre sopper, men vet jo at det bare vil bli fler og fler... bruke round-up? akkurat der det er sopp? må vi da så igjen der vi har brukt round-up?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Hva slags sopp er det *nysgjerrig* Vet ikke hva du kan bruke, men det finnes sikkert soppdrepere for bruk på plen.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Vi har også hatt sopp i plenen. Et sted hadde vi det som kalles heksering, og det er det vist vanskelig å bli kvitt. Her forsvant den etter 2-3 år. Vi gjødsler plenen og klipper jevnlig. Ser det nå har kommet noen sopphatter i en plen vi sådde i våres. Jeg har bare tatt vekk soppene, og regner med at det ordner seg her også.
Gjest Fruktfat Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 det er små sopper, lysebrune, sopphatter høres beskrivende ut. sådde plen i fjor, og har gjødslet, kalket og stelt som vi skal men vil ikke ha sopp i den fine plenen min! da orker jeg ikke å gå barbeint...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 men vil ikke ha sopp i den fine plenen min! da orker jeg ikke å gå barbeint... ← Så la være å gå der det er sopp da. Ikke gjør det verre enn det er - den forsvinner. Det finnes sikkert masse du kan gjøre, og mye du kan sprøyte på som får den til å forsvinne like fort som om du ikke gjør noe.
Gjest Fruktfat Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 :Det finnes sikkert masse du kan gjøre, og mye du kan sprøyte på som får den til å forsvinne like fort som om du ikke gjør noe. ← så den kan forsvinne uten at vi gjør noe med den? jeg tror nemlig at det bare blir mer og mer om vi ikke gjør noe...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 så den kan forsvinne uten at vi gjør noe med den? jeg tror nemlig at det bare blir mer og mer om vi ikke gjør noe... ← Ok, er troen din sterk - kan ikke jeg gjøre noe med den. Som jeg skrev lenger opp, så forsvant soppen i vår plen av seg selv. Plenen deres har ikke fått etablert seg skikkelig ennå. Det finnes ting å gjøre og ting å sprøyte på - jeg vet ikke hvordan eller hva, for jeg mener det er unødvendig å gjøre noe.
Gjest Fruktfat Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 nei, troen er ikke så sterk, kan lett bli overbevist! takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 det er små sopper, lysebrune, sopphatter høres beskrivende ut. sådde plen i fjor, og har gjødslet, kalket og stelt som vi skal men vil ikke ha sopp i den fine plenen min! da orker jeg ikke å gå barbeint... ← høres ut som flein, du kan tjene bra på den... Det er mange typer sopp som trives i gressplen, så sats på noe soppdreper uansett er ikke garantert at den ikke kommer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå