Siam Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Noen ganger får jeg skikkelig vondt i hodet etter trening. Det begynner gjerne på den kvelden jeg har trent og sitter i to eller tre dager! Utrolig slitsomt. Noen som har noen gode tips? Jeg drikker masse vann både under og etter trening, så jeg tror ikke det er det. Må jeg passe på at ikke pulsen blir for høy? Jeg kan bli litt ivrig noen ganger...
Funshine Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Kanskje du drikker litt vell mye vann, slik at vann/salt balangsen i kroppen kommer i ubalangse. Hvis du drikker springvann uten mineraler eller salt Skal vel ganske mye til for at du drikker så mye vann da tror jeg. ellers har jeg lest at man kan ta seg litt vann hvert 15 min, er jeg tørst drikker jeg før
Gjest Neffi Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Behøver ikke å være noe annet enn at du bruker muskler i nakken som gjør at du for vondt i hodet. Kanskje du ikke strekker ut nakkemusklene godt nok etter hvert pass? Muskelknuter i nakkeområdet er vanlig årsåk til hodevondt. Hadde jeg vært deg hadde jeg også dratt til legen, om jeg visste at dette (over) ikke var tilfellet slik at h*n fikk sjekket blodtrykket. Det er alltid greit å vite om det er bra, spesiellt man regelmessig trener (1-3 ganger pr uke).
salsera Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Jeg får også hodepine ved trening noen ganger. Merker du før hodepinen kommer at du kanskje tar i litt hardt? Med meg er det slik at den kommer hvis jeg har en dårlig dag, men vil presse meg litt mer enn det kroppen har godt av. I det siste har jeg blitt flinkere til å starte rolig og varme opp med lavere intensitet de første 10-15 minuttene og har ikke hatt hodepine på lenge. Jeg vet ikke om det er noen sammenheng, men det er kanskje verdt et forsøk? Jeg pleier å få høy puls selv, men først etter oppvarmingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå