Gå til innhold

Julens etegilde - og vi stapper i oss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at folk koser seg i jula da!

Det som blir litt "dumt" er jo krisemaksimieringen ETTER jul....

Skrevet

Øøøøhhhhh, var ikke så veldig mye der som stemte på meg asså.

I julen inntar du...

1. dobbelt så mye brennevin som vanlig

Har ingen intensjoner om å henge over en dass i 2 døgn, så nei takk.... :tunge1:

2. dobbelt så mye rødvin som vanlig

Drikker ikke rødvin jeg :erter:

3. kilovis med julemat

Det er nå så at man spiser julemat, men mat må man jo ha uansett så :roll:

4. mer pizza enn vanlig

Spiser heller ikke pizza, hvertfall ikke frossenpizza :P

5. mer reker enn vanlig

Også nei takk :tunge1:

6. like mye biff som ellers i året

Kilovis meg julemat og like mye biff som ellers i året?? Hvor mange middager har de for dagen da :forvirra:

7. over en kilo godteri ...blant annet

Etter en kilo ribbe, 600 gram pinnekjøtt, 400 gram medisterpølse, biff og pizza er det jo litt begrensa hvor mye godteri man får plass til ikke sant??

Snakk om å kjøre alle over en kam da :P

Skrevet

Dette er jo snakk om hva den gjennomsnittelige nordmann spiser og drikker. I artikkelen er det jo understreket at dette inklderer alle i befolkningen, til og med barn, eldre, vegetarianere. Man må jo ta med alle når en skal sette opp statestikk for befolkningen. Det må en vel få lov til?

Jeg synes artikkelen er bra, fordi den er en tankevekker. Alle bør gå inn i seg selv og spørre om man trenger å fråtse, for å hygge seg og spise godt. Selvfølgelig spiser vi ekstra godt i julen hjemme med oss også, men vi bruker alltid å gi en fast prosent av matbusdjettet vårt for julen, og heller gi de til Kirkens Nødhjelp/Bymisjon eller Frelsesarméen. Slik spiser vi to poteter mindre og noen sjokolader mindre, men det føler vi har mer enn nok mat for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...