yvoesp Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Jeg er håpløs når det gjelder å lage pannekaker. Når det begynner å bli tomt for røre har jeg kanskje klart å lage 3 flotte pannekaker Kjøpte en gang et jern på nettet, men dette var mer i str med lapper Vet at det finnes, men hvor kjøpe et bra et? Og ikke minst: blir resultatet bra?
Snuppelure Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Det finnes egne pannekake-panner. Eller crepes-panner som det vel egentlig heter. Det er flate panner uten mye kant. Jeg fikk endelig en til jul og mener den var kjøpt på Traktøren pris ca 4-500 kr. Fra å være den mest uduglige panekakestekren rokker jeg de flest i perfekte pannekaker nå Så ja, jeg er veldig fornøyd med denne lille saken. Husk at røren også er viktig da... med eldre egg er det nesten umulig å få bra resultat synes jeg. Endret 28. juni 2006 av Snuppelure
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 hvis pannekakejern er det samme som vaffeljern men til pannekaker, så hadde foreldrene mine ett som jeg prøvde for noen år siden. var (og er) flink til å lage pannekaker, men med det jernet ble pannekakene ikke gode... ble jevnt stekt osv, men de ble slett ikke like gode som med stekepanne.
afr0dite Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Med fare for å gjenta meg selv, synes jeg dette høres helt dust ut! Man kan jo bare bruke det til en ting!! Men sånn pannekake- panne funker veldig bra! (Det synes jeg også var helt dust, helt til mamma og pappa fikk en, og de bruker den til mer enn bare pannekaker! )
mari Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 jeg har både pannekake jern og pannekake panne, det går mye pannekaker her når jeg lager, så da er det greit å ha to ting å steke i! Lager ofte til andre enn bare meg, mann og barn for å si det sånn.... kan desverre ikke anbefale jernet mitt, for det fikk jeg til 16 årsdagen min (merkelig ønske kanskje....), så det tror jeg ikke man får lenger. Smaken på pannekakene blir foresten akkuratt den sammen når jeg lager de...
Ugla Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Har aldri helt skjønt "vitsen" med disse pannekake-jernene... Man skal jo ha skapplass til alt "utstyret" som finnes for "alt mulig"... Og hvor ofte bruker man det...? Til pannekaker gjør en "vanlig" stekepanne nytten, i vertfall på mitt kjøkken... Men det var MIN mening...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå