Gå til innhold

Kjolen...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nei, jeg trenger slett ikke "årets kjole", og er fullstendig uvitende om merker.

Det er det å kunne prøve dem i butikken jeg tenker på. For å lettere kunne finne hva jeg liker, på en plass som har mangfe jeg kan prøve, en etter en, heller enn å løpe fra sted til sted med de brukte, alle har jo bare EN der... Og butikkene har flere størrelser, sant?

Ser for meg at jeg skal prøve langt mer enn en kjole før jeg har funnet den jeg vil ha.

Litt tanker om ca hvordan jeg tror den skal se ut kan man se på noen linker jeg la i dagboka mi, av kjoler jeg likte utseende på.

Det går mest på "form", ikke "detaljer", men altså...

Det er en uke siden han fridde, jeg har ikke egentlig kommet så langt som å tenke på hvordan kjolen skal se ut enda, men da jeg først begynte å titte på bilder på nettet, så viste det seg å være noen fellestrekk ved dem jeg likte... stroppløse og med "a form", ifølge bridesave.

Drømmer meg helt bort i en verden av hvite kjoler jeg, mens jeg burde jobbe... (lunsjpause nå da altså. Men... jeg burde kanskje kjøpe matog spise heller enn å sitte her?)

Endret av Malama
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok en titt på kjolene du hadde i dagboken din. Pene kjoler, ikke så ulik min (som fortsatt er til salgs ;) , men det får jeg ikke lov å si her..)

Du skrev lenger opp at du ikke ville ha todelt, men jeg er glad min var det. Kjolen er ganske tung og siden jeg ikke akkurat er barmfager, var det godt å slippe å bekymre seg for at kjolen skulle skli ned. Bare noen innspill til tankene dine.

Hilsen Lille meg

Skrevet
Tok en titt på kjolene du hadde i dagboken din. Pene kjoler, ikke så ulik min (som fortsatt er til salgs ;) , men det får jeg ikke lov å si her..)

Du skrev lenger opp at du ikke ville ha todelt, men jeg er glad min var det. Kjolen er ganske tung og siden jeg ikke akkurat er barmfager, var det godt å slippe å bekymre seg for at kjolen skulle skli ned. Bare noen innspill til tankene dine.

Hilsen Lille meg

Ahh, det hadde jeg ikke tenkt på... Jeg hadde bare sett noen todelote lite før som jeg ikke likte....

(mulig jeg må ha en med stropper, så jeg slipper bekymre meg for det ja!!)

Skrevet

Venninna mi kjøpte kjolen sin i utlandet og fraktet den sammenkrøket i en koffert. Her i Bergen har hun spurt på renseriet om de kan stryke den for henne. Det var mulig og kommer til å koste henne 250 kr. Kanskje du kunne gjort noe sånn?

Gjest gjest1
Skrevet

Om du leier eller kjøper kjolen her i byn så kan du jo avtale med en brudesalong der du skal gifte deg om at de presser kjolen din. Det gjorde hvertfall en venninne av meg. Hun kjøpte kjolen her i byn og skulle gifte seg på østlandet. Hun var ikke spesielt lysten på å stryke kjolen sin selv, så å la proffe overta den jobben var vel verd pengene. Var uansett ikke så mye hun betalt for det :)

Skrevet
Ahh, det hadde jeg ikke tenkt på... Jeg hadde bare sett noen todelote lite før som jeg ikke likte....

(mulig jeg må ha en med stropper, så jeg slipper bekymre meg for det ja!!)

Du bør jo ikke velge stropper bare for å slippe en bekymring dersom du helst vil ha stroppløs. Min er stroppløs og den satt som støpt uten at jeg hadde problemer med å puste. Synes heller ikke at den så veldig todelt ut selv om jeg skjønner hva du mener. Den siste du hadde linket til i dagboken din kunne jo fint vært todelt uten at den hadde blitt særlig annerledes.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Mm.. å få den pressa i hjembyen virker lurt, dersom jeg skal ha den med herfra.

Og jada, den kan nok være todelt, HB.

Bare hang meg litt opp i noen "tydelig todelte" jeg så tideligere i dag, som jeg ikke likte.

Men todelt er altså mulig.

Og kjolen må sitte bra på lille meg. Som ikke har spesielt store pupper, lite henger på meg, og kroppen er ikke så stor den heller, jeg er "en mager pike" (normalt størrelse 36, men jeg har skjønt at brudekjoler ofte er litt små i størrelsen da...) så her er det få former å henge noe særlig på...

Jeg har jo ikke så store krav... jeg vil jo bare ha verdens vakreste kjole, som passer perfekt til meg, og gjør meg selvsagt da til verdens vakreste brud noen sinne... Det er vel ikke for mye å be om ? :ler:

Skrevet
Og kjolen må sitte bra på lille meg. Som ikke har spesielt store pupper, lite henger på meg, og kroppen er ikke så stor den heller, jeg er "en mager pike" (normalt størrelse 36, men jeg har skjønt at brudekjoler ofte er litt små i størrelsen da...) så her er det få former å henge noe særlig på...

Det høres nesten ut som du skulle kjøpt min kjole...! Jeg er også en mager pike som har verdens vakreste kjole hengende hjemme, men jeg har tolket det dit at du bor på Vestlandet og det gjør ikke jeg. Nå blir jeg sikkert snart moderert, men dette er ikke kjøp og salg...

Hilsen Lille meg

Skrevet

Dette er ikke kjøp og salg nei, så jeg synes det burde vært greit.

Og ja, jeg bor på vestlandet, og er jo nesten avhengig av å se... og prøve..

Skrevet

Si i fra dersom du skal til Oslo en dag da...... ;)

Hilsen Lille meg

Skrevet

Ikke så stor sjangs for det, dessverre.

Men jakten på drømmekjolen fortsetter den :)

Rota meg inn på hjemmesider til sånne butikker i Bergen...

Er det vanlig å "bestille time" hos dem? Jeg mener, jeg har tenkt å gå antakelig flere plasser før jeg finner kjolen... de blir ikke "sur" om jeg går derfra med en lapp med nanv og nummer på de kjolene jeg likte, for senere referanse, om jeg kommer tilbake, mens jeg går et annet sted for å se om jeg finner en annen? (og i tillegg risikerer de at jeg tar med meg navn og nummer til Ålesund da, DA blir de vel sur, om jeg prøver hos dem, og skaffer et annet sted...)

Skrevet

Noen steder er det vanlig å bestille time, andre ikke. Det må du bare finne ut når du møter opp.

Det er jo ikke uvanlig å prøve flere steder før man bestemmer seg, men du bør nok ikke proklamere høyt å tydelig at du vil vite alt om kjolen for "den skal jeg finne billig på nettet".

Har også hørt om noen butikker som ikke lar deg prøve kjole dersom det er lenge til du skal gifte deg / ikke har satt dato ennå.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg tenker ikke på å finne den billig på nettet, men muligens å se om jeg kan finne den i den byen jeg skal gifte meg... Men det er jo samme for dem, snurt kan de vel bli, fortjenesten er tapt uansett hvor jeg kjøper/leier den om det ikke er hos dem...

Dato har vi ikke satt enda, men det planlegger vi å gjøre i løpet av uka, håper jeg. Men, det ER jo lenge til, det er et år til...

Tenkte ikke å "få all mulig info om kjolen for å finne den på nettet", men altså gjerne navn på produsenten i alle fall så jeg kan se om noen selger/leier ut det merket i Ålesund. (og, ja, merke meg pris fordi det tross alt er en del av valget det også til en viss grad...) Jeg planlegger nok å prøve mange kjoler, og kan lett glemme dem fra hverandre om jeg ikke får notere ned et par stikkord.. (jeg har gullfiskhukommelse...)

Men å kjøpe på nett tror jeg ikke at jeg våger meg på.. Så det trenger de ikke være redd for. Bare at jeg må ha en lapp der det står hva kjolen het og hvor jeg fant den slik at når jeg har vært i 5 ulike salonger og prøvd 20 ulike kjoler, kan jeg finne tilbake til den jeg har skrevet "åååhhhh. så lekker, kanskje litt dyr, men DRØMMEN" i margen på... uten å gå samme runden en gang til...

Men ja, der er en viss fare for at jeg vil undersøke om den er å oppdrive i Ålesund, og det liker de vel ikke, for det er ikke kjeder dette her, de er enkle butikker, sant? Følgelig "samarbeider" de ikke på noen måte... Og vil selvsagt tjene pengene selv når de bruker tid på å hjelpe meg å prøve...

Skrevet

Jeg skrev det nok litt bastant i sted. Det er jo lov å spørre om fabrikat og navn på kjolen. Jeg hadde også en lapp med navn og en kort beskrivelse av kjolen for meg selv, for som du sier er det ikke lett å huske hvilken man prøvde hvor.

Jeg bare opplevde en merkelig dame som det var håpløst å få info ut av.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Synes man burde ha med seg en "hjelper", med fotoapparat (synes de jeg er gal da?) Slik at jeg virkelig husker dem fra hverandre... Eller i alle fall en medhjelper som tar notater, mens jeg forklarer dem at "jeg vil jo bare huske hvor jeg fant den kjolen jeg likte best, når jeg har prøvd 15 andre..." synes jeg ser det for meg...

Kjolejakt kan bli spennende. Og.. skummelt...

Skrevet

Jeg fikk hjelp av damen i butikken til å ta bilde (to ulike butikker)- både foran og bak, men jeg har også hørt om butikker som nekter fordi de er redd for at noen skal få sydd lignende kjole (tror jeg).

Hilsen Lille meg

Skrevet

Få sydd hadde jeg ikke tenkt på engang... så naiv jeg er....

I mitt hode er det bare snakk om å huske dem fra hverandre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...