Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva bruker dere når dere skal legge øyeskygge? Svamp eller kost? Noen som har prøvd begge deler og vil anbefale det ene fremfor det andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes helt klart det er enklest med pensel/ kost. Da har jeg mye bedre kontroll på hvor skyggen legger seg. Med svamp- kost blir det mye mere kladdete.

Gjest Mireya
Skrevet

Bruker bare kost.

Har prøvd begge deler, og velger uten tvil kost.. svampene som følger med skyggene bare kaster jeg.

Skrevet

Bruker kost på faste skygger, og svamp på løse skygger (ellers så drysser det så fælt) :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Bruker kost på faste skygger, og svamp på løse skygger (ellers så drysser det så fælt) :)

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet
Bruker bare kost.

Har prøvd begge deler, og velger uten tvil kost.. svampene som følger med skyggene bare kaster jeg.

Din luring ;)

Gjest Virvel
Skrevet

Bare kost her i gården også, som de sier over her; mye enklere å kontrollere mengden skygge.

Gjest Gjest
Skrevet

Arh, klarte å sitere feil person i forrige innlegg, det jeg mente å poste var:

Din luring ;)

Så der.

Skrevet

Kost over øynene og svamp under øynene. Så hvert til sitt bruk.

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker begge deler - men vil poengtere at det er forskjell på både svamper og koster også. Chanel's svamper er bl.a. i "filt"-materiale, og min absolutte favoritt hva angår påføring av øyenskygge! Generelt blir også svampene bedre jo mer du bruker de, etterhvert som de blir litt mettet med øyenskygge.

Som kontaktlinsebruker synes jeg noen ganger kostene kan "støve" vel mye, og da er en god svamp et godt alternativ. :)

Skrevet

Bruker bare kost, synes det er lettere å få det jevnt da

Gjest Gjest
Skrevet
Kost over øynene og svamp under øynene. Så hvert til sitt bruk.

Øyenskygge under øyane? Jeg bruker kost, pekefingrene og q-tips. Kost først, fingrene for å få det likt på begge sider og q-tips for å komme til i krokene på hver side av nesa. Ellers blir nesekantene farget... ;)

Skrevet

Millis mente sikkert sånn consealer under øynene. Da må man bruke svamp. Selv bruker jeg 2 koster til øyenskygge. En med litt kort bust for globallinjen og en med litt større bust for å "blende" fargene.

Skrevet

Bruker begge deler. På Chanel sine øyenskygger bruker jeg svamp da det er lettere når jeg skal væte dem for å få blank overflate.

Gjest Virvel
Skrevet
Millis mente sikkert sånn consealer under øynene. Da må man bruke svamp.

Næsj, man kan da fint bruke øyenskygge under øynene også. :-D Til ut-på-byen-sminke bruker jeg ofte å legge litt skygge under de nedre vippene, fra ytterkanten av øyet og en snau cm innover. Det rammer øyet pent inn (har såpass små øyne at jeg ikke vil bruke kajal på våtkanten, men med mye sminke over øyet blir det liksom noe som mangler hvis jeg ikke gjør noe under øyet også). Og på dagtid kan det være fint med en lys skygge (f.eks. kremhvit med et snev av skimmer) lagt på samme måte, det åpner øyet skikkelig opp.

Skrevet

Jeg mente øyenskygge ja- under øynene, istedet for kajal. Blir ikke så hardt hvis man bruker øyenskygge.

Med concealer bruker jeg fingrene :)

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg ble sminket av en "proff" en gang, fikk jeg forklart at til løse øyenskygger passer det best med pensel med svampapplikator, mens med faste øyenskygger er det lettest med kost.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

hei.. det finnes mange forskjellige størrelser på pensler og koster.. de kostene/penslene man får kjøpt på H&M er perfekte..de har fine størrelser..

En kost som ca fra [ til ] har en fin størrelse du kan bruke på hele øyen lokket.

og en kost som er [til] er perfect til å for å legge øyenskygge litt over øyenlokket.. en Kost brukes mest til pudder og rouge..;) lykke til.

hvis noen vil ha fler tips kan dere sende mail på [email protected].

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...