Gå til innhold

smykkekurs

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen som har vært på smykkekurs? Hva koster det? Hva lærer man? Hvor lang tid tar det? Hva tar man med seg? Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg ville ha spurt der de selger perler etc., f.eks. Liv's butikk(?) på Strømmen Storsenter eller Perleslottet på Lillestrøm.

Gjest Hufsa
Skrevet

Jeg meldte meg på smykkekurs i vår lokale hobbyforretning. Betalte 300 for kurs, en søndag fra 11 til 16.

Men i tillegg kom perler, tilbehør, etc.

:)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har vært på perlekurs på Perlehuset. Det koster 400,- for fire timer. I tillegg kom utstyret vi brukte (men vi fikk 25% på alt + fikk med gavekort på 25% som kunne brukes senere).

Vi lærte litt forskjellige teknikker, og hvordan bruke wire, gøtt, vanlig snor osv. Vi fikk også en oversikt over hva slags utstyr som var tilgjengelig og hva de ulike tingene ble brukt til. Så laget vi noen smykker mens kurslederen viste og gikk rundt og hjalp oss. De smykkene vi ble fornøyd med kjøpte vi, mens de vi ikke ville ha sprettet vi opp igjen og la perlene tilbake. Greit å ikke måtte betale for det en ikke brukte.

Det kostet endel...400,- for kurset og brukte over 700,- på perler og annet utstyr. Men jeg lærte mye og hadde nok ikke funnet ut av det på egenhånd. Så vel verd pengene!

Jeg hadde forresten ikke med noen ting,men det var noen som hadde med egne perler slik at en ikke trengte å kjøpe perlene der.

Gjest Labben
Skrevet

Jeg har også vært på kurs. Betalte 250 kroner for en kveld, det var inkludert startpakke.

Men det var i en lokal hobbybutikk som nå er lagt ned. Lærte mye nyttig. Handler nå alt jeg trenger på nettet. Vil anbefale www.perleverden.no

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har også vært på kurs. Betalte 250 kroner for en kveld, det var inkludert startpakke.

Men det var i en lokal hobbybutikk som nå er lagt ned. Lærte mye nyttig. Handler nå alt jeg trenger på nettet. Vil anbefale www.perleverden.no

Hvorfor ikke bare fortelle att du driver dette nettstedet selv?

Jeg handler både på nett og i utsalgene og veiledningen man får i butikker som de ansatte kan det de driver med er uvvurderlig

Lykke til med butikken din

Skrevet

Jeg meldte meg på smykkekurs hos Perlemor. Det var i Drammen, men de har også kurs i Oslo (ikke i sommer, men kommer sikkert til høsten). Det kostet 300 kr for ca tre timer, alle perlene og låser/wire/tråd osv kom i tillegg. Utstyr fikk vi låne. Vi lærte teknikk for å lage knytesmykke, wiresmykke og smykke/armbånd med charms. Så lagde vi smykker selv, mens instruktøren gikk rundt for å hjelpe. Jeg var helt fersk og hadde stort utbytte av kurset, koste meg virkelig! Har man perler og annet utstyr kan man gjerne ta det med på kurset. Det hadde ikke jeg, men fikk jo kjøpt alt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...