Gå til innhold

Bidrag i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til mine barn har dem annenhver uke. Nå i ferien skal han ha dem først 3 uker og så 1 uke. Altså tilsammen 4 uker.

Skal han betale bidrag disse ukene?

Vi har privat avtale, og gruer meg litt til å spørre ham, så hadde vært greit å høre hvordan dere andre gjør det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Annenhver helg skal det stå ikke annenhver uke...

Gjest prestekrage
Skrevet

Har han dem annenhver uke eller annenhver helg?

Om han har dem annenhver uke, har dere vel 50/50 løsning og da er det vel ikke barnebidrag? Om det er annenhver helg blir jo saken en hel annen.

Jeg valgte uoppfordret å tilby pappan til vesla å betale halvt barnebidrag nå i juni, fordi hun skulle på ferie hos han en uke (hun er hos pappan annenhver helg). Dessuten hadde han lånt noen penger av meg, så jeg fikk fullt beløp, men vi ble enige om at halvparten var barnebidrag og andre halvpart tibakebetaling.

Gjest prestekrage
Skrevet

Brukte litt langt tid på svaret mitt og så ikke at du hadde rettet uke/helg

Gjest Gjest
Skrevet

Så da betalter han halvt bidrag når han har dem 1 uke? Er ikke det ganske lite? Sånn rent teoretisk altså, det er jo fint hvis man kan hjelpe hverandre litt. Men jeg lurer på hva som er det vanligste?

Gjest allium
Skrevet

Hvordan har dere fastsatt bidraget?

Hvis dere har brukt offentlige regler, er det allerede tatt høyde for feriesamværet, og bidraget skal gå som vanlig i ferien også.

Gjest prestekrage
Skrevet
Så da betalter han halvt bidrag når han har dem 1 uke?  Er ikke det ganske lite? Sånn rent teoretisk altså, det er jo fint hvis man kan hjelpe hverandre litt. Men jeg lurer på hva som er det vanligste?

Jo, det er lite. Etter normalen burde han betalt 3/4 av bidraget nå i juni. Men penger har alltid vært roten til mang en krangel mellom oss, så tenkte jeg skulle prøve å være litt snill (og kanskje unngå krangling nå i sommer). hadde vel også håpet at han ville finne på noe ekstra for henne når hun var der, men akk nei (litt skuffa), og derfor fikk han sånnsett mere å rutte med...

Gjest Gjesta
Skrevet

Bidraget er regnet ut ifra at far som regel har barna mer når det er jul, påske og sommer, og skal derfor ikke endres av den grunn, når det er offentlig fastsatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok takk for svar, vi har brukt bidragskalkulatoren så da skal han vel betale denne mpneden også:)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har nett sjekket opp i dette pga konflikt... Far skal betale bidrag hver mnd uavhengig om ferie, men på antall samværsdøgn i mnd skal det oppgis et gjennomsnitt av samvær over 2 år delt på 24 mnd. Altså er ferie og høgtider med i gjennomsnittet over samvær i mnd og vil da gå opp i opp med at han betaler bidrag de mnd han har barna/barnet mest.

Dette fikk vi beskjed om på trygdeetaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...