Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Del Skrevet 29. juni 2006 Noen som har tips til hva vi skal gjøre med en tørr snute... Hunden vår virker som er veldig tørr oppe på snuta. Tror det klør, han gnir den mot sofaen og teppet noen ganger... Jeg har forsøkt litt med aloe vera. Men det tørker han også av på sofaen, så slikker han av resten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thalassa Skrevet 29. juni 2006 #2 Del Skrevet 29. juni 2006 hvis snuta er tørr ville jeg tatt den til dyrlegen.. den kan være syk. Drikker den nok vann da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Del Skrevet 29. juni 2006 Ja, tror det. Har ikke helt oversikten over hvor mye han drikker og når, men han er da innom til stadighet... Hadde den hos dyrlegen for ikke lenge siden, på grunn av noe annet og glemte selvfølgelig å spørre om dette. Han er fuktig på fremsiden av snuten, er bare oppå den virker veldig tørr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thalassa Skrevet 29. juni 2006 #4 Del Skrevet 29. juni 2006 kanskje du kan ringe dyrlegen å høre da.. sikkert noe du kan smøre på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 1. juli 2006 #5 Del Skrevet 1. juli 2006 Er snuta tørr hele tiden? Hvor våt snuta er avhenger av tåreproduksjonen, så det vil uansett variere litt. Men virker hunden utilpass kan det jo passe å spørre en veterinær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 2. juli 2006 #6 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg har sett dette to ganger. Det var overproduksjon av hornceller. Virker potene tørre også? Hos begge hundene kom dette mest til syne under stress/press. Den ene fikk huden skrapt en gang i måneden, men måtte tas ut av jobb (førerhund) etter kort tid. Den andre vet jeg dessverre ikke noe mer om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #7 Del Skrevet 3. juli 2006 Han har vært tørr en stund. Er oppå selve snuta, "hoved delen" av snuta er stort sett fuktig. Han er nok litt stressa om dagen... Han er egentlig ikke vår, men har bodd hos oss snart et år og slått seg veldig til ro. Dette er en ganske gammel hund, så vi håper å ha han resten av tida hans. Men nå har vi drevet med oppussing lenge, så han har stadig vært i veien stakkar. Så når vi endelig var nesten ferdig med det bestemte vi oss for å kjøpe nytt, så har begynt med flytting... Var på besøk med han i helga. Så lenge vi var ute kosa han seg, men når vi skulle inn fulgte han oss i hælene. tror kanskje han er redd for at vi også skal forlate han... Han virker ikke direkte utilpass. Men tror det klør litt av og til. Han drar snuta mot sofaen eller bakken... Tror kanskje at snuta hans blir ekstra utsatt fordi han bruker den til å grave noen ganger. Dytter jord, snø eller lignende bortover bakken med snuta for å dekke til et eller annet... Men potene er vel ganske normale. Har ikke kjent etter, men pleier ikke poter å være ganske tørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 3. juli 2006 #8 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Hvis hoveddelen av snuta er våt, så høres det ok ut. Hvis han snuser mye og graver også, høres det helt naturlig ut. PS! Har en venninne som er veterinær, og hun sier at hun har økning i kunder om sommeren, antakelig fordi folk har mer tid til å følge med på dyrene om sommeren, uten at de er sykere enn vanlig. Endret 3. juli 2006 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 6. juli 2006 #9 Del Skrevet 6. juli 2006 Har oppdaget det samme på hunden min for noen dager siden.. Det er liksom helt oppå inntil der pelsen begynner. Min har nesten fått noen små flak som detter av. rart.. Aldri sett dette før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #10 Del Skrevet 6. juli 2006 Dette hørtes veldig likt ut som det vår hund har... Bortsett fra at jeg har ikke sett at han har mistet flak. Det ser bare ut til at det kommer til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #11 Del Skrevet 24. august 2006 Gammel tråd dette her. Men fikk et tips i dyrebutikken. Hunden vår fikk lakseolje (inneholdt omega 3 og omega 6), det hjelp veldig. Eneste problemet var at han har mye hår og søla gjerne litt i skjegget. Så stinka som den fisketråleren etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå