Gå til innhold

Hjelp til farge på jente rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her. Lille jenta skal overta storebrors "blåe" rom og derfor må veggene males. Jeg kunne tenke meg fargen så lys som mulig (ikke hvit). Men med varme toner, kanskje litt beige evt. grå.

Noen som har ein knall farge å anbefale ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes fargen vanilje er veldig fin.

Det er sikkert ikke så spennende for ei lita jente, men da har man muligheten til å ha gardiner, andre tekstiler og stæsj i fargene datteren din liker.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg ønsker en nøytral farge på veggene og heller "stæsje" med gardiner, tepper og puter.

Har du fargekoden? evt. leverandør?

Skrevet (endret)

Hvordan er fargen lys toscana? Den er jeg blitt anbefalt

Endret av *Shira*
Skrevet

Lys toscana er fin! :) Vi har den på stua og er veldig fornøyd med den. Den har varme toner i seg.

På soverommet har vi en som heter morgengry, tror jeg det var...Veldig lik lys toscana, men den har mer beige i seg. Jeg skal også male om jenterommet og kommer nok til å velge en lys farge i samme "gate" som de jeg har nevnt.

Skrevet (endret)

Vi har en farge som heter havre. Den er helt lys gul, og kjempefin synes vi. :)

Endret av Rioja
Gjest Gjesta
Skrevet

Datteren min sitt rom ble pusset opp i fjor hst og ble helt hvitmalt. Det ble så lyst og trivelig, så nå skal lillebrors rom få samme farge. Med limegrønne gardiner og hviteblondepyntegardiner, og sjablonmalt eføy på veggene, ble det dritlekkert :)

Skrevet
Datteren min sitt rom ble pusset opp i fjor hst og ble helt hvitmalt. Det ble så lyst og trivelig, så nå skal lillebrors rom få samme farge. Med limegrønne gardiner og hviteblondepyntegardiner, og sjablonmalt eføy på veggene, ble det dritlekkert :)

Ble det ikke kaldt med hvite vegger da? Har vært inne på tanken selv, men trodde kanskje jeg måtte ha en liten nyanse av beige eller creme :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Dattera mi har vanilje på sitt rom (nettopp malt) Hun er 11 år. Spritet opp med rosa sengetøy, bilder og stash. Veldig varmt og nøytralt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei det ble friskt og fint :)

Jeg malte absolutt hele rommet i samme farge, altså hvitt fra samme spann både på vegg og tak, og rommet virker mye større og luftigere.

Og med grønne gardiner og pynteputer i samme stoff, pluss hvite blondegardiner innenfor, altså på samme stang mot midten, pluss den grønne eføyen, ble det innmari stilig. Jentungen var hyper av glede, og alle jentene har vært og sett og sukket henført :ler:

Gjest allium
Skrevet (endret)
Hvordan er fargen lys toscana? Den er jeg blitt anbefalt

Jeg har nettopp malt gangen lys toscana, er veldig fornøyd. Femtenåringen min syntes fargen var "behagelig", en god beskrivelse synes jeg.

NCS-koden til lys toscana er 1107y27r, så den er gulbeige. Men den påvirkes lett av lyset, så dere bør kanskje male en plate som dere flytter litt rundt i rommet.

Nå står stuen for tur, og der blir det hvit narciss, 0005y20r. Det er en farge jeg har brukt i stue før, og er veldig fornøyd med. Varm hvit.

Endret av allium
Skrevet (endret)

Vi har akkurat pusset opp soveromet vårt. Der har vi brukt vanilje som er en varm og fin farge - noe som gjør seg på et nordvendt rom. Har kjøpt møbler i mellombrunt og gardiner i turkis. Men det var et voksentrom da.

Skal pusse opp datteren på 9 år sitt rom i løpet av sommeren og har tenkt å bruke den samme fargen der, og heller bruke litt farger på andre ting.

Fant bl.a en taklampe på Ikea som hun bare hadde såå lyst på

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=70082530

Glassperlene er i forskjellige farger, så den er ikke så kjedelig i virkeligheten som det ser ut på bildet.

Dette er sengen hun har lyst på http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=10073977

Endret av 9kita
Skrevet

Du kan jo male alt i hvitt/hvitbeige også maler du en kontrastvegg i en kul/jentete farge (rosa/lilla/gul/turkis). Denne veggen kan jo lett males om hvis man blir lei.. :)

Skrevet
Du kan jo male alt i hvitt/hvitbeige også maler du en kontrastvegg i en kul/jentete farge (rosa/lilla/gul/turkis). Denne veggen kan jo lett males om hvis man blir lei.. :)

Hmmm... det var kanskje ikke så dumt. Tror faktisk det kan bli veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...