Gå til innhold

Når fikk dere igjen mensen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Jeg fødte for ti måneder siden og har fortsatt ikke fått tilbake mensen. Jeg ammer ca. 3-4 ganger i løpet av dagen (til hvert måltid), og sluttet med nattammingen for noen måneder siden. Jeg har fortsatt ikke fått tilbake mensen.

Når fikk dere tilbake mensen etter fødsel, og ammet dere fortsatt når den kom? Hvis ikke, var det lenge siden ammeslutt?

Jeg syns det hadde vært veldig greit å få syklusen på plass igjen og lurer litt på hvor lenge jeg må vente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk den tilbake etter 8 måneder, og da ammet jeg fortsatt vel så mye som du gjør nå (gjør det fortsatt).

Men syklusen har ikke vært like stabil somfør, men det tror jeg kommer av at jeg nå bruker minipiller. Tidligere brukte jeg p-piller

Gjest Gjest
Skrevet

Første gangen tror jeg det tok 11 måneder før jeg fikk igjen mensen. Andre gang tok det også 11 måneder, men da ammet jeg mye, kanskje 3 ganger i døgnet da hun var 11 mnd.

Skrevet

Fikk tilbake mensen etter 9 mnd. Da ammet jeg forsatt en del på dagtid (3-4 ganger), men hadde sluttet med nattammingen for 2-3 mnd. siden.

Gjest Gjest
Skrevet

Heldige dere!! Gledet meg til noen måneder ekstra med "mensfri", men den kom tilbake 6 uker etter fødsel og kom som en klokke etter det :(

(Jeg ammet!)

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Ja noen er heldige! Jeg fikk den tilbake etter 4 mnd, på dagen! (jeg fullammet)

Endret av Niko
Skrevet

Jeg fikk den 8 uker etter fødsel. Og jeg ammet... :frustrert:

Skrevet

Tror det var ca 9- 10 mnd etter fødsel. Jeg ammet til hun var 1 år.

Skrevet

Jeg fikk den tilbake da snuppa var 9 mnd gammel.

Sluttet og amme da hun var 9 mnd og.

Gjest Hallo
Skrevet

Jeg fikk den tilbake 3 måneder etter fødsel. Hadde bare så vidt blitt ferdig med renselsen... Argh! Fullammet.

Skrevet

Etter 8 mnd. Ungen nektet å ammes lenger samme dag som mensen kom.

Skrevet

Har fått den 6-8 uker etter fødsel med alle tre selv om jeg ammet. Synes det er fryktelig urettferdig at noen har mens fri et helt år etter fødselen!! ;)

Skrevet

Jeg fikk den gjen etter at jeg satte inn spiralen på 6-ukerskontrollen, men da i mindre skala en tidligere heldigvis!

Skrevet

Jeg fikk den igjen etter 4-5 måneder. Og jeg ammet dag og natt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...