lille my Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Fotografering: tenk over hva dere vil ha bilder av, og organiser dette med flere. Lag feks en stor plakat med oversikt over oppstillingsrekkefølgen på bildene på trappen. det er lite sjarmerende med noen som står og roper til en "saudeflokk" alle kan self ta bilder, men få folk til å konsentrere seg om den som har hoved annsvaret. si heller at folk kan få kopier om de vil. i et bryllup jeg var i, måtte han som hadde annsvaret for bildene klatre opp på en mur for å i det hele tatt få komme til, og det er jo igrunnen litt frekt av folkemassen syns jeg.?? Bilder av bukett, brud og brudgomm aleine, bord før gjestene setter seg, gavebord, med diverse fam. medlemmer iløpet av dagen, bilder hos frisør o.l. eget kamera til bryllupsnatten, så dere ikke er tomt for strømm,eller bilder. for de som er veldi fornøgde med undertøyet, eller skal ha fin frukost på sengen. ekstra vin til middagen, det blir ofte feilberegna tiden der. ta vare på kviteringen, dere kan levere tilbake det som er uåpna. ENTRE: avtal med noen om å oppne dørene, og lag et tegn på når de kan starte å spille inngangs melodi, og åpne dørene. greit at den som åpner lukker dørene når dere er pasert også, så slipper dere å kansje få lysflommen bak dere og siluett på bildene. KORGER PÅ BAD: Kleneks, hårnåler, spray deo uten lukt, hårspray, hår skum, hodepinetabletter, transparangt tørt pudder mot glinsende nese, nål og tråd i sort og hvit. (finnes også en blank en) Plaster, svarte og brune tynnestrømper. tyggis, eller pastiller, tanntråd. Ekstra linser om en bruker det. diskutere med forlover på forhånd om når hun skal dandere slep, hvilken vei, og når holde bukett o.l. skal hun bere sminken din o.l. gi god info om hvem som er toastmaster, så folk kan gi beskjed om de har en tale eller likn.og presenter toastmaster for den som har annsvaret på kjøkkenet, så de kan sammkjøre. gi også t.m. god info om hvordan dere ønsker dagen skal foreløpe, mange har forskjellige ønsker for en slik dag, og de kan ikke lese deres ønsker og behov. heise flagg heime, og på lokalet. hvem har annsvaret? sjekke at alt er ok med brudestasen et par dager + før den store dagen. prøv gjerne alt på. plutseli er det noe som ikke stemmer. avtale om å pakke gavene ned igjenn, og kjøre dem hjem. mange får større ting en de hadde tenkt seg noen annbefaler også å ta gavene hjem samme kveld, for det finnes folk som føller med på anonnser om bryllup i avisene, og det er kjedeli om gavene er borte neste morgen. husk også å avtale at de kommer i god tid, da det tar LANG tid å pakke opp gavene somregel, og det er kjedeli å måtte stå der å pakke opp, når de andre spiser middag. klisterlapper til å feste på gavene, med nr på, og liste der gaven blir registrert med navn og kansje hva? ta med gjesteboka på lokalet med det samme du har kjangs. den er vanli å glemme igjenn virker det som... Buketten: ta den ut av vannposen i god tid, så du slepp å søle på kjolen. Organiser noe for de minste, i et annet rom en det maten blir servert. UTROLI mange som angrer på å ha barn tilstede i ettertid virker det som?? Betal all form for frakt av gjester på forhånd, om det er noe som dere organiserer. eller be om regning. kjedeli for en gjest å måtte ende opp å betale. og dere har ikke tid til å løpe rundt med småpenger den dagen sier de som har gjordt det. Hvem kan vaske og rydde dagen derpå? ikke sikkert noen stiller på timen etter en slik kveld.... pakk bagen til bryllupsnatten i god tid om dere skal vere hjemmenfra den natten. og prøv å organiser at den blir levert der dere skla overnatte, eller at den blir lagt i bilen som skal frakte dere dit om kvelden. kjipt å glemme den, og det er det vist VELDI mange som gjør Sjekk alle avtaler ca en uke før selve dagen, mange ting kan vere glemt, av både deg, og den utførende part. IKKE TA NOE som en selfølge. alt du vil skal skje på den store dagen bør du avtale godt. gi din mann en god suss på morgenen før dere stresser avgårde. fungerer greit på mobil også (det bør vell helst skje andre veien først, men jeg har et inntrykk av at mennfolk ikke tenker i den banen) en slik minnebrikkestasjon koblet opp mot en data kan vere grei å ha så gjestene kan legge over bildene før de drar hjem. bare opplys GODT om det, og hanvis til kyndige folk om det er noen som føler de trenger hjelp. det går vanlivis veldi fort å laste inn bilder på den måten. Ringene organiser servitørene godt. vi må få dem til å samle inn glassene, og vaske dem først etter middagen, siden vi må bruke de samme glassene til kaffen... de vet i utgangspungte ingenting av dine planer somregel håper det er noen som kan hjelpe meg å fullføre denne linken, da jeg har begynt å miste nattesøvnen 1,5 mnd før brylluppe. er så inderli redd for at noe vikti blir glemt. Endret 13. juli 2006 av lille my
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 avtale om å pakke gavene ned igjenn neste dag, og kjøre dem hjem. mange får større ting en de hadde tenkt seg Det er nødvenvigvis ikke så godt råd å la gavene stå til neste dag. Har vært ganske mange hendelser hvor tyver følger med på bryllupsannonser, og stjeler gavene om natten når folk har gått hjem.
Søta Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Det er nødvenvigvis ikke så godt råd å la gavene stå til neste dag. Har vært ganske mange hendelser hvor tyver følger med på bryllupsannonser, og stjeler gavene om natten når folk har gått hjem. ← Og det gavene er slettes ikke forsikra av vanlig forsikring, og er vanskelig å få forsikret.. Så ta de med hjem samme kveld!!!!
Gjest Markblomsten Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Har var det jammen en del tips å fange opp. *notere*
lille my Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2006 må faktisk innrømme at jeg har alldri, og hadde vel alldri tenkt over det om ikke dere hadde tipset meg. tusen takk
mowgli Skrevet 12. juli 2006 #9 Skrevet 12. juli 2006 Gi beskjed til de som skal pakke opp gavene om å møte i god tid? Jeg var i ett bryllup hvor de som skulle pakke opp gavene kom samtidig med alle gjestene... det ble litt knapp tid for dem å pakke opp gavene før brudeparet kom og middagen ble servert... Sørge for at toastmasteren vet hvordan han/hun uttaler meny & drikke
Augustbrud02 Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 gi god info om hvem som er toastmaster, så folk kan gi beskjed om de har en tale eller likn. ← Husk også å ha en skikkelig gjennomgang med Toastmasteren. Gi ham en liste eller tidsplan over sånn dere planlegger middagen/kvelden, så han vet hva han har å forholde seg til. Presenter han også for den ansvarlige på kjøkkenet, så de kan kommunisere sammen.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Tusen takk lille my. Mye her som i allefall jeg hadde kommet til å glemme
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #14 Skrevet 4. juni 2008 Leier dere inn bil med sjåfør: sjekk hva han har tenkt å ha på seg. Et par jeg kjenner leide inn limousin - og sjåføren kom i vest som ikke sto til buksa, og med lisseslips
samie Skrevet 11. mars 2009 #19 Skrevet 11. mars 2009 Takker for tips. Håper flere kan komme med gode tips. Suger til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå