Holly Hobbie Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Jeg drakk nettopp en flaske med en drikk som heter Kombucha, som er laget av kombuchate-ekstrakt. Naa sjekket jeg nettopp paa nettet, og der staar det at gravide ikke skal drikke det! Hjelp! Haaper ikke dette har altfor mye skade...Skal selvsagt ikke roere det igjen. Noen som har drukket dette i svangerskapet? Er jo en ganske sjelden ting aa faa tak i, vet ikke om det finnes i Norge...
Azi Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Uffda.. kan du ikke høre med lokallegen og se hva dem sier? Lykke til.. håper det ordner seg!
Holly Hobbie Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2006 Hmm...jo. Det er bare det at jeg tviler paa om han har hoert om Kombucha. Heldigvis er jeg jo veldig kort paa vei, slik at fosteret ikke faar i seg naering fra meg - eller?
Holly Hobbie Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2006 Fant dette paa en internettside: Infants under 6 Years - Whilst a young body is growing it cannot withstand the same degree of supplements and foodstuffs as an adult. Kombucha is very strong and should not be used on infants. Pregnant and breastfeeding mothers - The reason is the same as above. Nutrients from the mother will pass into the unborn child and / or breastfed baby.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Tror nok du kan ta det helt med ro. Man skal jo heller ikke drikke alkohol mens man er gravid, men jeg har lest flere steder at man ikke må få panikk om man har drukket før man i det hele tatt visste at man var gravid - det er visst ikke påvist noen skader som følge av det, men man ønsker at man skal ta forbehold videre i svangerskapet.
Tusenfryd Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Jeg drikker omtrent aldri alkohol. Likevel klarte jeg å få meg en skikkeig grøftefyll før jeg visste jeg var gravid. Og det gikk helt fint. Ja, man går på en smell av og til, men man gjør så godt man kan med å holde seg unna det man vet er farlig. Og så går det som regel godt.
Holly Hobbie Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2006 Ja, jeg slapper av naa, fikk bittelitt panikk, men jeg sitter jo her uten bloedninger eller kramper, saa det gaar nok bra! Drakk forresten litt paa loerdag (IKM-dagen, fant ut at jeg var gravid paa mandag), for jeg var med paa utdrikningslag, men jeg drakk ikke spesielt mye og ble ikke full akkurat. Drakk faktisk mest vann den dagen! Men naa blir det ikke noe mer vin/mojito!
Murmelmy Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Jeg drakk endel den helgen jeg trodde tassen ble unfanget (vi hadde jo prøvd en evighet så trodde jo ikke jeg ble gravid likevel). UL viser imidlertid at han ble unnfanget helgen før Pytt, pytt... ikke noe å gjøre med nå...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Ja, jeg slapper av naa, fikk bittelitt panikk, men jeg sitter jo her uten bloedninger eller kramper, saa det gaar nok bra! Drakk forresten litt paa loerdag (IKM-dagen, fant ut at jeg var gravid paa mandag), for jeg var med paa utdrikningslag, men jeg drakk ikke spesielt mye og ble ikke full akkurat. Drakk faktisk mest vann den dagen! Men naa blir det ikke noe mer vin/mojito! ← Babyen har ikke begynt å ta opp næring fra din kropp enda, så det går sikkert bra med den saften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå