Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Begynner å bli litt lei min søster. Er glad i henne, men virker ofte som alt skal gå på hennes premisser... Når hun trenger hjelp er det forventet at både jeg og samboer stiller opp, mens hun ikke en gang tilbyr seg når vi skal flytte. Dette til tross for at jeg har hjulpet henne x antall ganger med både flytting, oppussing og utvasking... Blir litt sur... Det er også alltid veldig viktig med alt som skjer rundt henne... Mine ting er langt fra så viktid. Blir litt lei... Hun er veldig snill på veldig mange andre måter, men blir litt lei av å føle meg utnyttet...
Vela Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Det er endel mennesker som desverre har problemer med å se særlig lenger enn egen nesetipp. Jeg ville pratet med henne hvis dette er ett stort problem! Kan jo henne hun ikke innser at du oppfatter det på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Kan du ikke bare si nei neste gang hun forlanger hjelp? Noen mennesker er dessverre bare slik, tror ikke du kan regne med at du kan forandre henne.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Har du spurt henne om hjelp da, eller sitter du bare og venter på at hun skal tilby seg? Det er faktisk ikke alle som er like flinke til å tilby å hjelpe med ting og tang, kan hende hun rett og slett ikke tenker så langt som at dere trenger henne? Noen er bare sløve sånn. Men hvis det er sånn at hun aldri gidder å stille opp selv om dere ber henne om det, da skjønner jeg at du blir irritert ja.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Har du spurt henne om hjelp da, eller sitter du bare og venter på at hun skal tilby seg? Det er faktisk ikke alle som er like flinke til å tilby å hjelpe med ting og tang, kan hende hun rett og slett ikke tenker så langt som at dere trenger henne? Noen er bare sløve sånn. Men hvis det er sånn at hun aldri gidder å stille opp selv om dere ber henne om det, da skjønner jeg at du blir irritert ja. ← Nevnte her i telefonen når vi skal flytte, at det hadde vært greit med litt hjelp til å vaske ut. Da var det, "ja, kanskje jeg må jobbe..." Har ikke kommet med noen tilbakemelding om når hun må jobbe eller ikke... Som min kjære sier så er hun ikke verdens beste hjelp uansett, men det irriterer meg at min hjelp blir tatt som en selvfølge uten å tenke på at det kunne vært greit å hjelpe til den andre veien... Hun virker egentlig ganske uengasjert i hva som foregår... Når de skulle selge var jo jeg kjempenysgjerrig. Visste når de hadde visning, var vel nesten mer nysgjerrig enn hun var selv. Andre veien så er det mer, "å ja, har dere solgt..."
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Det er vel ikke verdens undergang at din søster ikke orker å engasjere seg i det som har med deg å gjøre. Men jeg kan tenke meg at det er veldig sårende. Har du ikke venner eller andre som kan hjelpe deg i stede? Det er vel barnslig å råde deg til å svare henne med å være like avisne som hun er når hun trenger hjelp. Men hvorfor ikke?
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Det er vel ikke verdens undergang at din søster ikke orker å engasjere seg i det som har med deg å gjøre. Men jeg kan tenke meg at det er veldig sårende. Har du ikke venner eller andre som kan hjelpe deg i stede? Det er vel barnslig å råde deg til å svare henne med å være like avisne som hun er når hun trenger hjelp. Men hvorfor ikke? ← Neida, ikke verdens undergang. Vi har mange andre som vil hjelpe oss. Foreldrene mine kommer blandt annet, de synes de skylder meg en masse flyttehjelp siden de stadig hjelper henne... Så det er ikke jobben som er problemet. Som jeg sa i et tidligere innlegg så er hun uansett ikke store hjelpa... Jeg synes bare det er litt trist at hun er så lite interessert i oss... Burde vel kanskje vært litt særere. Ikke giddet å stille opp til stadighet. Be henne på middag og gi bort både mat og drikke.... Men er jo glad i henne, hun er jo søsteren min... Må bare blåse det litt ut i blandt. Har jo litt lyst til å si ifra. Men da blir det sannsynligvis full krangel, siden hun antagelig ikke ser det på samme måte... Hun har en tendens til å snakke med STORE bokstaver... Når hun bodde hjemme snakket hun om hvor flink hun var, mens i følge mine foreldre så gjorde hun så og si ingenting...
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 Søsteren din er vel litt bortkjemt, ser vel ting bare ut i fra seg selv. Du har vel lyst til å si i fra til henne, men frykter krangel. Tror faktisk at det trengs å prates om. Og så må du slutte med å skjeme henne bort. Si nei . Ikke la hun utnytte deg fordi du er glad i henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå