Gå til innhold

Seksuell debutalder

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Min venninne påstår det er 12,3, noe jeg mener er riv ruskende galt (mulig det gjelder for nord-Norge, som hun etterpå modererte seg til å hevde), men jenter ligger vel på rundt 17 år?

Søker som en tulling på SSB nå, men finner ikke noe... noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12,3??? Det er jo helt sinnsykt. Jeg tror også den ligger på 17.

Skrevet

12,3 stemmer i alle fall ikke! Men jeg tror også den ligger på 17.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal vi se

Snittalder 17,5 for gutter, og 17,1 for jenter.

En litt interessant ting, ca like mange debuterer etter fylte 23 som før de fyller 14 ;)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

12,3 er hvertfall heeelt feil..

Mener også den ligger på rundt 17..

Skrevet (endret)
Min venninne påstår det er 12,3, noe jeg mener er riv ruskende galt (mulig det gjelder for nord-Norge, som hun etterpå modererte seg til å hevde), men jenter ligger vel på rundt 17 år?

Søker som en tulling på SSB nå, men finner ikke noe... noen som kan hjelpe?

På den linken noen la her var det 17,5 for menn og 17,1 år for jenter i 2002.

(Nord Norge???? Hva er det dama insinuerer??? Det er vel pokker ikke GJENNOMSNITTLIG 12,3 i Nord Norge. Da snakker vi om at folk debuterer fra 8-års alderen for å få et sånt snitt. Vi som kommer fra nord er faktisk barn vi også og kommer i puberteten samtidig som alle andre. Hilsen fornærmet Nordlending. )

Endret av Caramba
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg kan gå med på at den laveste debutalderen er 12,3 år, men ikke gjennomsnittlig debutalder.

Gjest gjest1
Skrevet
Skal vi se

En litt interessant ting, ca like mange debuterer etter fylte 23 som før de fyller 14 ;)

Har du en link til det?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Har du en link til det?

Det var vel sikkert tatt fra den linken som står litt lenger opp..

Gjest Gjesta
Skrevet
Har du en link til det?

Link til pdf-fil lenger opp itråden.

Gjest Gjest
Skrevet
Har du en link til det?

Se over, jeg var litt for rask på avtrekkeren :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var 16. Og er fra Nord-Norge.

Kjenner ingen derfra som debuterte seksuelt i 12-13 års alderen og vi snakket åpent om det da vi var unge.

Men har hørt at damer fra Bergen er tidlig ute og mer varme i køya enn andre, stemmer det?

Gjest Gjesta
Skrevet
:klaske: Glem det, så det nå :ler:

Jammen... Det er jo så deilig å gni det skikkelig inn! :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet
Skal vi se

Men det var snakk om median, ikke gjennomsnitt. Medianen plukker ut det tallet som ligger på midten, for å ta høyde for at det faktisk både er folk som debuterer seksuelt svært tidlig, men andre som debuterer svært sent.

Gjest Gjest
Skrevet
Men det var snakk om median, ikke gjennomsnitt. Medianen plukker ut det tallet som ligger på midten, for å ta høyde for at det faktisk både er folk som debuterer seksuelt svært tidlig, men andre som debuterer svært sent.

Stemmer det :)

Så bare på fordelingen i alder ved første samleie som står oppført rett under medianen. Har vel egentlig ingenting med startspørsmålet å gjøre, men en litt artig ting å påpeke når noen tror at det er så mange som debuterer i 12-13 års alderen.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har lest et sted at 1/3 debuterer ved ca. 17 år, mens 1/3 debuterer før, og 1/3 etter.

Skrevet

Jeg tror det er en myte av debuttalderen er lavere i Nord- Norge enn ellers. Kan forøvrig si at jeg også hele tiden har hørt at den er 17 år. I helgen som var snakket jeg med en 13 åring og hun mente at "alle" hadde gjort det når de var 14 år. Tror slike historiere er med på å presse unge jenter til tidligere debutt enn de ellers ville ha tillatt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...