Gå til innhold

Kuldekrem

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker locobase på barna mine jeg. Den er veldig fet og uten parfyme. Jeg har ikke vært flink nok til å passe på hendene til to av jentene mine, og hendene deres er såre, tørre og sprukne. Så nå smører vi flere ganger til dagen med den nevnte kremen, og den fungerer :)

Kremen kan du få kjøpt på apoteket uten resept... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med Cassandra et Locobase er en kjempefin krem til små barn. Bruker den ofte, da begge har tendens til atopisk eksem.

Har også blitt anbefalt vannfrie kremer, fordi kremer med vann fryser i kulde. Men disse er jo veldig fete da, og bør vaskes av når barnet kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg bruker Lipogel fra Ceridal (tror det var det det het). Dette er en kuldekrem som norske polfarere brukte. Du får kjøpt den på apoteket. Den er ikke fet og lager en beskyttende hinne. Er veldig drøy og må smøres tynt på. En kuldekrem skal IKKE inneholde vann da dette kan fryse på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk et råd sist jeg var på hudbehandling som gikk ut på at kuldekrem nesten er viktigere enn solfaktor (eksperten så små tendenser til sprengte blodkar i min hud, og de lar seg nok ikke gjenopprette når de først er der). Har vært på to skiturer i romjula, og kjørte derfor på m tjukk krem UTEN VANN, Ultra Creme Vattenfri, muligens fra Nivea...umulig å lese seg til ....Fant den bakerst i toalettskapet til sambis...Avkommet klaget over stikkende kulde i fjeset på slutten av første skituren.....DE røde eplekinnene. Men d er da fantastisk deilig også, denne knallvinter'n vi oplever nå, skikkelig, god, gammeldags vinter etter en fantastisk fin og varm sommer...ÅRSTIDER, sier jeg bare...Deilig å være født i et land hvor man virkelig kan oppleve FIRE årstider når d klaffer,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi også A-creme. Den passer fint til tørr hud og beskytter også for kulda! God krem, finnes på en liten rund krukke og koster 135 kr (helsekostforretning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker A-krem på eldstemann og Ceridal på minstemann, men det er fordi A-krem ikke hjelper mot minstens tørre kinn.

Ellers er vi veldig fornøyde med A-krem til eldstemann når det er kaldt, smører den på ei stund før vi går ut. Fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei!

Har tre barn fra 6 til 13 år, og har gjort en del erfaringer med kuldekremer.

De to elste barna er aktive snowboard kjørere, og er ute i bakken når det er -28 grader (rekord i år!)

Etter mye prøving av div. kremer oppigjennom årene har vi nå endelig funnet en krem som både pleier og beskytter små barne-kinn.

Kremen heter PROPOLIS, og selges kun gjennom konsulenter for FOREVER LIVING PRODUCTS. Den inneholder aloe-vera og propolis som er et bie produkt.

Deler av innlegget er slettet. Det er ikke tillatt å oppgi fullt navn på privatpersoner eller å legge inn e-mailadresser i innlegg. Kvinneguidens regler finner du her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Hvis noen skulle ønske å ta kontakt med deg kan de gjøre dette gjennom e-mailadressen din i profilen din eller via PM.

Orakel - moderator

Tess@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Du har ikke lov til å legge ut e- mail og reklame for tvilsomme postordeprodukter. Mod. er varslet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...