Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes den var morsom jeg :ler: Og kanin er jo godt... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Til og med en dame som har skrevet artikkelen, jeg forventet kanskje at det var en tomskolling av en unggutt som sommervikar.

Kanskje det er en tomskolling av en ungjente som er sommervikar?

Men seriøst er det vel ikke de som skriver artikklene, som bestemmer hvor i avisen ting skal stå?? De har vel egne folk til det, og det er de som sansynligvis ikke har sett sammenhengen.

Men morsomt var det.. :ler:

Skrevet
:ler: Stakkars liten..... Er enig i at det var unødvendig, men på den annen side - kaniner kan såvidt meg bekjent ikke lese, så jeg tror ikke den ble nevneverdig støtt av det som sto der.
Skrevet
Kanskje det er en tomskolling av en ungjente som er sommervikar?

Men seriøst er det vel ikke de som skriver artikklene, som bestemmer hvor i avisen ting skal stå?? De har vel egne folk til det, og det er de som sansynligvis ikke har sett sammenhengen.

Men morsomt var det.. :ler:

I dette tilfellet ser det ikke ut som om det er en tilfeldig oppskrift som har havnet på feil plass. Da ville den ikke stått i selve artikkelen. Man finner vanligvis ikke oppskrifter på lammestek i en artikkel om fotball-VM.

Gjest gråmus
Skrevet

Personlig synes jet at enhver kaninoppskrift bør inneholde laurbærblad. Og jeg skjønner ikke helt oppstyret her. Kylling er mat. Okse er mat. Ku er mat. Kanin er mat. Hund og katt er tvilstilfeller, men jeg hadde ikke hatt moralske problemer med å spist de.

Gjest gjesta
Skrevet

Tåpelig. Nesten like tåpelig som enkelte av artiklene til Andreas Viestad. :icon_mad:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er akkurat det.. Noen finner det støtende,- andre morsomt!

Man bør som journalist være litt mer fintfølende og hensynet bør tas i favør til de som føler seg støtt av slike ting.

Og til "Slangen": om ikke din kanin ble et kjæledyr, er det ikke herved sagt at det gjelder alle kaniner! Jeg har hatt flere, og de kom når jeg ropte ( gikk løse på gården ) og hoppet opp i fanget for å få kos.. Så akkurat det avhenger av hvordan de blir behandlet..

Og kaninen som det her snakkes om er helt klart et kjæledyr! Den er kjempekosete og tillitsfull! Og ja,- jeg VET !

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det var litt morsomt, dvs jeg blir i hvert fall ikke støtt av sånt. Og jeg har kaniner som kjældyr (koselige, morsomme og tillitsfulle kaniner), men har ingen prinsipper mot å spise dem så lenge de har hatt det fint og blir avlivet etter forskriftene. Det er da ikke verre å spise dyr man kjenner enn fremmede dyr som har stått inne i et mørkt fjøs hele livet, i hvert fall BØR det ikke være det. Da bør mn i såfall revrdere om man skal spise kjøtt i det hele tatt.

Men jeg synes avisa kunne spart seg oppskriften der - det er sikkert mange barn/unge som leser artikkelen også ettersom den handler om et bortkommet kjæledyr. Kanskje eierne også ser dette. Ikke for det, kaninen ville vel blitt avlivet likevel om de ikke finner eieren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...