Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Dette fenomenet slutter aldri å forundre meg. Er det ikke bedre å ha med ekstra smokk ? Det er også mange som stikker smokken i egen munn når de skal "ordne" litt på poden... Jeg tror ikke jeg puttet jentungen sin smokk i min egen munn en eneste gang i de 3 årene hun brukte den... Jeg synes det ser så urensligt ut......
la Flaca Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Dette fenomenet slutter aldri å forundre meg. Er det ikke bedre å ha med ekstra smokk ? Det er også mange som stikker smokken i egen munn når de skal "ordne" litt på poden... Jeg tror ikke jeg puttet jentungen sin smokk i min egen munn en eneste gang i de 3 årene hun brukte den... Jeg synes det ser så urensligt ut...... ← Enig med deg! Jeg gjør det ikke med mindre smokken detter i bakken og blir full av sand og dritt. Munnen min er jo full av bakterier som gjerne vil bytte eier. Jeg mener, man står jo ikke og nyser ungene sine rett opp i ansiktet heller, så hvorfor det er naturlig for mange å sutte på smokken skjønner jeg ikke. Bare for å nevn det så tviler jeg på at foreldre gjør dette hvis de faktisk har husket en ekstra smokk.
Titti72 Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Jeg ble uglesett fordi jeg ikke delte brusflaske eller glass med min datter. Å ta smokken i munn gjorde jeg ALDRI. Æsj.... Andre får gjøre som de selv vil men for meg er det uhygienisk.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 En litt ekstrem variant....Hjemme i egen stue presterte faren å stikke smokken i munnen for å rense hver gang poden ville ha den. Jeg forsto ikke helt hva som kunne være så skittent på salong bordet. Jeg var nesten fristet til å be han kjøpe sin egen smokk.
Gjest *Just-Me* Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Jeg var nesten fristet til å be han kjøpe sin egen smokk. ← Det skulle du jo bare gjort. En sånn fin en med navnet hans på!!!! Kansje han hadde tatt hintet da!
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Best er det selvfølgelig å ha ekstra smokk men jeg tror ikke noen har tatt skade av å få en smokk som mar har suttet på. Å sammenlikne det med nysing blir jo helt feil for da er man jo som oftest forkjølet. Ser ikke helt forskjellen på det og på å dele glass som jo er veldig vanlig. Bare litt udigg å rense smokken i sin egen munn -for den som gjør det og ikke for den som får den etterpå.
Chiquita Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 En litt ekstrem variant....Hjemme i egen stue presterte faren å stikke smokken i munnen for å rense hver gang poden ville ha den. ← Dette har jeg også sett, men jeg tror ikke det blir gjort for å rense smokken. Jeg har tolket det som om at barnet lettere tar smokken om den ikke er helt knusk-tørr... Men kanskje jeg bare tolker det i beste mening
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Jeg er en av disse "ekle" som renser smokken i egen munn. Ramler den på bakken med tutten ned, bytter jeg gjerne til en ren smokk. Men er gutten min i det rette humøret så havner gjerne den på bakken etterhvert den også (han har også en egen evne til å koble av smokkfesteren, sånn at hele sulamitten havner på bakken). Jeg gjør det rett og slett for å fjerne eventuell møkk som har satt seg på smokken. Enkelt og greit. Er det vann tilgjengelig så skyller jeg den i steden for å ta den i egen munn (naturlig nok). Babyen deler tross alt bakterieflora med både mor og far, så jeg kan ikke helt se at det skader om vi har hatt sutten hans i munnen. For øvrig - til dere som ikke deler glass eller drikker av samme flaske fordi dere anser det som uhygienisk - jeg antar at dere heller aldri tungekysser kjæresten deres? For noe mer uhygenisk enn den formen for "spyttutveksling" er det vel vanskelig å tenke seg.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 For øvrig - til dere som ikke deler glass eller drikker av samme flaske fordi dere anser det som uhygienisk - jeg antar at dere heller aldri tungekysser kjæresten deres? For noe mer uhygenisk enn den formen for "spyttutveksling" er det vel vanskelig å tenke seg. ← Tungekysse? Nei det er ikke muligt...
Malia Skrevet 28. juni 2006 #10 Skrevet 28. juni 2006 ja æsj, kvalmt å sutte på smokken til ungen. Og hva er det med å nusse en unge på munn!? Samme sak synes jeg, kvalmt.
14062003 Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Vi har både positive og negative bakterier i munnen. Noen positive bakterier dreper faktisk de negative bakteriene. På den måten er hundene reinere i munnen enn det vi er, fordi de har mer bakterier som dreper onde bakterier...
Gjest Gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #12 Skrevet 28. juni 2006 ja æsj, kvalmt å sutte på smokken til ungen. Og hva er det med å nusse en unge på munn!? Samme sak synes jeg, kvalmt. ← Som om jeg skulle sagt det selv. Har til og med sett foreldre som tar ut mat av ungene sin munn og spiser det selv. Så sulten har jeg aldri vært.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #13 Skrevet 28. juni 2006 Som om jeg skulle sagt det selv. Har til og med sett foreldre som tar ut mat av ungene sin munn og spiser det selv. Så sulten har jeg aldri vært. ←
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #14 Skrevet 28. juni 2006 ja æsj, kvalmt å sutte på smokken til ungen. Og hva er det med å nusse en unge på munn!? Samme sak synes jeg, kvalmt. ← Er det kvalmt å nusse sin egen unge på munnen??? hva er det med deg a?
Gjest Lille Solstråle Skrevet 28. juni 2006 #15 Skrevet 28. juni 2006 Smokkting er jeg enig i... Men jeg syns da virkelig det er helt greit å nusse ungen sin på munnen! Det er ikke akkurat snakk om heavy spyttutveksling, bare et nuss. Småbarna i barnehagen hvor jeg jobbet nusset meg på munnen, og det syntes jeg bare var koselig.
Malia Skrevet 28. juni 2006 #16 Skrevet 28. juni 2006 Er det kvalmt å nusse sin egen unge på munnen??? hva er det med deg a? ← Smokkting er jeg enig i... Men jeg syns da virkelig det er helt greit å nusse ungen sin på munnen! Det er ikke akkurat snakk om heavy spyttutveksling, bare et nuss. Småbarna i barnehagen hvor jeg jobbet nusset meg på munnen, og det syntes jeg bare var koselig. ← synes det er ekkelt jeg, men kanskje fordi jeg ikke har vokst opp med noen som nusset meg på munn,bare kinnet osv.
Annie Skrevet 28. juni 2006 #17 Skrevet 28. juni 2006 ja æsj, kvalmt å sutte på smokken til ungen. Og hva er det med å nusse en unge på munn!? Samme sak synes jeg, kvalmt. ← HIMMEL!!! Datteren min på 8 og jeg susser mye. Og for oss er det det mest naturlige i verden. Ser ikke noe galt i at foreldre susser barna sine på munnen. Det er tross alt forskjell på å susse og å kline, noe som ikke hadde falt meg inn. Og ja, jeg var også av de som "renset" smokken i munnen min.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #18 Skrevet 29. juni 2006 ja æsj, kvalmt å sutte på smokken til ungen. Og hva er det med å nusse en unge på munn!? Samme sak synes jeg, kvalmt. ←
Gjest |H| Skrevet 29. juni 2006 #19 Skrevet 29. juni 2006 Ja, jeg putter en sjelden gang smokken til min lille i munnen for å rense den, og ja jeg susser min lille på munnen, og ja jeg kan drikke av samme glass som henne. Om hun kommer og tar seg en sup av mitt glass, så hiver jeg ikke innholdet i vasken og henter et nytt glass. Og når hun ber om en suss på munnen så susser jeg henne! Jeg sier ikke; nei fy, d er jo så uhygienisk! Da kan jeg likesågod slutte å kysse min mann også da. Så sant det er min egen datter, av mitt eget kjøtt og blod, hvorfor er d da galt å drikke av samme glass eller susse på munn? Det blir for dumt å si at sånt er kvalmt.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #20 Skrevet 29. juni 2006 Nå har ikke jeg barn, så jeg har vel ikke uttalelsesrett om det å "rense" smokken, jeg antar at det er nødvendig når smokken faller i bakken og det kommer grus og sånt på, men jeg liker ikke å slikke på ting som har vært i bakken, uansett om det er smokker eller egne drops, is eller hva som helst. Ville nok heller tørket av på genseren/en klut, eller hatt ekstra smokk. Og det med nussing, jeg synes at å nusse på munnen er en kjærestegreie, mellom mor og far. I allefall når barnet begynner å bli eldre enn 1 år!!! Å kysse barn som er opp i 8-10 år på munnen, skal jeg ikke si høyt hva jeg mener om. Dele glass/flaske osv gjør jeg jo med voksne også (kjæreste, besteveninne osv), så det kommer jeg nok til å gjøre med barna også, så lenge de ikke griser spytt, brødsmuler eller ferdigtygd jord i glasset mitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå