Gjest Jente_81 Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg kan få lånt et lite akvarie. Jeg står selv for innholdet. Koster det mye å holde? Er det noe spes jeg må tenke på? Hva koster fiskematen? Og steiner, planter osv?
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Innkjøpet av planter, stein, fisk og alt du trenger for å starte koster jo endel, men når du først har fått det igang, og holder det fint, så koster det ikke så mye mer. Fiskemat er ikke så veldig dyrt. Har du alt ellers til akvariet, varmekolbe, luft-boble-pumpe (hehe, glemt navnet, men sånn sak som pumper oksygen ned i vannet), lampe? Så spørs det jo litt på åssen fisk du skal ha, det fins billige, og dyre Men jeg vil tro du ikke må betale noe mer enn 1000 for å kjøpe inn alt, kanskje du bare trenger bruke 500 for den saks skyld, spørs på størrelsen på akvariet, hvor mange og hva slags fisk du vil ha.
Sluagh Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Det koster ikke så mye i selve driften, men jeg vil uansett ikke anbefale små akvarier. Jeg har 330 liter, og syns det er lite. Fordelen med større akvarie er at det holder en mer stabil kultur i seg, og er generelt enklere å holde. Min erfaring da... Uansett hva du gjør, lykke til!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Vi har et lite på 54 liter, og det har kostet oss omtrent ingenting etter vi fikk det. Plantene vokser som bare det, og fiskene trives. Bytter ut litt av vannet med jevne mellomrom, mater fiskene daglig og bytter filter i pumpa. En boks fiskemat har vi hatt i over et halvt år nå.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Vi betalte forresten rundt 1500,- for alt, inkludert fisk.
Gjest Miloine Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Hei, Nå kan ikke jeg så mye om akvarie! Da jeg var yngre hadde jeg 4 akvarium i barndomshjemmet mitt, men det er en del år siden! Her er en ganske fin side om akvariumhold http://www.dyrewebben.no/faktasidene/fisk/index.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå