Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel greit å kunne amme i 2. etg, slippe å gå ned på natta.

Skal dere ha ammestol?

Hva slags i såfall og hvor skal dere ha den?

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Hadde jeg hatt plass på soverommet vårt skulle jeg absolutt hatt en ammestol. Vet ikke helt hvilken jeg ville valgt, men det må da bli en komfortabel en. Lenestol som kan gynge kansje, eller gyngestol.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skal ha en ammestol på barnerommet. Selvom den lille skal sove på rommet vårt de første månedene så tror jeg at jeg vil prøve å amme i rommet ved siden av, mest av hensyn til mannen som jo skal tidlig opp og trenger søvnen sin.

Fikk et tips om at det burde være en stol med høy rygg så man kan hvile hodet, en jeg har funnet meg en på ikea som jeg syns er god å sitte i, og som har høye armlener. Samtidig er den ikke så stor, så den dominerer heller ikke rommet.

Skrevet

Kjøpte gyngestol som jeg skulle ha på barnerommet. Der står den, barnet er fortsatt hos oss, og stolen full av klær... jeg ammet i sengen. Menn lar seg egentlig svært sjelden affisere av litt pludring og smatting ved siden av seg. Det er min erfaring og flere av mine venninners erfaring. men nå er vi svært liberale med hensynt til barn i sengen også da. Bestemmer du deg for egen seng fra begynnelsen av og eget rom fra to måneder og sånn, er det sikkert noe helt annet.

Skrevet
Er vel greit å kunne amme i 2. etg, slippe å gå ned på natta.

Skal dere ha ammestol?

Hva slags i såfall og hvor skal dere ha den?

Ja, jeg har kjøpt en stol fra ikea, ikke akkurat ammestol, men den er god å sitte i og den passer til interiøret. Her er den: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...S79830646'i hvit.

Skrevet

Jag hade varken plats eller användning för någon speciell amningsstol förra gången. På natten ammade jag sittande i/på sängen, på dagen satt jag i soffan med de vanliga kuddarna runt mig, eller på den stol som var närmast.

De är min uppfattning att "amningsstolar" är ännu en produkt som marknadsförs mot blivande mammor som något jättefiffigt (och dyrt) som är riktigt bra att ha.

Skrevet
Kjøpte gyngestol som jeg skulle ha på barnerommet. Der står den, barnet er fortsatt hos oss, og stolen full av klær... jeg ammet i sengen. Menn lar seg egentlig svært sjelden affisere av litt pludring og smatting ved siden av seg. Det er min erfaring og flere av mine venninners erfaring. men nå er vi svært liberale med hensynt til barn i sengen også da. Bestemmer du deg for egen seng fra begynnelsen av og eget rom fra to måneder og sånn, er det sikkert noe helt annet.

Bare signerer Tusenfryd sin innlegg! :)

Skrevet
Det er den jeg skal ha! ;)

Den er faktisk veldig god å sitte i. ;)

Skrevet

Den så veldig høy ut i armlenene. Pass på skuldrene deres jenter. Ville heller valg en med lavere armlener og heller kjøpt en ammepute. DET har vi, og den er genial, synes nå vi. Vanlige puter kan helt sikkert også brukes.

Skrevet

Jeg bruker vanlige puter og sitter i senga eller sofaen, har funket fint disse seks dagene i alle fall :)

Hadde ikke giddet stå opp av senga på natta, bare henter bitteliten opp i segna til meg og ligger eller sitter alt ettersom. Skal man opp må man jo på med bukse/sokker etc. etter hvert da, hørtes slitsomt ut!

Gjest Gjesta
Skrevet
Den så veldig høy ut i armlenene. Pass på skuldrene deres jenter. Ville heller valg en med lavere armlener og heller kjøpt en ammepute. DET har vi, og den er genial, synes nå vi. Vanlige puter kan helt sikkert også brukes.

Jeg har bare prøvesittet den, men syns ikke armlenen virket så veldig høye da i hvertfall. Men jeg har jo ikke ammet før da... :sjenert:

Den skal kun brukes til evt. amming om natta her i huset, så jeg tror jeg tar sjansen på at skuldrene mine tåler det. Hvis ikke, så får jeg finne på en annen løsning - har en sofa på kontoret som også er i 2.etasje. Da får jeg rigge meg til der om det blir noe problem. :)

Skrevet (endret)

Amming tar tid selv om det er om dagen eller natten, bare på et par korte dager merket jeg fort at feil stilling gjorde MASSE med skuldrene mine...

Man sitter annspent nok (i starten i alle fall) når babyen sliter med å finne rett tekninikk og tror den er kjøtteter i steden for pattedyr. Det gjør vondt i starten! Anspente skuldre/hele kroppen + feil sittestilling = ikke bra!

Endret av Grooo
Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, du har sikkert rett i det, Grooo. Er vel lurt å prøve seg fram litt i starten ang. stillinger og hva som er avslappende og behagelig.

Skrevet

Jeg har nå ammet i litt over 4 mnd og har ikke brukt "ammestolen" vi satt på rommet vårt. Lillegutt har jeg ammet i senga. For det første reagerer ikke pappaen på at han spiser i senga, og for det andre ble det mye styr å skulle flytte seg til ammestolen. Dessuten våknet jeg mye mer av det enn av å amme i senga, da måtte jeg jo bruke masse muskler man slipper dersom man ammer i senga.

Må signere de andre som sier at man må passe på skuldrene sine, stoler med høye armlener er svært ukomfortabelt å amme i. (Husk at det ofte er amming flere ganger på natta også)

Annonse
Gjest allium
Skrevet

Jeg ser ikke behovet for noen ammestol om natten. Det er mye enklere å ta barnet opp i sin egen seng og amme liggende.

Skrevet

Att amma liggande var allt för ansträngande för mig, jag blev spänd i axlar, nacke och rygg av att försöka ligga så att sonen nådde bröstet (jag hade ju inga superstora eller långa bröst som jag bara kunde lägga till). Dessutom var det svårare med BH och amningsinlägg, att sätta sig upp för att ta av ena stroppen till sportbhn eller haka av och på amningskupan för att hindra det andra bröstet att läcka och blönta ner hela sängen var trassligare än att bara sätta sig upp i meditationsställning med kudden i knät.

Pratade med en väninna i förra veckan som fick stora axelproblem och spänningar i huvudet av att försöka amma i sängen.

En annan väninna pratar sig å andra sidan varm för hur smidigt det var för henne. "bara att lägga dit bröstet och sova vidare".

Det är olika för oss alla och jag tror det bästa och enklaste är att prova själv och tänka på att hitta en bekväm ställning och sen slappna av i axlar och armar.

Skrevet

Vi har den stolen fra IKEA som det linkes til her på barnerommet og jeg har ammet i den fra jentungen flyttet på eget rum da hun var i underkant av 4 måneder. Hun fikk kveldspuppen i den og det som kom av nattamming (og det var en del). Ammet henne frem til ca. 15 måneder, men til slutt var det bare kveldspuppen igjen. Jeg satt veldig komfortabelt i den stolen selv da hun ble ganske stor, men det hadde kanskje vært ålreit med hodestøtte de gangene jeg nesten sovnet selv. ;) Men jeg var ganske fokusert på å slappe av i / senke skuldrene.

Hilsen Lille meg

Skrevet (endret)
Ja, jeg har kjøpt en stol fra ikea, ikke akkurat ammestol, men den er god å sitte i og den passer til interiøret. Her er den: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...S79830646'i hvit.

Rettelsen, jeg la inn feil stol. Denne har vi Jeg ble oppmerksom på at armstøttene var så store. Denne er i alle fall veldig god å sitte i. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S19805796

Men det måtte være en feil ved levering, fordi den het Ektorp og vi fikk det for den prisen, så noen har nok tabbet seg ut. :ler:

Endret av Lillesøster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...