Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Jeg er 20, typen er 22 og vi har vært ilag i litt over 1 måned. Har kjent hverandre i et par år før det så han vet at jeg gir klemmer, tar omkring folk og kanskje gir en nuss på kinnet når jeg treffer venner og kjente. Og det har hatt aldri hatt noe problem med før en fest i helga. Jeg traff eksen min og hilste som jeg pleier å hilse. Da klikka typen toltalt. Han grep tak i meg så jeg fikk blåmerke og rev meg unna så jeg datt. Deretter begynte han å slå eksen min. Det kom raskt endel menn som ikke tåler å se at damer "blir behandlet slik", men det ble ikke noe slåssing for det var mye vakter på festen, heldigvis. Men jeg ble skremt av sinnet han viste den kvelden. Han har sagt unnskyld, vist at han er lei for det og sier at han drakk for mye. Skylder på alkoholen... Han bruker ikke å sloss. Hender at han beskytter og hjelper kompiser som havner i bråk men ikke noe mer. Hvis moren min hadde visst dette, hadde hun bedt meg dumpe han med en gang. Men hun er hysterisk da! Er egentlig ikke redd for at han skal gjøre meg noe senere, men ble litt skeptisk. Overreagerer jeg? Han angrer tydlig, men gjort er gjort. Han kan jo ikke gå tilbake og gjøre ting annerledes.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Jeg ville kanskje sett det an... Og selvsagt gitt han huden full av kjeft og advart han mot å finne på et slikt stunt igjen. Gjentar det seg er det slutt, hadde jeg sagt
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Hadde han drukket sprit? Er jo en del som "klikker" litt fortere hvis de har drukket sprit. Hvis han er av den typen er det kanskje greit å holde seg til svakere drikke...
Donnie Darko Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Jeg ville kanskje sett det an... Og selvsagt gitt han huden full av kjeft og advart han mot å finne på et slikt stunt igjen. Gjentar det seg er det slutt, hadde jeg sagt ← Støtter denne. Når det gjelder det "å forsvare venner som havner i bråk" så er dette noe jeg aldri har måttet ty til siden jeg aldri har befunnet meg i en slik situasjon. Det har heller aldri mine venner eller omgangskrets enda jeg er ofte ute på byen. Enten så er jeg forbanna heldig eller en knakende likandes kar eller så er bråk noe man ofte velger om man vil havne i selv.
Gjest Godjenta79 Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Kjæresten min vet han kan bli sånn hvis han drikker mye og særlig sprit, derfor drikker han nesten aldri, og ihvertfall ikke sprit! Han har lært å kontrollere seg etter at han ble "voksen". Snakk med han om det, si at dette er ikke akseptabel oppførsel, be han skjerpe seg og se om han gjør det
Gjest LilSweetie Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Jeg hadde blitt veeldig skeptisk. Tror jeg ville dumpet ham, ja. Når dette skjer i løpet av den første måneden dere er sammen, er sjansen rimelig stor for at noe lignende vil skje igjen hvis dere fortsetter å være sammen. Jeg ville heller satset på noen som "ikke tåler å se damer bli behandlet sånn", enn en som faktisk behandler damer sånn...
Vela Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Uff, hørtes ikke helt bra ut. Men tror ikke jeg ville dumpet han sånn med en gang. Se det ann, kan jo henne det bare var et engangs tilfelle. Alle kan gjøre feil. Drakk han mye?
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Syns jeg har lest en liknende tråd før her.
Ciara Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Jeg hadde løpt. Nå. Hvis han oppfører seg sånn etter 1 måned har du ikke mye godt i vente.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Jeg hadde også løpt. Alkohol brukes altfor ofte som unnskyldning her i Norge, men mange reagerer aggresivt når de har drukket. Det er ingen unnskyldning, han har tydligvis problemer og dere har bare vært sammen i fire uker og han tåler ikke at du gir eksen din en klem... hm.
Gjest Piper Skrevet 29. juni 2006 #11 Skrevet 29. juni 2006 Hadde noen behandlet meg etter så kort tid, ville jeg ikke satset på den personen. Spiller ingen rolle om det var alkohol eller ikke inne i bildet, for man bør klare å kontrollere seg såpass. Men for all del, du må jo bare vente på neste gang. For gjør han det etter så kort tid, så vil jeg tro han er troenes til å gjøre det igjen.
Little sister Skrevet 29. juni 2006 #12 Skrevet 29. juni 2006 Hadde han drukket sprit? Er jo en del som "klikker" litt fortere hvis de har drukket sprit. Hvis han er av den typen er det kanskje greit å holde seg til svakere drikke... ← Det er vel helst det at man blir fullere. Jeg synes du skal ta det som en varselampe at dette skjer i første måned.. Du fortjener nok bedre
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #13 Skrevet 29. juni 2006 Hender at han beskytter og hjelper kompiser som havner i bråk men ikke noe mer. ← Altså, han sloss. Slikt velger man selv i Norge idag.
Gjest -Trådstarter- Skrevet 29. juni 2006 #14 Skrevet 29. juni 2006 I dag fikk jeg vite at han var bekymra for at eksen fremdeles liker meg (det fortalte dama til bestekompisen hans). Vi snakker ikke sammen om alt mulig ennå, så jeg går også til venner hvis det er noe. Men akkurat dette synes jeg han burde tatt opp med meg. Han vet hva jeg føler for han og han vet at jeg er til å stole på, så jeg skjønner ikke hvorfor han er sånn. Han har forresten vist tendenser til sjalusi før, men aldri så ille. Sjalusien er noe han virkelig sliter meg, så jeg synes egentlig synd på han. Men skjer noe sånnt en gang til så er det nok! Det var jeg som gikk bort for å hilse på eksen min, han kose&klemme-overfalt ikke meg... Fikk dårlig samvittighet overfor eksen min og, men de har skværet opp nå. Nå vet jeg at jeg heller bør si hei og kanskje gi en kort klem neste gang jeg skal hilse på noen. Og dere som lurte: Han drikker sprit ja. Søstera hans tåler ikke sprit, hun blir helt krakilsk og oppfører seg totalt uholdbart. Hun nyser også veldig mye mens hun drikker... Det samme gjaldt mora deres, så hun drikker aldri annet enn et glass vin nå og da. Men typen min nyser ikke da, og selv om han kan bli litt djevelsk i fylla, så har han aldri, bortsett fra nå, klikka sånn. Har aldri hørt om denne nysingen før jeg ble vitne til at søstera til typen nøs over 30 ganger sammenhengende på vorspiel en kveld. Noen andre som har vært borti lignende? Gjengen hans har vært innblandet i endel slåssing. Mange er greie å dra unna og få til å tenke på noe annet. Det er han også... Men slåssing er langt ifra et ukjent fenomen her altså. Vi bor på skogsbygda i Trøndelag, hvor man går med karskkopper i begge hender og enda mer heimert på baklomma. De fleste er vant til at det går hardt for seg, så det er ikke bare han og våre venner som er sånn. Vanlige, forholdsvis rolige utesteder finnes ikke her, det er bare fest på lokalet og utendørs med jevne mellomrom. I morgen er det fest igjen, og typen har tenkt å kjøpe vodka for en gangs skyld. Noe annet ikke så sterkt som kan anbefales?
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #15 Skrevet 29. juni 2006 Vet du hva? Slikt skal man ikke finne seg i. Jeg hadde vurdert å anmelde han og jeg hadde garantert(!) dumpa han. Som ei jeg jobbet i lag med for mange år siden sa så enkelt til meg(selv om saken var helt annerledes) Du vil da ikke ha det slik resten av livet, vil du?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #16 Skrevet 29. juni 2006 Før når jeg så at folk ble slått og slo igjen med samme mynt, så syntes jeg at de heller burde vært pasifister og anmeldt istedet. Menneh,,,, Ja vel han var brutal, men skadet ikke dama med vilje. Man kommer ingen vei med en anmeldelse. Å ta tak i og få behandling for sjalusien er noe både han og de rundt bør gjøre heller. Uanz, jeg kunne aldri vært sammen med noen som slo vennene mine! Selv om de var sleske ekser tjoho! Så jeg synes og han bør dumpes først som sist!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå