Gå til innhold

Akvariefisk

Anbefalte innlegg

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi kjøpte fire stk Black Molly da vi kjøpte akvariet i fjor. Tre av dem er hunner og en hann, og de formerer seg i ett kjør. Tidligere hadde vi en kampfisk som tydeligvis forsynte seg av yngelet, men etter vi fjernet den vokser jo de fleste opp.

Skal vi ha alle sammen i samme akvariet?

Hva skjer dersom de begynner å pare seg med mor og far og søsken? Må jo bli fryktelig mye innavl og misdannelser av dette? De største har heldigvis ikke rukket å bli store enda.

Bare i natt har vi fått 7 nye unger i akvariet, og jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av dem. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Småfiskene pleier vi å ha i et lite "miniakvarie" for seg selv så de ikke blir spist opp. Men småfisken er flink å gjemme seg også blandt planter så du ser kanskje selv.

Blir det for mye fisk får du kanskje bare gi bort til venner og familie ??

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Njo, men nå kjenner vi ikke så voldsomt mange med akvarie. Går det an å selge småfisk til dyrebutikker? Eller i det minste gi bort?

Skrevet

Jeg jobber i dyrebutikk og vi tar ofte imot fisk fra privatpersoner! Vi pleier ikke å gi penger igjen, heller en plante eller en fisk.... Men rutinene varierer sikkert fra butikk til butikk. Vi pleier å sette pris på at kunden ringer først fordi det er ikke alltid vi har plass....

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Da skal jeg prøve å ringe en dyrebutikk og høre om de tar imot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...