Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes kanskje noen sånne tråder fra før her, men var litt i det romantiske hjørnet her, og er spent på hvordan dere ble fridd til/fridde?

:blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min fridde for 5½ år siden (og vi gifter oss med nøyaktig ett år). Det var på nyttårsaften og vi feiret for en gangs skyld alene. Vi hadde akkurat gått ut på balkongen for å se på fyrverkeriet og samboeren min smatt inn igjen og kom ut med en rose og gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham, og jeg sa selvsagt ja. :hjerte: Han hadde visst egentlig planlagt en hel masse han skulle si, men ble så rørt over situasjonen at han ikke fikk annet fram enn selve frieriet (men det var jo det viktigste da). Så fort vi kunne dro vi til gullsmed og fant noen nydelige ringer som skal brukes som gifteringer også. Gleder meg til neste år!

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Dette var hva jeg skrev i bloggen min like etterpå: Svadasvada (på engelsk).

Endret av ayrabeth
Skrevet

En kveld i Januar inviterte kjæresten min meg ut på middag uten å avsløre hvor vi skulle hen! Da vi nærmet oss skjønte jeg at det var Ekeberg restauranten som var målet! En restaurant jeg lenge hadde hatt lyst å besøke. Middagen var perfekt, med et lite koselig bord for oss selv med full utsikt over Oslo by og deilig vin til nydelig mat! Etter et par timer til bords så var det på tide å gå, men han ville gjerne at vi skulle ta oss en tur på utsikten før vi dro ned til byen igjen. Så vi spaserte opp de få meterne, gikk ned en liten bakke og mens snøen dalte ned om oss stod vi alene på utsikten med hele glitrende Oslo som bakgrunnsbilde og snøen som lyste opp for oss. Så der tok han mot til seg og gikk ned på kne mens han fortalte masse go’ord og fisket opp den nydeligste diamantringen fra innerlomma! Jeg ble jo helt rørt, skalv og gråt og sa ja om hverandre! Kunne ikke drømt om et mer romantisk frieri! Vi svevde på skyer i flere uker etter dette! Ganske uvirkelig at den du elsker over alt på jord nå faktisk var ”din” på et dypere plan :)

Skrevet

Jeg har verdens minst romantiske mann, det er jeg sikker på. :sjenert: Han fridde pr tekstmelding, 10 mil unna.... fire dager før han kom hjem. Hadde det vært i dag, så hadde jeg nok bedt ham om å finne på noe litt bedre før jeg sa ja... Men det er ti år siden, og jeg må nok bare innse at romantikk ikke er hans sterkeste side. Gift ble vi da. :)

Skrevet

Hehehee spoven :ler: jeg trur du og jeg er velsigna med like romantiske (les: Uromantiske mannfolk) men vi ble godt gifte ikke sant...og cluet er vel om man har et godt ekteskap, ikke hvorvidt taipen mekka DET superduperromantiske frieriet....? Du som meg håper jeg har det godt med "gubben" sin..?

Jeg har iallefall det. Er gift med en utrooolig flott mann (har sikkert sagt det før :sjarmor: men en god ting kan jo ikke sies for sjeldent..) og jeg er så glad for at HAN svarte ja!!

Hehe...ja for det var JEG som fridde til han. Fant ut at skulle det bli no vei i vellinga så måtte jeg finne på no SJÆL. Gjørra det sjæl ja.... :ler:

Men, det må jeg jo si - etter at jeg hadde fridd så tok han meg ut på DEN flotte middagen til bursdagen min for å "kompensere" sin litt lite tilstedeværelse med å komme på "gode ideer" (les: frieri)

Og ja - gift ble vi - og lukkeleg er me *knis*

Skrevet

Litt off topic her...

Jepp, Scorpina, vi har det veldig bra sammen!! :) Han er en god gubbe han!!

Har sett disse spektakulære frieriene på tv, og er egentlig veldig fornøyd med at jeg ikke ble fridd til på en slik måte. Hadde nok blitt mer flau enn rørt... ;) Dessuten, hvor er det opplest og vedtatt at det er mannfolka som skal ta initiativ til romantikk? :)

Skrevet

Jeg var på vei til jobb kvelden før Valentines Day 2005.

Min kjære ringte meg og ba meg stoppe en plass på veien der han skulle stå.

Jeg gjorde så, og han ba meg kjøre hjem igjen! Etter litt om og men gjorde jeg det.. Der skulle jeg pakke for en ukestur til et klima litt varmere enn her..

Min kjære hadde ordnet med en uke fre på jobben min. Fortsatt var jeg som et ?

Så kjørte vi til Gardermoen. Der hadde han sørget for at når vi kom for å sjekke inn så var skjermen svart og jeg så ikke hvor flyet gikk hen..Og damene i luka var blitt instruert av min kjære til ikke å si noe! :) Vi fløy til København og jeg tenkte at det var en kjempekoselig overraskelse på Valentines Day.

Men vi byttet fly der og fløy videre til Roma!! Nevnte jeg at det lå et nydelig smykke samt parfyme i flysetet og ventet på meg? ;)

På kvelden på Valentines Day gjorde han klar en piknic-kurv med champagne og masse godt. Vi spiste på en grasshøyde rett ved Colosseum. Så gikk han ned på kne og fridde til meg.. Jeg gråt, sa ja, gråt mer og sa ja igjen.

Jeg har en fantastisk kjæreste som jeg gleder meg masse til å gifte meg med om 3 uker! ;)

Skrevet

Min mann fridde slik:

Vi hadde feiret 30 års dagen hans med familie og venner, sikkert 40 stk - deriblant barna våre som visste at NOE skulle skje.. Min mann holdt takketale til gjestene sine, veldig flott, men på slutten av talen sier han at: "Jeg vil gjerne at min kjære skal komme opp hit, eller, hvis du vil gifte deg med meg så kan du komme hit, hvis ikke så kan du bli sittende" :overrasket:

Jeg sto som fastfrosset et øyeblikk før det gikk opp for meg hva som skjedde, sprang opp og holdt rundt han, da hørte jeg min datter og stesønn si "hun har ikke svart ennå", da sa jeg JA :ler:

Deretter måtte jeg lese opp en lang rekke ting han hadde skrevet ut fra internett - jeg hadde ikke peiling da - men etterhvert vet jeg at det er huskeliste for bryllupsplanlegging

- men den var skrevet om i en litt morsom variant slik at gjestene fikk noe å le av. Dermed ble det forlovelses selskap også :)

Jeg var veldig fornøyd - og nå har vi vært gift i 3 år :)

Skrevet (endret)

Min kjære hadde vært på en ukes speidertur, og hadde tydeligvis savnet meg så fælt at da han kom hjem i 5-tiden på morgenen fridde han omtrent med en gang han hadde lagt seg i sengen. :-D Nå er det ikke lenge igjen!! :hoppe:

Endret av Cupcake
Skrevet

:grine:

å så mange søte romantiske.

Blir helt rørt jeg. Vil og gifte meg jeg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...