-Fisken- Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Voknet i går med en blanding av kløe- og smertefølelse i det ene øyet. Det var samtidig litt rødt og hovent. Utover dagen kom og gikk smertene, hoppet også over til det andre øyet. Tok for noen timer siden en allergitablett, smertene ble nesten borte på det ene øyet, men ikke på det hvor smertene dukket opp først. Svien sitter helt innerst mot tårekanalen, mest i øyekroken og innerst ved øyelokket. Har også kommet litt gulgrønt puss fra det verste øyet (så det nettopp.) Hva kan dette være? Har lenge lurt på om jeg er allergisk mot pollen, er alltid tett om våren/begynnelsen av sommeren, så det kan jo være det. Eller kanskje en øyekatarr? (håper ikke det, hater å bruke briller!) Noen med erfaringer innen dette? En venninne av meg fortalte at kjæresten hadde noe av det samme akkurat nå, noe som sterker min mistanke om pollenallergi. Men puss ved allergi?
Malia Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 ja du burde nok ta deg en tur til legen.. puss hørtes ikke bra ut. Kan være sti på øyet, er plaget med det i perioder selv, noen ganger går det over andre ganger ikke.Da må man få dråper eller salve. Greit å få sjekket ut kjapt tilfelle det er noe som sitter på selve øyet og irriterer eller lignende.
Scorpina Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Ja, det er mulig du har en liten øyekatarr. Jeg selv er plaga med allergi (pollen) og det går hardt utover øynene mine når det står på som verst med kløe, svie og at det renner - men aldri at det har kommet ut noe puss... Gå til legen du og få øyesalve/krem...dråper..whatever...for å få bukt med katarren.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Det er antageligvis begge deler, både allergi og katarr. Jeg bruker iallefall å få øyekatarr av pollenallergien. Gå til legen. Kult
Vela Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Hørtes ut som da jeg hadde øyekatarr, gikk over til begge øynene og var rødt med puss. Gå til lege, så får du øyedråper og salve som hjelper!
afr0dite Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Synes det høres ut som herpes på øyet jeg da... Kjenner noen som har det, og det høres sånn ut. Ellers ville jeg gått for en øyekatar. Sliter selv meg pollenallergi, og renner og blir rød i øynene, men ikke på den måten du beskriver! Løp til legen, og uansett hva du gjør: IKKE TA PÅ DET!!! (Kan hjelpe å skylle øynene i kamillete som er blitt kald. Ha det i to eggeglass og blunk øynene ned i. Et eggeglass til hvert øye. Eller bare vanlig kokt vann kan også funke om du ikke har kamillete)
-Fisken- Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2006 Jeg tror nok det var pollen likevel, for tok en allergipille i dag morges, og etter det har jeg ikke kjent eller sett noe. Deilig!
tuji Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Det var kanskje en begynnende katarr. Jeg hadde akkurat det samme i går, men det har gått over. Hvis man skyller øyet nå og da, og er nøye med håndvask går det ofte over av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå