Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 jeg har høret att mange trener spinning. er det bare fettforbrennende eller styrker det lår og setemuskulaturen oxo?
Malia Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 hvor mye det styrker vet jeg ikke.. men man blir jo støl etter å ha vært på spinning så.. men man får iallefall tynnere lår av det. (og strammere og finere) burde nok heller satse på beinpress(er det det det heter?!)og lignende styrketrening hvis du vil ha mer muskler der.
Gjest 1111 Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Det styrker definitivt lår, rumpe og setemuskler Endret 28. juni 2006 av Rhiakath
Snasen Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 hvor mye det styrker vet jeg ikke.. men man blir jo støl etter å ha vært på spinning så.. men man får iallefall tynnere lår av det. ← Spinning har ingen punktslankende effekt og man får ikke nødvendigvis tynnere lår av det.
Scorpina Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Nei, punktslanking funker ikke som SC nevnte her....men du får veldig god kondis av spinning!! Tro meg - jeg har pint meg gjennom nok spinningtimer til å skrive under på det. Første gangene blir du støl og sår i rumpa. De setene er jo så forbaska smale...urhh.....men etterhvert får du styrke og utholdenhet til å komme deg gjennom en spinningtime. Start med timer som har minst "motstand" og øk etterhvert. (jeg trener på sats) Du blir helt pumpa, men guhh så godt det er etterpå når du er nydusja
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Jeg skjønner det dere sier om punktslanking, men min erfaring, og mange andres, er jo at man går ned i centimeter når man konsentrerer seg om f.eks. lårene. Muskler og bindevev pakker liksom lårene sammen og gjør dem litt mindre og fastere. Effekten av dette er selvsagt liten for tykke mennesker, men for de av oss som er/var tynne og kvapsete er det finfint. Men ellers er jeg helt med på at det er fettforbrennende trening som hjelper, og at kroppen da bruker fettet i akkurat den rekkefølgen den vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå