Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Hvilke ytelser (f.eks grunnstønad, yrkesrettet attføring, sykepenger, uførepensjon osv.) etter folketrygdloven har sivilstand ikke betydning? Er under medisinsk rehabilitering og lurer på hva som skjer dersom jeg blir samboer. Vil samboeren min sin inntekt ha noe å si for ytelsene jeg får? Vi har ikke vært gift og har heller ikke barn sammen. Har søkt litt på google, men ble ikke så mye klokere.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Får du dekket husleie på med. rehab. så vil din samboer måtte dekke halvparten. Ellers tror jeg ikke det har noe å si. Er litt usikker om du har barn, men tror ikke en samboer som ikke er faren til barnet vil utgjøre noen forskjell. Ring trygdekontoret og spør. Du kan sende mail, men da sender de deg bare en link til en av paragrafene på hjemmesiden sin. Du kan også ringe sosial og helsedepartementet, de har visst byttet navn nå, men der sitter det folk som svarer på slike spørsmål. Eller du kan maile de. Vanligvis er de svært hjelpsomme og gir deg bedre svar enn f.eks. trygdekontoret. Trygdekontoret får hele tiden vedlegg til lovforeskriftene, og har ikke alltid tid til å sette seg inn i alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå