Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har i det siste hatt sykluser på ca 32 dager. Har ikke tatt el-tester tidligere, så vet ikke akkurat når den har vært i syklusen min. Har prøvd å kjenne etter, men ikke så lett. Tenkte at denne gangen skal jeg ta tester, for å bli bedre kjent med kroppen. Vet at dette er veldig individuelt, men spør likevel : Når jeg får mensen ca på dag 32, når er det da sannsynlig at el har vært? Og når ville dere startet å teste om mulig el, når dette er første mens-dag? Har jo lest at el ofte vil være mellom dag 11-14, (og at man bør starte å teste noen dager før?) men vil el muligens være senere enn dette siden jeg har lengre sykluser for tiden? Takk for svar
Malama Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 I gjennomsnitt 14 dager før neste mens. alltdi regn FØR neste mens, ikke etter forrige, det er viktig! I snitt altså 14 dager, somregel mellom 12 og 16 dager, men alt fra 10 til 18 er innenfor det som er "normalt" (altså "ikke unormalt", fysisk sett) Det står normalt i vedlegget til EL-tester når du bør begynne å teste. Du kan jo se pådenne tabellen fra clearblue, f.eks http://www.clearblue.info/no/DOThjelperdeg...g_bruke_testen_
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Takk for svar I snitt altså 14 dager, somregel mellom 12 og 16 dager, men alt fra 10 til 18 er innenfor det som er "normalt" (altså "ikke unormalt", fysisk sett) ← Altså 10 til 18 dager før neste mens?
Gjest Godjenta79 Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Denne her bruker jeg, og synes den er genial - slipper å regne selv http://www.babycenter.com/calculators/ovulation/
Malama Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Men slike kalkulatorer forutsetter at man har EL 14 dager før neste mens, og selv om det er gjennomsnittelig, så stemmer det ikke for alle... Så ta med i beregningen at den kan bomme med noen dager da.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 hei:) Jeg har syklus på 32 dager og el på dag 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå