Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Her jeg bor nå har jeg ikke bil og synes det er mye styr å handle ofte. Mest slit er det med tunge ting, så nå skal jeg bestille varer og få levert på døra! Har først og fremst tenkt å bestille tørrvarer og tunge ting. Har skrevet liste, men er det noe mer jeg bør vurdere å bestille? Jeg synes lista ble så kort.. Jeg har ikke frys, så ting må kunne oppbevare i rom/kjellertempratur/kjøleskap. mel ris pasta tørre bønner etc frø, nøtter frokostblanding boksetomat brus, øl etc dopapir kjøkkenpapir vaskemiddel Jeg har forresten også mulighet til å få levert ferskvarer, men er litt bekymret for holdbarhetsdatoer etc skal være veldig korte. Dessuten liker jeg å "beføle" frukt og grønt personlig!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Du har ikke noe hermetikk på listen din. ← jo, boksetomater er da hermetikk. Hm, burde vel ha litt tunfisk etc også, og ev bønner.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Hva med: - knekkebrød - sukker/melis/sirup (hvis du baker kaker) - couscous og nudler hvis du bruker det - annen boksmat: mais på boks, wok-grønnsaker på boks, ferdigsauser til pasta etc hvis du har hastverk - posesupper og posesauser hvis du bruker det - juice (hvis du drikker ikke-fersk juice)
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Ja, sukker må jeg jo ha. Er ikke veldig glad i boksemat og posemat, men kanskje lurt å ha litt på lur til en dag eg ikke gidder så mye. Jus går det mest i ferskpresset jus, men kan jo være lurt å ha en vanlig jus på lur også. Takker for tips!
wind-up bird Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Bruker du glass med pastasaus el.l? F.eks. dolmio.. Det er jo og greit å ha i skapet. Endret: Spinone hadde vel egentlig nevnt det.. Men hva med desserter, hvis du lager sånt noengang (gelepakker o.l), grøtris, saft/brus/øl/cider (det holder seg jo forholdsvis lenge). Og når du først bestiller går det jo an å be om en sekk poteter? Du sa du var skeptisk til ferskvare, men potetsekker er vel forholdsvis trygt? Endret 28. juni 2006 av wind-up bird
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Bruker du glass med pastasaus el.l? F.eks. dolmio.. Det er jo og greit å ha i skapet. ← Ja, det har du helt rett i. Må ha et par glass pastasaus, foretrekker det fremfor posemat. Glemte å sette vin på lista også.... Utrolig kult å bo et sted der du kan kjøpe vin på dagligvaren og få den levert på døra!
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Jeg regner med du har kjøpeskap selv om du ikke har fryser? Du kan jo kjøpe inn litt "våt"varer hvis du er flink til å stable i kjøleskapet. Hva med: - syltetøy, marmelade, peanøttsmør, nugatti og andre pålegg? - ketchup, sennep, dressinger - smør eller margarin - hvitost, brunost etc Og mer hyllevarer: - linser og erter - oliven på glass - soltørkede tomater, enten på glass eller tørkede
Azi Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Sorry jeg sporer av sånt, men jeg synes du har så utrolig fin nick onyx!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #10 Skrevet 28. juni 2006 Sorry jeg sporer av sånt, men jeg synes du har så utrolig fin nick onyx! ← Takker og bukker!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Jeg regner med du har kjøpeskap selv om du ikke har fryser? Du kan jo kjøpe inn litt "våt"varer hvis du er flink til å stable i kjøleskapet. Hva med: - syltetøy, marmelade, peanøttsmør, nugatti og andre pålegg? - ketchup, sennep, dressinger - smør eller margarin - hvitost, brunost etc Og mer hyllevarer: - linser og erter - oliven på glass - soltørkede tomater, enten på glass eller tørkede ← Jada, har kjøleskap men har en tendens til å fylle det med frukt og grønt! Sennep må jeg ha, og olje og eddik!! Litt OT, noen som vet hva tistelolje og gresskarfrøolje kan brukes til?
Blueberry Skrevet 28. juni 2006 #12 Skrevet 28. juni 2006 Prøver å tenke gjennom hva jeg har i skapet mitt: Tomatpuré (hermetikk/glass) Champingnon (hermetikk) Ananas (hermetikk) Mais (hermetikk) Sjokoladesaus Mangochutney (glass) Pose-gryteretter og sauser og supper Gele- og sjokoladepudding-pulver Griljermel Spagetti Pasta Ris Sukker Mel Melis Kakao Te Kaffe Maismel Maizena Sesamfrø Digestivekjeks (til ostekake) Negro Krydder Buljongterninger Tørrgjær Kjøleskapet: Sitronsaft Tran Worchestershiresaus Salsa Soyasaus
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #13 Skrevet 28. juni 2006 Takker for masse tips! *minne meg selv på å ikke kjøpe ting jeg vet jeg ikke spiser bare fordi det er kjekt å ha*
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #14 Skrevet 28. juni 2006 litt off topic: Hvor bestiller du fra onyx?
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #15 Skrevet 28. juni 2006 (endret) litt off topic: Hvor bestiller du fra onyx? ← ehm, Coop.... Men ikke norsk Coop da, derav vinleveringa på døren! Så logisk nok befinner jeg meg da i det store utland. Vet ikke om det er så mange butikker i Norge der man kan bestille online og få levert varene på døren? Endret 28. juni 2006 av onyx
Gjest Gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #16 Skrevet 28. juni 2006 Vet ikke om det er så mange butikker i Norge der man kan bestille online og få levert varene på døren? ← Oh I wish...
salsera Skrevet 29. juni 2006 #17 Skrevet 29. juni 2006 Jada, har kjøleskap men har en tendens til å fylle det med frukt og grønt! Sennep må jeg ha, og olje og eddik!! Litt OT, noen som vet hva tistelolje og gresskarfrøolje kan brukes til? ← Tistelolje er mild og egner seg til salater og råkost. Gresskarfrøolje er mer nøtteaktig, og passer bra i supper og salater. Prøv å blande litt med yoghurt til en dressing, f.eks. Ellers er vel det meste nevnt. Har du nok krydder i skapet?
Prinsesse på erten Skrevet 29. juni 2006 #18 Skrevet 29. juni 2006 Og så må du ikke glemme aluminiumsfolie, bakepapir, oppvaskbørste, kluter, lyspærer, stålull og annet dill som ikke er mat...
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #19 Skrevet 29. juni 2006 Og så må du ikke glemme aluminiumsfolie, bakepapir, oppvaskbørste, kluter, lyspærer, stålull og annet dill som ikke er mat... ← Ja! Takk for påminnelsen! Da begynner lista å bli klar, så da er bare neste "problem" å beregne mengde. Alt er sånn som kan stå uten å bli ødelagt, så satser på en levering i måneden kanskje. Ferskvarer satser jeg på å handle selv, det er bare koselig
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #20 Skrevet 29. juni 2006 Hvis du bor i utlandet, kjøper du kanskje også flaskevann? Det er tungt, det! Hilsen fra ei som også bor i utlandet og begynner å få vannflaske-muskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå