Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 når jeg har stekt noe i stekepanna mi så sliter jeg altid med å få den ren etterpå. jeg har prøvd å vaske den mens panna ennå er varm og når panna har kjølt seg ned. uansett er det vanskelig å fjerne klumper av kjøtt som har satt seg fast i panna. jeg steker med melange. hva gjør dere?
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Sleng den i oppvaskmaskina hvis du har det. Hvis ikke så er oppvaskmaskinpulver veldig effektivt også hvis du kan låne litt av noen du kjenner og la panna stå med vann og såpe over natta.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Sleng den i oppvaskmaskina hvis du har det. Hvis ikke så er oppvaskmaskinpulver veldig effektivt også hvis du kan låne litt av noen du kjenner og la panna stå med vann og såpe over natta. ← Anbefales ikke hvis det er jern eller titan (teflon). Jernpanner ruster, og titan-panner tørker..
Gjest Gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Sett den med vann i en stund. Og jernpanner som mat svir seg i blir veldig gode om du brenner inn litt olje i dem.
Gjest Hufsa Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Sett den med vann i en stund. Og jernpanner som mat svir seg i blir veldig gode om du brenner inn litt olje i dem. ← Min jernpanne har jeg hatt i mange år, ved å følge "oppskriften" over.
Spoven Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Jernpanna trøblas jeg med tidligere, at maten alltid brant fast uansett hva jeg stekte. Helt til jeg begynte å helle varmt vann i den etter steking, og så satte den på plata ei lita stund igjen, så den kokte ren. Og muligens en liten runde med oppvaskbørsten etterpå. Har ikke brukt vaskemiddel på den på leeeenge! Etterpå gnir jeg den inn med litt olje, mens den ennå er varm. Funker hest! Endret 28. juni 2006 av Spoven
c",) Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Jernpanna trøblas jeg med tidligere, at maten alltid brant fast uansett hva jeg stekte. Helt til jeg begynte å helle varmt vann i den etter steking, og så satte den på plata ei lita stund igjen, så den kokte ren. Og muligens en liten runde med oppvaskbørsten etterpå. Har ikke brukt vaskemiddel på den på leeeenge! Etterpå gnir jeg den inn med litt olje, mens den ennå er varm. Funker hest! ← Denne fremgangsmåten bruker jeg også. Jeg vasker aldri stekepannene med såpe, kun vann. Og det som ev. er fastbrent er enkelt å vaske bort når stekepanna har stått en stund å kokt ren på plata.
Pasha Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Er det en jernpanne skal man ikke bruke såpe, da vil de ruste. Følg heller oppksriften beskrevet over her. er det derimot en titan/teflon panne så skal man vase med såpe. har fått inn masse pannner med inngrodd fett (=tjære) som kunder klager på, dem "virker" jo ikke lenger. Men hadde de vært flinkere med renholdet og faktisk brukt såpe så hadde de ikke blitt slik
wind-up bird Skrevet 29. juni 2006 #11 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har lært at teflonpanner skal vaskes med såpe, og at jernpanner kun skal vaskes med vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå