Gå til innhold

Hva syntes folket her om dette da?

Anbefalte innlegg

Gjest Sativa
Skrevet

Det pågår en aksjon, aksjon overgrow, hvor man over store deler av lander planter ut store megder cannabisfrø i byenes sentrum.

Dette for eksempel, sto i Fredrikstad Blad i dag: f-b.no

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

Og forresten, jeg digger dette tiltaket. Er for legalisering av cannabis. Ikke nødvendigvis fordi jeg skal bruke det, men fordi det er et tulleforbud basert på ting som ikke stemmer.

Gjest splæsj
Skrevet (endret)

Det er jo bare en ufarlig hampplante, så det er det samme for meg.

Endret av G. Sky
Skrevet
Det er jo bare en ufarlig hampplante, så det er det samme for meg.

Fullstendig enig. Å legalisere en plante som det går an å lage klær av burde ikke være så grusomt farlig.

Hasjdiskusjonen kan vi ta når han begynner å plante hasjplanter i bedet utenfor Politihuset.

Skrevet

Det er mulig at dette er en uskyldig plante, men når disse får vokse over store deler av landet, så kan det kanskje være vanskelig å oppdage de plantene som man kan ruse seg på, og som er ulovlige.

Skrevet (endret)
Det er mulig at dette er en uskyldig plante, men når disse får vokse over store deler av landet, så kan det kanskje være vanskelig å oppdage de plantene som man kan ruse seg på, og som er ulovlige.

Dette er industrihamp, så vidt jeg vet må du røyke "noen kilo" for å merke noe som helst (altså, jeg gidder ikke å finne en kilde som sier nøyaktig hvor mye THC det er i industrihamp, men det er i alle fall sånn at det praktisk sett er umulig å ruse seg på noe fra denne planten).

Jeg syns aksjonen er helt OK, forbudet er meningsløst..

Endret: La til sitat :)

Endret av wind-up bird
Skrevet
Jeg syns aksjonen er helt OK, forbudet er meningsløst..

Jeg vet ikke hvordan disse to typene skiller seg fra hverandre, men dersom de kan forveksles så er det ikke meningsløst da det blir mye vanskligere å skille den ufarlige fra den ikke fullt så ufarlige planten. Det betyr mye mer jobb for de som må gjøre jobben.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Greit at man ønsker legalisering men å oversvømme offentlige bed med denne stygge og illeluktende planten er bare teit.

Den kommer ikke til å fremme saken deres i det hele tatt.

Det er barnslig, og ikke noe annet.

Edit: fjernet et par sitater som ikke hørte hjemme i denne debatten.

Endret av mysan
Skrevet (endret)

Enten ser du en sammenheng her jeg ikke ser, eller så har du bommet litt med siteringen, Mysan. :ler:

Endret av quirky
Gjest Gjest
Skrevet

Om industrihamp bør forbyd pga likhet med narkotisk hamp, hva da med valmuer?

Skrevet
Om industrihamp bør forbyd pga likhet med narkotisk hamp, hva da med valmuer?

Det er ikke noe argument. Man prøver å få til det som er praktisk mulig.

Gjest gjest1
Skrevet
Enten ser du en sammenheng her jeg ikke ser, eller så har du bommet litt med siteringen, Mysan. :ler:

Hahahahaha.... de der har nok blitt med fra en annen debatt ja.... jeg sletter dem med en gang. :ler:

Gjest Sativa
Skrevet
Jeg vet ikke hvordan disse to typene skiller seg fra hverandre, men dersom de kan forveksles så er det ikke meningsløst da det blir mye vanskligere å skille den ufarlige fra den ikke fullt så ufarlige planten. Det betyr mye mer jobb for de som må gjøre jobben.

Ingen av artene er farlige. Det er nettopp derfor den er forbudt, fordi man tror at den er farlig. Dette har ingen vitenskapelige holdepunkter i det hele tatt.

Skrevet
Ingen av artene er farlige. Det er nettopp derfor den er forbudt, fordi man tror at den er farlig. Dette har ingen vitenskapelige holdepunkter i det hele tatt.

Neida, forbudet er nok bare tatt ut av løse luften.

Gjest Gjest
Skrevet

Og så? Ser ikek at dette er et tema. Uinteressant.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes vedkommende er en svimmel tulling som jeg håper blir tatt og bøtelagt. Det er ikke lov å drive på slik, og da må hun respektere loven. Dette er en ulovlig demonstrasjonsform verken mer eller mindre.

Mentaliteten er jo helt på hue:

"–Jeg håper politiet bruker tiden sin på noe mer fornuftig enn å reise rundt og rive opp cannabisplanter. Det finnes nok av alvorlig kriminalitet å ta seg av, mener hun."

Gjest Gjest
Skrevet

Artig ide, får bare håpe det fungerer og får åpnet for en diskusjon om det ganske merkelige forbudet mot industrihamp.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Å si at cannabis selv den med thc er farlig er ikke annet enn feilinformasjon for å fjerne hampen.

River du ned 1 km2 med skog og planter cannabis får du 4 ganger mer papir igjen,og av bedre kvalitet.

Det er dette som i stor grad er grunnen til forbudet og at canabis er "farlig"

Til dere som snakker positivt om cannabis/hamp,men dømmer hasjplanten kan jeg med en gang si at dette er en og samme ting da hasj er laget av cannabis,og at dere bør sette dere inn i hva dere kommenterer.

Innlegg endret, jmfr reglene ang identifisering.

vimse

-mod-

Endret av vimse
Gjest Gjesta
Skrevet
Neida, forbudet er nok bare tatt ut av løse luften.

Faktisk. Har med en rekke tilfeldigheter å gjøre. Alkohol er foreksempel mye mer skadelig (spør legen din), men umulig å fjerne eller forby pga at den er for lett å produsere hjemme og den er veldig innbakt i vår kultur.

Forresten så forstår jeg ikke hvorfor debattanter her henger seg opp i industrihamp vs. narkotisk hamp. Poenget med demonstrasjonen var vel at ALL cannabis skal legaliseres.

Gjest Gjest
Skrevet
Er for legalisering av cannabis.

Næh - det hadde jeg aldri trodd, Sativa! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...