Gå til innhold

Din favoritt te...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurte på om det er noen andre te-elskere der ute som vil fortelle om sine favoritt-teer!

Mine favoritter tror jeg er

-rose te (i løsvekt)

-peppermynte (pose)

-grønn te med sitron (pose)

-earl grey med blå blomst (løsvekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker "Sainsburys red label" som jeg får tilsendt fra England, eller jeg fyller kofferten til randen når jeg er der. Ingenting annet smaker godt icon_smile.gif. Til nød kan jeg bruke en type Tesco-te de hadde på Ultra før, men jeg tror ikke de selger den lenger. Og det MÅ være melk i teen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aller helst "Chaipuchino". Det er teutgaven av Cappuchino. Jeg har kjøpt en te på Black Cat som heter Chai (arabisk og betyr te). Man kan egentlig bruke hvilken som helst sort te. Videre har jeg kjøpt en sånn sak til å koke/skumme melk og drysser Cappuchinopulver (kanel og vaniljesukker) oppå. Det er fantastisk godt etter en lang arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- grønn te med jordbær

- Gresshoppe-te

- Blue Hawaii

- Casablanca

- Påskete (med appelsin icon_wink.gif )

- Jule/adventste (fortrinnsvis om vinteren, god krydder/gløggsmak)

- Mango

Selvsagt i løsvekt! Teen som er i teposene er det som blir igjen når løsvekt-teen er sortert ut... Bånnskrap altså icon_wink.gif

Ekte te lages av løsvekt-te og trekkes, ikke traktes...

Silje icon_razz.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...kanskje derfor jeg må pøse på en 10-15 suketter for å klare å drikke den? icon_lol.gif

Liker ikke te så godt, jeg. Holder meg helst til kaffe. Og den skal være varm, svart og sterk. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

earl grey i løsvekt er fantastisk på deppe dager!! (fra black cat)

PÅ jobb drikker jeg pose te (earl grey, four red fruits og syntes de er gode og)

Elsker te, har drukket det siden jeg var liten. Da drakk jeg med melk men det klarer jeg ikke lengre. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker bare Earl grey-te !!

Frukt te og grønne teer får jeg ikke ned, da lar jeg heller være å drikke ( er visstnok ikke en "ekte" te-dranker da jeg ikke drikker disse teene ?! ) Vel, who cares ?! Jeg drikker mine 5-6 teer kopper hver dag og regner meg som en rimelig habil te-dranker !! icon_smile.gificon_wink.gif

Ei venninne av meg drikker bare Liptons gule ( icon_frown.gif ), så vi har "seriøse" diskusjoner på dette hver gang vi skal kose oss med en kopp te..... icon_wink.gificon_wink.gif

Hver sin lyst......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Gemini

Kanel-te er kjempe godt:)

Kjøper den i løsvekt og skjærer et par skiver sitron og putter oppi.

Nam nam...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg fikk severt mango te av farmoren min for endel år siden har jeg så å si kun drukket mangote,med 2-3 skjeer sukker.....NAM12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Earl Grey og grønn te med sitron er knallgode teer synes nå jeg... Lady Grey er heller ikke ille. Drikker minst en liter te til dagen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker for deet meste te i løs vekt fra Taras (i Tromsø, som Ragnhild hadde fått med seg).

- Taj mahal (løsvekt Taras)

- Krydder te (også Taras)

- Krydder Chai te (også Taras)

- Antmannens datter (også Taras)

- Shooting star riobush (også Taras)

- Jule og nisse teen på taras er kjæmpe gode

-Pluss en rekke flere sorter

Den pose teen jeg drikker er for deet meste urteteer som jeg kjøper på helsekost. Den med sintron og lime smak er en absolutt favortii.

Kan si at jeg er en ekte te elsker som ikke har sansen for lipton og twings sine pose teer...

~Hege~1212[ Dette Innlegg er endret av: hegelille den 2002-04-09 14:22 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...